hallo allemaal,
ik heb een poes(doortje) van bijna 2 jaar oud en is nog niet geholpen.
en een kitten mannetje(levi) van 5 maanden ook nog niet geholpen.
doortje is krolls en levi gaat er nu de hele tijd op ik probeer ze uit elkaar tehouden maar dat wil niet echt lukken.als ik ze in andere ruimte doe dan gaan ze miawe enzo.
weet iemand hoe ik ze uitelkaar kan houden??
als ik ze in andere ruimte doe dan gaan ze miawe en krabben enz.
en doortje moet eerst krolls af zijn voor ze geholpen kan worden klopt dat?
alvast bedankt,
groetjes lisette
Kitten en krolse poes
Re: kitten en poes(krolls)
Je poes moet inderdaad eerst van haar krolsheid af zijn voordat je haar kan laten helpen, dit vanwege de sterke doorbloeding van de baarmoeder op dit moment.
Maar je kan wel je kater laten helpen gezien hij blijkbaar al geslachtsrijp is en dat zou ik wel onmiddelijk doen.
En tot die tijd echt apart houden hoe rottig dat ook is, als het al niet te laat is natuurlijk
En dat kan alleen door ze in aparte ruimtes te houden.
Maar je kan wel je kater laten helpen gezien hij blijkbaar al geslachtsrijp is en dat zou ik wel onmiddelijk doen.
En tot die tijd echt apart houden hoe rottig dat ook is, als het al niet te laat is natuurlijk

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
ik heb net de dierenarts gesproken en die zij ook apart houden gelukkig ook de hele nacht al gedaan..met veel moeite, weinig geslapen
morgen wordt ze gesterellisteerd..gelukkig:)
bedankt voor de info
morgen wordt ze gesterellisteerd..gelukkig:)
bedankt voor de info
Wat goed dat de dierenarts er nu ook snel wat aan doet! Het zal er niet gezelliger op worden nu ze niet bij elkaar mogen komen. Veel succes morgen!
groetjes Sharon
we waren er telaat bij...ze is al zwanger..
we laten het wel zitten vind het zielig om ze weg telaten halen.
dus tips hoe je met een zwanger poesje om moet gaan...moeten ze dan extra verzorging krijgen?
groetjes lisette
we laten het wel zitten vind het zielig om ze weg telaten halen.
dus tips hoe je met een zwanger poesje om moet gaan...moeten ze dan extra verzorging krijgen?
groetjes lisette
Of het zielig is laat ik in het midden, dat is ieder voor zich.
Ik bekijk het meer uit een ander oogpunt, namelijk dat er al een gigantisch kattenoverschot is en nog meer kittens niet echt helpt.
En een bevalling nou ook geen pretje is, er kan heel veel fout gaan.
Ik heb Jessie toendertijd ook laten aborteren, maar zij was nog geen 6 maanden en een bevalling zou vooral op die leeftijd heel erg riskant zijn.
Let wel, wij hadden haar zwanger uit de opvang meegekregen wat we niet wisten.
Ik vond het afschuwelijk toen ik hoorde dat ze zwanger bleek, en had haar op welke leeftijd ze ook was geweest wel laten aborteren.
Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Zorg in elk geval dan wel dat je goede baasjes vind voor de kittens ruim voor de bevalling.
En dat zo'n ongelukje niet weer kan gebeuren!
Ik bekijk het meer uit een ander oogpunt, namelijk dat er al een gigantisch kattenoverschot is en nog meer kittens niet echt helpt.
En een bevalling nou ook geen pretje is, er kan heel veel fout gaan.
Ik heb Jessie toendertijd ook laten aborteren, maar zij was nog geen 6 maanden en een bevalling zou vooral op die leeftijd heel erg riskant zijn.
Let wel, wij hadden haar zwanger uit de opvang meegekregen wat we niet wisten.
Ik vond het afschuwelijk toen ik hoorde dat ze zwanger bleek, en had haar op welke leeftijd ze ook was geweest wel laten aborteren.
Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Zorg in elk geval dan wel dat je goede baasjes vind voor de kittens ruim voor de bevalling.
En dat zo'n ongelukje niet weer kan gebeuren!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
ik heb al 2 vrienden die er 1 willen ik ga niet op marktplaats zetten ik wil niet dat ze bij verkeert iemand terecht komen..
jah het was voor ons ook erg schrikke toen we het hoorde...want ze zeggen dat mannetjes nog nite echt kunnen dekken met 5maanden bevrucht is..de dieren arts stond er ook van tekijken.
dus nu wordt levi het mannetje donderdag geholpen..zodat het niet meer gebeurd
jah het was voor ons ook erg schrikke toen we het hoorde...want ze zeggen dat mannetjes nog nite echt kunnen dekken met 5maanden bevrucht is..de dieren arts stond er ook van tekijken.
dus nu wordt levi het mannetje donderdag geholpen..zodat het niet meer gebeurd
Nou ik heb hier ook wel gemerkt dat Whoopy bijvoorbeeld al heel vroeg geslachtsrijp was, die was ook rond de vijf maanden toen we hem hebben laten castreren. Zo bijzonder is dat dus niet.
Jammer dat jullie al te laat zijn, maar gelukkig wordt Levi nu in ieder geval snel geholpen.
Jammer dat jullie al te laat zijn, maar gelukkig wordt Levi nu in ieder geval snel geholpen.
groetjes Sharon