Enorme focus en plotselinge gedragsverandering

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Roberto
Kitten

Enorme focus en plotselinge gedragsverandering

Bericht door Roberto »

Hallo iedereen. Ik zal mijzelf eerst even voorstellen.
Mijn naam is Roberto en sindskort ben ik een trotse eigenaar van een 2 jarige Ragdoll genaamd Luna. Echt een waar prinsesje. :grin:

Alleen zit ik met een vraag over een gedrag wat ze zo af en toe vertoont.
Soms slaat haar gedrag van het één op het andere moment om in een zeer gefocused gedrag op mij. Ze kijkt me dan aan, ze volgt me overal waar ik heen ga en miauwt daarbij continu!
Verder als ik dan stil sta, gaat ze op haar achterpoten staan en wil ze tegen mijn benen opspringen. Ze blijft me echt de hele tijd aankijken wanneer dit alles gebeurd. Helemaal gefocused.
Tot nu toe kan ik dit gedrag nog niet verklaren.

Is er iemand die dit gedrag herkent of ervaring mee heeft?
Alvast bedankt voor de reacties!

Gr,
Roberto
tacuma
Panter
Panter

Re: enorme focus en plotseling gedragsverandering

Bericht door tacuma »

Hallo Roberto,

Allereerst welkom hier, en gefeliciteerd met de komst van Luna!

Wij hebben hier vier katten rondlopen, waarvan twee siamezen, en die laatste twee
vertonen af en toe ook het gedrag dat Luna vertoont. Ze willen op dat moment graag
aandacht (of iets lekkers, is ook mogelijk) en je komt dan haast niet van ze af.
Soms komt één van de twee recht voor me zitten en kijkt me dan doordringend aan,
alsof hij iets wil zeggen. Maar wat? Het blijft raden...

Misschien is dit gedrag kenmerkend voor oosterse katten, die nou eenmaal veel aandacht
nodig hebben. Maar misschien zit er ook nog iets anders achter, en kan iemand anders
er meer over vertellen. Reacties komen ongetwijfeld hier!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gesloten