Asielkat loopt weg
Asielkat loopt weg
Twee weken geleden heb ik een asielkat opgehaald. Deze kater was niet gezond, dat wist ik want hij heeft hartritmestoornisse en er medicijnen voor. Ik heb al vaker de moeilijk plaatsbare katten opgevangen en hou ze altijd een poosje binnen. Na ongeveer 2 weken binnen te hebben gezeten heb ik voorzichtig geprobeerd hem in de tuin te laten. Het ging erg goed en hij kwam na een klein poosje netjes weer naar huis. Ook heeft hij heel goed gegeten en leek erg goed op krachten te komen. Afgelopen tweede paasdag ( was al 3 dagen de luik weer open) is hij niet teruggekeerd. Door mijn andere katten werd hij goed geaccepteerd en we zeiden net tegen elkaar dat het zo goed ging. Tot op heden is hij nog niet terug. Ik vind het toch raar dat hij wegloopt. Ik hoop niet dat hij zich beroerd voelde, want hij heeft het echt goed gedaan. Heeft iemand misschien advies hierover want ik maak me toch vreselijk veel zorgen! 

Re: Asielkat loopt weg
Echt advies kan ik je hier niet in geven. Zelf zou ik de kat wel wat langer binnen gehouden hebben, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan
.
Juist omdat de kat medicatie nodig heeft zou ik wat pamfletten (met foto) in de brievenbussen in de buurt gooien en in de dichtstbijzijnde winkel(s) ook pamfletten ophangen. Hij zou verdwaald kunnen zijn.
Verder bellen daar het asiel, dierenambulance en Amivedi om te horen of er eventueel een katje gevonden is wat voldoet aan de beschrijving van jouw kat.
Wat wij zelf nog deden toen onze kat vermist was, wanneer de mogelijkheid zich voordeed, roepen, roepen en nog eens roepen.
Meid, je zit er mooi mee aan als je diertje niet thuis komt.
Sterkte en ik hoop dat je heel snel met een positief bericht kan komen!

Juist omdat de kat medicatie nodig heeft zou ik wat pamfletten (met foto) in de brievenbussen in de buurt gooien en in de dichtstbijzijnde winkel(s) ook pamfletten ophangen. Hij zou verdwaald kunnen zijn.
Verder bellen daar het asiel, dierenambulance en Amivedi om te horen of er eventueel een katje gevonden is wat voldoet aan de beschrijving van jouw kat.
Wat wij zelf nog deden toen onze kat vermist was, wanneer de mogelijkheid zich voordeed, roepen, roepen en nog eens roepen.
Meid, je zit er mooi mee aan als je diertje niet thuis komt.
Sterkte en ik hoop dat je heel snel met een positief bericht kan komen!

Daantje en B-kwintet 
'Geweld eindigt waar respect begint'

'Geweld eindigt waar respect begint'