Wat heeft mijn kat ?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
volvo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2008 14:32

Wat heeft mijn kat ?

Bericht door volvo »

mijn kat van 2,5 jaar eet al bijna 4 dagen niet meer zij drinkt nog wel wat af en toe.
verder ligt zij de hele dag maar wat te slapen en komt niet uit de berging weg waar ze de hele dag op haar kussen ligt te slapen.
er zit niet veel levendigheid meer in.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat heeft mijn kat ?

Bericht door Admin »

Wat zegt de dierenarts ervan?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
volvo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2008 14:32

Re: Wat heeft mijn kat ?

Bericht door volvo »

Ben ik nog niet geweest ga morgen heen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wat heeft mijn kat ?

Bericht door Admin »

Lusteloosheid en weinig eetlust komt bij meerdere ziekten voor. Een bloedonderzoek wijst vaak snel aan wat het probleem is. Erg veel langer zou je inderdaad niet moeten wachten met naar de dierenarts te gaan want ondanks dat het beestje af en toe drinkt, verzwakt het lichaam erg snel wat de kansen erg snel omlaag kan brengen.

Laat nog even weten hoe het afgelopen is bij de dierenarts?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Minky
Lynx
Lynx
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 jun 2005 11:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat heeft mijn kat ?

Bericht door Minky »

Hoe is het afgelopen?
Ik heb jaren terug met 1 van mijn katten hetzelfde meegemaakt. Ze kwam niet van haar plaats en lag de hele dag te slapen. Bij de dierenarts kreeg ze extra vocht ingespoten.
Ze is toen een paar dagen opgenomen geweest en haar bloed was onderzocht. Ze bleek een lichte leverontsteking te hebben en na lang aandringen begon ze weer langzaam te eten.
Het dagen niet eten is erg slecht. De leverfunctie kan daardoor achteruit gaan.
Kopjes van Droppie.
Gesloten