Bezit??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bezit??

Bericht door daantje »

Het valt me steeds meer op, dat als Baja bij me ligt, ze alle andere katten van zich afmept. Die mogen op dat moment gewoon niet te dicht bij me in de buurt komen. Ze doet dit op bed, zelf als ze ruim uit elkaar liggen, maar vanmiddag deed ze het ook op de bank. En dan niet zachtjes, hoor! Oren vlak achterover en meppen maar :shock: .
Kent iemand dit gedrag?????? Het lijkt wel of ik haar bezit ben, of zo :???:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
diana1982
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

ja dat ken ik

hier vertonen meerdere katten dat gedrag naar elkaar. Ik grijp nooit in en laat het ze zelf uitzoeken. Ik zorg wel dat ze ieder hun eigen aandacht krijgen, maar sommige dingen (waaronder dit dus) laat ik ze zelf uitzoeken
True love is the love from an animal
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik grijp ook niet in, ze zoeken het maar lekker uit ;-) .
Maar ik vind het wel een beetje raar..... zijn zijn hier nu alle vier rond de vier jaar, en dit is een half jaartje geleden begonnen. Baja heeft wel altijd het minst lekker in de groep gelegen, de andere drie zijn veel gemoedelijker met elkaar, maar het is net of ze wil laten zien dat ik haar vriendinnetje ben en dat niemand anders dat mag zijn, of zo. Nu pas zo duidelijk.
Als Ginger (de hond) bij me ligt is het geen probleem, dan gaat ze gewoon langs de andere kant liggen en haalt verder niet naar haar uit. Gek hoor! :geenidee:
diana1982
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

het blijven katten zou je bijna zeggen ;)
True love is the love from an animal
Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Hier beginnen ze elkaar dan vaak in de nek te bijten om ze weg te jagen. Ze zijn inderdaad heel bezitterig op zo'n moment.
Wel raar dat dit bij jullie pas later is begonnen, bij ons hebben ze dit altijd al gedaan.
groetjes Sharon
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, het is pas sinds het laatste half jaar dat Baja zo fel is. En met fel bedoel ik ook echt dat haar oren plat op de kop gaan :shock: .
Een keer uithalen deed ze eerder ook wel, maar dan bleven die oren tenminste nog rechtop staan :grin: .

Zij is van de vier ook de enige die nooit een ander opzoekt om lekker bij te liggen, of te wassen en zo. De andere drie doen dat wel altijd bij elkaar.
Gesloten