Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: katte bak

Bericht door Beestje »

Misschien is de instap te hoog..
Of vindt de baby een kap eng.......
Dus misschien een idee om een laag bakje zonder kap voor het kitten neer te zetten.
Moeders maakt meestal het kitten wel zindelijk!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Angela
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:59

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Angela »

Ik denk dat ik zo'n omega paw rollaway ga bestellen. Ik heb al gezien dat jullie daar goeie ervaringen mee hebben. Ik ga voor gewoon de Regular, dat zal voor een kat wel voldoende moeten zijn. Specialcats.nl is wel de goedkoopste (39 euro) , heb dezelfde kattenbak al bij verschillende websites zien staan, zelfs al voor 70,- euro. Shoppen loont.

Weet alleen nog niet welke kattenbakgrind ik zal gaan gebruiken. Ik zit te denken aan litter pearls, aangezien veel van jullie daar goede ervaringen mee hebben. Iemand op het forum zei het al: grind is heel persoonlijk. Ik denk dat het dus gewoon een kwestie van uitproberen is, (kat) niet tevreden, overstappen naar iets anders.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rissie »

Bij mij thuis vinden ze alle bakken goed, zolang er maar geen klepje in zit, want dan staken ze allebei en heb ik leuke kadootje in mijn woonkamer.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door sadewi »

Graag zou ik willen overstappen op een ander grit.

Momenteel gebruik ik Magic Clean van Sanal, vergelijkbaar met Litter Pearls.
Maar omdat onze beide katten buiten komen en er minder gebruik van de bak maken,
vind ik dit nogal duur, want ondanks minder gebruik, moet het na een maand wel verschoond
worden.

Hoe stap ik over, en wat zou een goed alternatief zijn? Cat San en de AH fijne korrels heb
ik eerder al eens geprobeerd en vonden ze niet fijn, ik denk omdat ze ook de vrij groffe korrels
nu gewend zijn.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lotte »

Ik gebruik inmiddels 3 jaar de BioCat (gele zak, dus zonder toegevoegde geurtjes)
Ik vind dit prima korrels die niet duur in gebruik zijn.
Misschien vinden ze dit wat?

Met overstappen zou je kunnen proberen de bak half om half te vullen met de 2 soorten als je denkt dat ze het niet snappen anders.
Maar in principe denk ik dat ze ook met een ander grint nog wel op de bak gaan.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rissie »

Ik zou als je over wilt stappen eerst even half om half mengen.
Want je kent katten, die zijn zo eigenwijs als wat. En na een paar dagen nog een laagje van dat nieuwe grit erbij.

En bij de volgende keer verschonen, als ze gewoon op de bak blijven gaan, het nieuwe grit volledig.

EDIT:
Sinds 5 dagen hebben wij Simda er nu bij, 2 samen maken ze gebruik van 1 kattenbak.

Toen tommie nog alleen was kon ik makkelijk 2 weken met een bak doen, wel iedere dag scheppen maar verder niet.
Geen geurtjes niets.

Nu na 5 dagen stinken we de tent uit. Ik gebruik catsan. Zou dit komen omdat ze allebei de geur nog af willen zetten?

Ik heb nu maar biokat fresh gehaald, kijken of dat verschil maakt.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

Ik gebruik nu Super de Boer eigen merk klontvormend (blauwe doos), werkt prima alleen stuift het een beetje als ze erg fanatiek is met graven... :roll:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

wij hebben cat plus.. met babygeur ofzo.. geen idee wat het precies is, maar het ruikt best lekker.. en benthe vindt het prima.. kattenbak stinkt nooit.. schep er om de dagen wat klontjes plas en poepjes uit met zo'n zeefschepje en eens in de week ongeveer gaat de kattenbak in een sopje onder de douche..
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jobey »

qua kattenbak maakt het niet zo veel. Je moet kijken waar je kat in wil. De 1 durft wel in een bak die volledig dicht is en de ander niet. Ik zou meer letten op het grid wat je erin doet. Je moet ervoor zorgen dat het niet zo ruikt,
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Clyde »

en welke raad je aan
heb je er een beetje ervaring mee ?
Miauww !
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jobey »

ik gebruik nu van de Albert Heyn, schep en schoon. Heel makkelijk. Maar dit soort dingen is gewoon uitproberen. De katten willen nog wel eens kieskeurig zijn met kattengrid.

Ik zou zeggen gewoon proberen en kijken wat het minst ruikt, als ze een grote boodschap hebben gedaan.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

wij hebben een met babygeur.. klinkt gek, maar het ruikt wel lekker :p het is van dat klontspul.. ze zeggen dat als je er genoeg in doet en als je elke dag er wat uitschept, je heb nooit hoeft schoon te maken.. dit lijkt mij niet zo schoon, dus maak ik em zo af en toe wel helemaal schoon, maar het is wel goed spul!!
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Clyde »

wat is de naam van het product als ik mag vragen ?
Miauww !
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

*trekt de meterkast binnenstebuiten* het is van PetPlus.. ik heb er nog nooit van gehoord, maar het werd aanbevolen door de dierenwinkel en het bevalt erg goed!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Piekje »

Op aanraden van de dierenarts nemen wij er een twee bak bij vanwege dominantie. Misschien dat ze zich er beide beter bij gaan voelen. Kan die tweede bak gewoon naast die ander en zoeken ze dan zelf uit welke bak van wie wordt? Of moet ik een van hun er op zetten? Iemand hier ervaring mee?
Liefs Piekje
Plaats reactie