Heeft er nog iemand een tip voor de vieze oogjes van een witte pers?
Oogjes krijg ik prima schoon, maar de vacht blijft toch altijd een beetje bruinig gekleurd...
mijn kat heeft dat ook altijd. en ik haal het ook weg met mijn vingers
hij is er nu zo aan gewend dat die zelfs eventje stil blijft zitten met zijn hoofdje uitgerekt naar voren totdat ik klaar ben. uiteraard ben ik heel voorzichtig en ik weet niet beter dan dat het slaap in zijn ogen is net als bij mensen.
voor de rest zijn zijn ogen gewoon helemaal normaal.
vieze oogjes kan geen kwaad als het ooglid en de oog hoekjes maar niet dik worden, want dan is het gaan ontsteken. Een van mijn katten heeft ook vaak vieze oogjes en eens per jaar is het wel ontstoken en dan moet ik het behandelen met een oog zalf
mijn katje 4 maanden heeft al een aantal dagen last van vieze oogjes een beetje groen slijmerig spul wat ook op het oog zelf gaat zitten, heb al een paar dagen met gekookt afgekoeld water schoongemaakt maar het word niet beter, hebben jullie tips?
Groen en slijmerig lijkt me een beetje op een ontsteking duiden. Wat je doet is m.i. wel prima, maar bij geen verbetering op heel korte termijn zou ik toch even naar de dierenarts gaan .
Daantje en B-kwintet 'Geweld eindigt waar respect begint'
Misschien ben ik wel ontzettend dom, maar wat is zilverwater? Mijn katje heeft ook wel eens vieze oogjes en ik maak het altjd schoon met mijn (schone) vingers.
evaleeuw schreef:Misschien ben ik wel ontzettend dom, maar wat is zilverwater? Mijn katje heeft ook wel eens vieze oogjes en ik maak het altjd schoon met mijn (schone) vingers.
ik ken het ook niet hoor
Groetjes van Cindy baasje vanAkira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias,Pompidou en Poesie
Flea heeft nu ook maar 1 oogje dicht geknepen, waarschijnlijk om het hoekje gestaan met een poes .
Maar gaat dat vanzelf over of moet ik naar de dieren arts? En hoe lang duurt het voordat het uitzichzelf over gaat? Er komt verder geen troep uit en het is ook niet echt rood.
Umimeis schreef:Flea heeft nu ook maar 1 oogje dicht geknepen, waarschijnlijk om het hoekje gestaan met een poes .
Maar gaat dat vanzelf over of moet ik naar de dieren arts? En hoe lang duurt het voordat het uitzichzelf over gaat? Er komt verder geen troep uit en het is ook niet echt rood.
als het niet rood of geïrriteerd of vies is zou ik me geen zorgen maken.. tenzij het naar een paar dagen niet over is.. het kan ook gewoon eventjes een vuiltje of een haartje in zitten, gebeurt iedereen wel eens..
kijk het nog een paar daagjes aan en als het niet beter wordt kun je altijd de dierenarts nog bellen..
zit hij er ook aan? of doet het hem niets?
Als een kat een tijd lang een oog dichtgeknepen houdt is er altijd iets aan de hand, zoals pijn of irritatie. Zeker als het oog verder niet vochtig of snotterig is, want in dat geval is het meestal een "koudje" (beginnende niesziekte).
Het hoeft niet ernstig te zijn zoals bij mijn kater (die geopereerd moest worden), maar toch zou ik wel even naar de dierenarts gaan, want anders laat je misschien je kat onnodig met iets rondlopen.
Ik neem zelf dit soort klachten altijd heel serieus, aangezien ogen heel kwetsbaar zijn en zeker als hij het constant doet en een langere periode, want ik heb gemerkt dat er dan toch meestal iets aan de hand is. Soms moet je het oog een poosje zalven of druppelen (als de kat het toelaat ), omdat het oogje anders beschadigd raakt en soms gaat het gewoon van zelf over.