Even jullie aandacht voor het volgende: Al een aantal maanden loopt hier in de buurt een voor mij onbekende kater rond. Ondanks dat ik behoorlijk bekend ben met de katten en hun eigenaren hier in de omgeving heb ik nog steeds geen flauw idee van wie deze kater is. Dan heerst bij mij al de vraag heeft deze kater sowieso wel een baasje heeft of is het een zwervertje. Ik zie de kater niet dagelijks, maar zo nu en dan komt hij bij mij buurten.
Het is een kater en volgens mij is hij ook niet gecastreerd (zijn zakie ziet er nog vrij vol uit en hij heeft soms van die krolse buien). Leeftijd is mij onbekend, maar ik gok toch al wel een paar jaartjes. Hij is niet supergroot en ook vrij mager, maar niet graatmager. Echter hij heeft een bolle kop waar je u tegen zegt. Het lijkt wel of hij de bof heeft. Het beestje laat zich gewoon aaien door mij en geeft me ook kopjes. Hij is alert, maar niet schuw ofzo. En hij doet geen vlieg kwaad.
Nu wil het geval dat een maandje ofzo geleden zijn halsje onder de teken zat en daar zaten nog flinke grote tussen ook. Ik heb deze geprobeerd te verwijderen, maar dat werd een drama. De kat liet dat niet toe en begon luidkeels te janken (hij heeft niet uitgehaald ofzo). De teken zijn intussen weg, maar nu in de plaats zijn daar behoorlijke wonden gekomen. Echt sneetjes van een cm die ook nog best diep zijn. En in sommige wondjes zit ook vocht. Ik heb het idee dat hij heeft geprobeerd de vervelende teken weg te krabben en daarmee zichzelf heeft verwond (en flink ook). Maar die wondjes zitten er al een tijdje en het lijkt wel of het niet heelt. Of is er misschien meer aan de hand? De wondjes zitten over zijn hele hals van oor tot oor, maar ook alleen maar daar. Op de rest van zijn lijf heeft hij niets. De bolle kop vind ik eerlijk gezegd ook niet normaal (heb dat nog nooit eerder gezien bij een andere kat), maar ik ken geen bepaalde katteziekte met die symptomen. Overigens oogt hij verder niet ziek ofzo. Hij rent gewoon rustig rond en als ik eten neer zet eet hij dat ook lekker op.
Wie kan mij raad geven wat ik hiermee moet doen? Ik wil sowieso weten of het een zwervertje is of niet. De aanhaligheid doet vermoeden van niet, maar een baasje die er niet naar omkijkt naar die teken en die wondjes? Nee, zo'n buurt is het hier nou ook weer niet. Ik ben niet van plan hem te adopteren, maar hem in het asiel laten zetten vind ik ook weer niet nodig. Mocht hij toch een zwervertje zijn, dan redt hij zich blijkbaar prima. Maar ik maak me vooral zorgen om de wondjes.
Ik hoor het graag van jullie.
Hieronder een paar foto's van de bewuste kater met de wondjes.