Hey daar,
Ik huur een kamer op een boerderij en daar hebben ze ook vijf katten die ik verzorg.
Sinds al een hele poos zijn twee van de katten vermist, ik heb al overal in de buurt gezocht, en ben de weilanden afgelopen en ook heb ik langs de weggekeken of daar 1 van de twee lag, maar niets hoor.
Ik ben inmiddels al wel bang dat 1 van beide, of misschien allebei, overleden zijn...
De een is een grijze kater, gecastreerd en ik geloof ook gechipt maar dat is niet zeker, omdat hij een gratis behandeling heeft gekregen bij de dierenarts en als 'zwerver' is bestempeld. Hij was echter geen zwerver, hij werd hier goed verzorgd op de boerderij. Hij wasr een van de leukste katers die ik ken. Als je hem aaide was het echt een 'aai poesje, aai poesje, rotkat!' idee, als je ophield met aaien sloeg hij je. Verder had hij echt een gaaf karakter.
Hij wordt al vermist sinds juli, en voor hem ben ik het minst bang dat hij dood is, omdat hij een mooie kater was vermoed ik dat hij meegenomen is door iemand (ik vind het stelen want hij is van de boer waar ik woon). Maar ja, hopen dat hij een goed tehuis heeft gekregen.
De andere is een poes, zwart met wit, ook gesterilliseerd. Ze is de grootste schat die ik ken, volgt je overal op de boerderij en blijft maar mauwen om je aandacht, en als ze die van je krijgt geeft ze dikke knuffels en likjes terug. Ze was echt bevriend met iedereen.
Om haar maak ik me het meest zorgen; ze had een heel erge vlooien allergie waar niks aan gedaan kon worden omdat ze ook allergisch was voor de meeste middeltjes. (kan het trouwens ook een mensen-allergie zijn geweest? Daar hoorde ik laatst iemand over...)
Ze zat helemaal onder de korsten, en had vreselijke jeuk, maar niet altijd, dat was echt bij vlagen.
Verder was ze een heel goede jaagster.. Ik denk ook dat ze zo is afgedwaald van de boerderij omdat ze weer eens op jacht was op de dijk of in de weilanden.
Ik ben alleen bang dat haar iets is overkomen, ik was altijd van plan haar mee te nemen als ik verhuis en had haar dus ook al als mijn kat bestempeld...
Zij is overigens sinds ongeveer 2,5 weken weg. Heel onnatuurlijk voor haar...
Misschien dat iemand me informatie kon geven, of ze gezien zijn o.i.d, ik heb al op diversen sites van me laten horen maar nog steeds geen reactie gehad. Het maakt het ook heel lastig natuurlijk dat ze niet gechipt zijn of dat het nummer niet bekend is bij mij
Heeft iemand nog tips voor me?