Gisteren heb ik een teek gevonden bij mijn kater en heb deze direct verwijderd.
Het was wel wat bloederig waarschijnlijk omdat hij zelf de teek had opengebeten of gekrabt.
sinds gisteravond vertoond hij nu vreemd gedrag om een uur of zes is hij nog wel binnen geweest om te eten, maar daarna durfde hij niet meer naar binnen toe en leek hij wel schichtig hij is als een gek de deur uit gerend en nu komt hij niet verder dan in de schutting.
Ik kan wel bji hem komen, mag hem ook aaien maar zodra ik probeer hem o p te pakken verzet hij zich verschrikkelijk.
Dit lijken mij eigenlijk geen symptomen die bij een teek horen, maar misschien dat jullie iets weten??
alvast bedankt.
Monique
Gedrag van mijn kater
Re: gedrag van mijn kater
Het lijkt mij zo op het eerste gezicht ook niet aan de teek te liggen.
Het klinkt meer dat hij flink geschrokken is van iets of iemand. Misschien heeft hij ruzie met een andere kat gehad bij de schutting?
Het klinkt meer dat hij flink geschrokken is van iets of iemand. Misschien heeft hij ruzie met een andere kat gehad bij de schutting?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dit heeft inderdaad waarschijnlijk niets met de teek zelf te maken, maar misschien wel met het verwijderen ervan. Hij is daar waarschijnlijk erg van geschrokken en is nu even flink zijn vertrouwen kwijt in jou en zijn omgeving en hij reageert nu dus erg bang en gestresst.
Het beste wat je nu kunt doen om hem zijn vertrouwen terug te geven is hem met rust te laten als hij weg loopt (dus niet er achter aan gaan), veel lief tegen hem praten, hem alleen aaien als hij dat wil en hem vooral nu NIET op tillen. Kortom laat hem het tempo bepalen, beloon hem met veel aandacht en liefde en heb vooral ook veel geduld. Over een paar daagjes zal hij waarschijnlijk wel weer bijgetrokken zijn als hij ziet dat er geen gevaar meer is.
groeten,
Sandra
Het beste wat je nu kunt doen om hem zijn vertrouwen terug te geven is hem met rust te laten als hij weg loopt (dus niet er achter aan gaan), veel lief tegen hem praten, hem alleen aaien als hij dat wil en hem vooral nu NIET op tillen. Kortom laat hem het tempo bepalen, beloon hem met veel aandacht en liefde en heb vooral ook veel geduld. Over een paar daagjes zal hij waarschijnlijk wel weer bijgetrokken zijn als hij ziet dat er geen gevaar meer is.
groeten,
Sandra
-
- Kitten
Bedankt voor jullie antwoord,
OPtillen had ik al geprobberd, maar dat wenst hij inderdaad niet dus ik laat hem wel.
Ik heb hem vanmorgen gewoon buiten wat eten gegeven en zijn water ook buiten gezet omdat hij gewoon het huis niet meer in wil, hij eet wel uit mijn hand dus hij krijg gelukkig wel wat voedsel binnen.
Ik hou hem even wat extra in de gaten de komende dagen.
bedankt.
Groetjes Monique
OPtillen had ik al geprobberd, maar dat wenst hij inderdaad niet dus ik laat hem wel.
Ik heb hem vanmorgen gewoon buiten wat eten gegeven en zijn water ook buiten gezet omdat hij gewoon het huis niet meer in wil, hij eet wel uit mijn hand dus hij krijg gelukkig wel wat voedsel binnen.
Ik hou hem even wat extra in de gaten de komende dagen.
bedankt.
Groetjes Monique
Als hij uit je hand eet, dan is het vertrouwen in jouw er nog wel. Ik denk ook zoals hier boven gezegd dat ie gewoon ergens heel erg van geschrokken is.
En de kat is gewoon een lekker eigenwijs dier, en wanneer hij er zin in heeft komt ie wel weer.
En de kat is gewoon een lekker eigenwijs dier, en wanneer hij er zin in heeft komt ie wel weer.