Niezen na verblijf kattenhotel

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Niezen na verblijf kattenhotel

Bericht door miepertje »

Hallo,

Wij hebben gisteren onze poes uit het hotel gehaald nadat we van vakantie terugkwamen. Ze had daar heel weinig gegeten omdat ze het niet naar haar zin had. Nu thuis doet ze meteen weer normaal alsof ze niet weggeweest is. Ze niest alleen af en toe en maakt een beetje een soort kokhalsbeweging. Ze is ingeënt en heeft verder geen vieze oogjes of neus. Moet ik toch maar even naar de DA gaan of is dit normaal na zo'n stressperiode?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ze kan vanwege de kans op besmetting bij veel katten bij elkaar gecombineerd met stress een beginnende niesziekte hebben opgelopen. Als dit niet erger wordt kun je nog wel even wachten met naar de dierenarts gaan, aangezien ze ingeënt is, maar als het erger wordt kun je beter even een kuurtje AB gaan halen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi!

Je kan ook de dierenarts bellen en de klachten beschrijven, voor je eigen geruststelling ;-). Ik zou in ieder geval de dierenarts bellen zodra er een gedragsverandering is, dus plotseling heel veel slapen, of lusteloosheid e.d. Het is denk ik wel een goed teken dat ze goed eet.

Groetjes,
Wendy
miepertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2007 14:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door miepertje »

Ik ben zonder poes bij de DA langsgeweest en die heeft voor de zekerheid een kuurtje meegegeven. Was niet abnormaal. Ze niest nog wel als ze ineens gaat rennen, maar het kuurtje is nog niet af. Nog even afwachten dan maar!
Gesloten