Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Sjees
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 22:22
Locatie: Enschede

Bericht door Sjees »

Hoi,

Allereerst ben ik nieuw hier en vind het een super forum, heel handig ook die tips, maar...

ik lees hier in 90 % van de berichten dezelfde namen, en wel Frontline en stronghold en advantage. Ik heb sinds 3 dagen een 11 weken oude kitten (helemaal blij mee!) en die heeft een paar vlooitjes. Nou heb ik vanmiddag op advies van de verkoper van Jumper, Boflo Gold van Bayer pet care gekocht (Druppels). Iemand ervaring???

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Yil
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2007 19:11
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik heb geen ervaring met het middel dat jij hebt gekocht helaas, maar zou graag ook hiervan de ervaringen horen.

Ik zelf heb pas geleden Frontline gebruikt en dit hielp voor geen meter. Mijn ouders gebruiken dit ook al jaren en de laatste tijd ook slechte ervaringen mee. De DA kon dit beamen en vertelde dat de vlooien resistent kunnen raken tegen dit middel. Daar verkopen ze nu naast Frontline weer een ander middel. Dit zou nieuw zijn en de vlooien reageren hier dan dus beter op. Weet helaas de naam niet meer van dit middel.
Alex en Minkie, onze twee lieve poezekinders!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Advantage
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sjees
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 22:22
Locatie: Enschede

Bericht door Sjees »

ik heb de boflo gold inmiddels gebruikt, met als resultaat dat binnen 1 dag alle vlooien loslieten, (dus wel ff stofzuigen) en sindsdien heeft ze niet meer gekrabt. Over 4 weken nogmaals herhalen (zitten 2 pipetjes in verpakking) en dan is ze volgens mij helemaal vlovrij!
Wat mij betreft een uitstekend middel.
smoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2007 11:45

Bericht door smoef »

Vergeet niet ook de omgeving te behandelen!
Ik heb ook het idee dat de werking van Frontline aan het afnemen is....
Ik heb voor de honden nu Stronghold en wil dit bij de katjes ook gaan proberen.
En daarnaast wil ik program gaan proberen.
Twee keer per jaar naar de DA voor een prikje, daar zouden de vlooien steriel van worden...... :roll:
bartie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 11:06
Locatie: venlo

Beestjes OP de oren

Bericht door bartie »

Onze poes flappert met haar oortjes en bij nader onderzoek blijkt dat ze kleine beestjes op de oortjes heeft.
Je zou zeggen vlooien, maar deze zijn tamelijk groot, zo tussen 1 en 2 mm groot. :cry:
Ook zitten ze alleen rond de oortjes, dus niet in haar vacht. :roll:
het lijf van het beestjes is langwerpig, net als een zaadje op brood van de bakker :???: (Neenee, er zitten GEEN beestjes in ons brood)
Het beestje springt als een vlo, maar we twijfelen of het een vlo is, gezien de afmetingen. Meer een mini-sprinkhaan.
Wat zou het kunnen zijn, en hoe is dit te behandelen??
Ik zoek een huis tuin en keuken middeltje, dus ik wil niet meteen naar de dierenarts rennen.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Toch lijkt de dierenarts mij de enige die een goede diagnose kan stellen en ik zou het dus wel weten en wel snel naar de dierenarts rennen!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Ik zou ook morgen meteen naar de DA gaan. Het zal waarschijnlijk nit alleen in het oorschelp zitten maar ook dieper in het oor waar je zelf niet bij kan.
Bij slechte of niet tijdige behandeling kan er een flinke oorontsteking ontstaan met gevolgen van dien.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Zou het geen oormijt kunnen zijn? Google maar eens voor foto's.

Ik zou in ieder geval naar de dierenarts gaan. Ik denk niet dat je hiervoor huis- tuin- en keukenmiddeltjes hebt.
bartie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 11:06
Locatie: venlo

Bericht door bartie »

Muis schreef:Zou het geen oormijt kunnen zijn? Google maar eens voor foto's.

Ik zou in ieder geval naar de dierenarts gaan. Ik denk niet dat je hiervoor huis- tuin- en keukenmiddeltjes hebt.
Neen, geen oormijt, we hadden al gegoogled. 8-)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Oormijt zelf zijn miniscuul witte kleine beestjes die je met het blote oog niet kan zien. Zij nestelen zich in het gehoorgang wat flinke ontstekingen kan veroorzaken. Uitwendig uit zich dat in zwarte korreltjes / oorsmeer.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Parasieten met een langwerpig lichaam zijn bijv. luizen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
smoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2007 11:45

Bericht door smoef »

Ik denk dat dit vlooienlarven zijn...... :-(
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

volgens mij zijn dit wel degelijk vlooien. mijn kat vroeger had dit ook heel vaak, en verder op haar lichaam niets te vinden. beten zich enkel vast op zijn oortjes, soms stonden ze er vol van. best even ontvlooien dus!
bartie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 11:06
Locatie: venlo

Bericht door bartie »

GiNi schreef:volgens mij zijn dit wel degelijk vlooien. mijn kat vroeger had dit ook heel vaak, en verder op haar lichaam niets te vinden. beten zich enkel vast op zijn oortjes, soms stonden ze er vol van. best even ontvlooien dus!
Dank, ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het vlooien zijn.
Hoe groot zijn vlooien en luizen????
Ik meende dat ze nauwelijks te zien waren :?:
Plaats reactie