Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

De klimpaal kan pas na Kerst bezorgd worden, das effe balen.
Oortjes zijn helemaal genezen nu en zitten ook geen korstjes ed meer op :-)
Zou bijna gaan denken dat het stress is geweest ?
Maar ik durf niet meer terug te gaan naar blikvoer, ik zie blikvoer als een soort aperitief dan, want echt veel voeding zit er niet in die blikken.

Als je terug replied..doe het dan zachtjes....mijnheer slaap nu eindelijk effetjes.


Afbeelding
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

roderik1963 schreef:Is er een verankering oid voor nodig voor zo'n stellage ?
Wij hebben er eentje tot aan het plafond die zichzelf vastklemt tegen het plafond. En stevig ook trouwens :-P . Heel simpel om in elkaar te zetten, ook.
Ze liggen er hier soms met vier tegelijk in, zeker al anderhalf jaar, maar hij is nog geen mm. van het plafond afgeweken.

Succes in elk geval met je nieuwe aanschaf! :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Buiten de klim / krabpaal en ligplek. ook tevens een luchtfilter systeem aangeschaft.
Zal geen reclame maken ervoor, maar ik ben een grote zondaar, ik rook , sorry, en om te voorkomen dat er kwalijke luchtjes in Appies systeem kunnen komen, dit systeem aangeschaft.
Met dit systeem kan ik er in elk geval voor zorgen dat alle kwalijke stoffen uit de lucht worden gefilterd en de schone lucht de kamer in wordt gebracht, volgens dit systeem zuivert het ook bacterieen ed.
En verder.....
Well, just simply three words...Im in love :-)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Bericht door rieneke »

er gaat hier zeker een pakje per dag doorheen, en ik vind het ook niet prettig als m'n katjes in de rook zitten.
ik heb daarom spaarlampen aangeschaft die de lucht zuiveren.
http://www.freshlightltd.com
bevalt uitstekend! :smile:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

roderik1963 schreef:Is er een verankering oid voor nodig voor zo'n stellage ?
Ligt ook aan je katten.
Wij hadden zo'n zelfde paal maar onze vijf bengels namen een aanloop en sprongen er dan het liefst tegelijk in, op die manier is hij twee keer los geschoten en uiteindelijk is de paal gebroken. Sindsdien hebben we twee kleinere palen die wat dikker en dus wat steviger zijn :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Na behoorlijke vertraging wordt hij as vrijdag eindelijk geleverd :-)
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Het was een stuk sneller gegaan als mijnheer zich er niets steeds mee had bemoeid, ging ervandoor met de bouten, eindelijk de eerste etage af en wie zit er als eerste op...en is er niet vanaf te krijgen...oponthoud dus...
Normaal staat zo'n ding in nog geen half uurtje....
Maar hij staat er eindelijk :-)
Uiteraard moest hij gelijk even het hoogste punt gaan verkennnen...
Maar het is net als een jong kind...de nieuwigheid is er al snel vanaf en hij keer er niet meer naar om...hij slaapt wel al op de 1e etage, maar pas nadat ik er een kussentje in had gelegd dat naar mij ruikt.
Alleen nog een langere bout vinden zodat ik hem kan vastklemmen tegen plafond aan ( de paal dus ) ....
fredromp
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:26
Locatie: groningen

Bericht door fredromp »

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn krabpalen gemaakt door mensen van een dagbestedingsproject voor verslaafden en daklozen. Ze zijn gemaakt van hout en verf (op waterbasis) aanwezig op de werkplaats. Hert touw wordt er wel bijgekocht.

Zowel de creativiteit van degenen die hieraan werken als de fantasie van degene die een krabpaal wil wordt gebruikt bij het ontwerp. Dit heeft tot resultaat een prachtige krab/ klimpaal voor de katten waar iedereen plezier in heeft, zowel met de bouw als in het ontwerpen.

De krabmeubelen zijn tegen materiaal en grondkosten voor het gebruik van de ruimtes, stookkosten, stroom en voeding van de deelnemers. De prijzen liggen dus erg laag.

De jongens die hieraan werken hebben allemaal affiniteit met katten.

Voor meer informatie kan er een PB gestuurd worden naar Kattenbella, ook aanwezig op deze site.
Evil Bunny

Re:

Bericht door Evil Bunny »

roderik1963 schreef:Afbeelding

Ik wil deze gaan aanschaffen.
Hey Roderik, da's echt een mooie krabpaal! Mag ik vragen waar je die gekocht/besteld hebt? Ik ben op zoek naar iets moois en stevigs voor mijn twee kleine terroristen...

Groetjes, Marieke
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Piekje »

Ik kwam daarnet op Marktplaats echt een heel mooi kattenklim/lig ding tegen.

Kijk maar eens op http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder

Dieren en toebehoren en dan Katten en kitten/ Overige katten

De titel van de advertentie is: Kattenhuisje met daktarras!!!

Echt heel leuk huisje met een trapje naar boven en lekkere kussens!

O, ja en Kattenbella wat een mooie krabpalen/kattenhuizen! Worden die hier ergens in Grunn gemaakt?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Ja, die worden bij het Twaalfde huis gemaakt hier in Grunn ;-)
Je kan een ontwerp maken en de mannen gaan ermee aan de gang. Ze hebben er eentje bijna klaar voor mij, ik laat er hier zo snel mogelijk foto's van zien..
Voor mij is het grote voordeel dat ze goed afneembaar zijn, van geverfd hout dus en niet van spaanplaat met een nepbontlaagje. Ze zijn hygienisch en solide!

Dat kattenhuisje is inderdaad ook leuk! Dit ontwerp kunnen ze daar ook gemakkelijk maken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier alvast een paar foto's van de krabpaal/huisje die voor mij gemaakt is. Het is van solide hout en alle dakpannen zijn stuk voor stuk gezaagd en gevijld. De katten zijn er echt dol op.

Ik maak er nog een paar foto's van bij daglicht, dan zie je nog beter hoe mooi het is!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Leonie89 »

wat leuk!!
wij zijn ook nog op zoek naar een krabpaal.. is nog best lastig.. we hebben niet enorm veel ruimte.. ik zou wel de hoogte in willen, maar daar houdt mijn vriend niet van.. we zijn dus op zoek naar iets functioneels.. en het liefst met zo'n touw eraan..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Lotte »

Is Benthe een beetje klimmer?
Je zou namelijk gewoon een flink dit scheepstouw kunnen overwegen.

Mijn ouders hadden dit vroeger voor de katten. Deze hadden ze dubbel geslagen en zo met een haak aan het plafond vast gemaakt.
Het touw liep dus van de grond naar het plafond en weer terug (dit is best lastig uitleggen, ik hoop dat je me een beetje snapt).
De katten die ze/we toen hadden scherpten hier de nagels aan en klommen hier in. Dit beviel van alle kanten heel goed.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Leonie89 »

bedankt, klinkt leuk, ga gelijk research doen.. de hoek waar we de krabpaal willen is wel pal naast de gordijnen.. ik ben bang dat ze het verschil dan niet meer snapt :P
mijn vader had het idee om een boomstam van vloer tot plafond te laten maken.. dat vond ik wat overdreven :P
Plaats reactie