1) een kitten alleen laten 2 dagen lijkt me vrij lang, zeker als je ze nog niet lang hebt. Kittens hebben aandacht nodig, je moet ermee spelen, je moet hen eten geven, ... Meenemen zou ik ook niet aanraden, je moet het beestje een echte thuis kunnen geven.
2) van katers wordt wel eens gezegd dat ze meer aanhankelijk zijn, maar naar mijn mening merk je weinig verschil qua karakter.
3) ik zou eens in het asiel gaan rondkijken, ze hebben waarschijnlijk kittens met hopen die nog een goeie thuis zoeken!! een voordeel hieraan is dat je vaak korting krijgt op sterilisatie en dat ze al een medische check-up hebben gedaan. Bij een particulier loop je altijd een beetje een risico, of je moet al iemand kennen die een nestje heeft.
4) jaarlijks moet de inenting herhaald worden, ook voor binnenblijvers. Ontworming is meerdere keren per jaar nodig sowieso. Als je jaarlijks voor een spuitje gaat kan je je poes ook eventjes laten checken door de dierenarts en eventuele problemen bespreken. Ik vind het sowieso de moeite om jaarlijks eens lang de da te gaan.
5) droge brokken zijn beter, niet alleen voor de tanden maar blikvoer bevat ook meer vetten. Geef het eens af en toe als tussendoortje als je echt blikvoer wil geven, maar ik zou droge brokken absoluut aanraden. Je poes heeft heirdoor ook minder ontlasting en die ruikt ook minder vies, nog een voordeel voor als je kat niet buiten mag!
Indien mogelijk, is premium voer zelfs nog beter. Lees er meer over in de topic over voeding.
6) dat is persoonlijk, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. ikzelf gebruik van die kleine klontervormende korreltjes, maar ook hiervoor zoek je best even in de topic over kattenbakken!
7) inderdaad niet meer veilig

8) een gordijn zal niet verhinderen dat je poes bij jou komt liggen. Als je niets kan plaatsen tussen je kamer en living, vrees ik dat je hier weinig aan kan doen.
9) bij een klein kitten ga je best als volgt te werk: laat de kleine je huis verkennen vanuit 1 kamertje, waar hij zijn kattenbak heeft. Zet hem regelmatig hierop en zeker na het eten. eens hij dit doorheeft, kan je hem andere kamers leren kennen, maar begin best met een kleinere oppervlakte. de meeste katten zijn uit zichzelf zindelijk. Ook hierover is een nogal uitgebreid topic, misschien kan je daar eventjes doorlezen wat andere forumgangers hiermee hebben meegemaakt!
Veel succes ermee! En plaats foto's hier he