Veilige en minder veilige speeltjes voor je katten.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Ja die stokjes met het elastiekje zijn HEEL ERG GEVAARLIJK!!!
Toen ik mijn eerste kat had heeft hij zichzelf er bijna mij opgehangen. Ik was boven en toen ik beneden kwam zat het elastiek rond zijn nek en als ik iets later beneden was gekomen was hij zeker gestikt. Wat een schrik was dat zeg. En het elastiek zat zo strak ik moest het doorknippen met een schaar. Geen aanrader dus....tenzij je katten er alleen mee spelen wanneer jij er bij bent.

Verder heb ik geen problemen met andere speeltjes gehad. Ik koop nooit hele kleine muisjes of balletjes.

Ohw ja 1 ding heb ik wel nog. Mijn katten vind propjes papier erg leuk. Zorg ervoor dat die propjes niet te klein zijn!!

Gr. Wendy
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ik leg de dingen met elastiekjes altijd weg als ik er niet bij ben, inderdaad omdat het gevaarlijk is.

Lijkt me erg schrikken geweest voor je Wendy! Gelukkig was je er op tijd bij!
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Ja was zeker schrikken joh. En katten kunnen zo wild zijn en zien het gevaar niet. Het is jouw taak om ze veilig te houden he.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ja, kleine propjes krijgen ze, en nu dus alleen Lynx niet. Wat wel veilig is zijn pingpongballetjes, en laserdingetjes (alleen nooit in ogen schijnen). Ik gebruik ook weleens mijn horloge, waar van zonlicht op valt zodat er een wit stipje door de kamer schiet. Dat vindt Lynx ook helemaal geweldig. Eigenlijk vindt hij alles geweldig, zolang het maar niet speciaal voor katten is bedoeld, zoals kattenspeeltjes.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kimba gaat met dit mooie weer de goedkope toer op!
Hij zit veel in de tuin en alles wat beweegt is geweldig speelgoed;-) .
Voor mij ook voldoende entertaiment als Kimba achter een insekt spurt :lol: .
Alleen als hij met een bij of wesp wil spelen grijp ik in.
Met blaadjes, pluimen, muizen, takjes, gras... heb ik geen probleem, eh, tenminste als hij de dode muizen niet aan m'n voeten komt leggen, bah!

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Die muizen zijn een cadeautje ;)

Hier is het momenteel ook echt insectenjacht wat Aelyn bezig houdt :D Alleen die giga hommel die hij te pakken had vorige week vond ik iets minder geslaagd ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
heykittykitty
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 12:16

Het ultieme speeltje !!!!

Bericht door heykittykitty »

Laatst heb ik het ultieme speeltje voor de kat gevonden en het kost je nog geen euro!

Benodigdheden :

- KINDER surprise ei (zo'n chocolade ding uit de supermarkt)
- een paar kleine veertjes (bv. van een boa)
- een rijstevloeitje (vraag om rizla blauw in de winkel)

en eraan liggend of je een speeltje voor hem zelf of jullie allebei wilt maken : een lang touwtje (ca. 1 to 1 1/2 m.)

Acties :

1. pak het ei uit en eet de chocolade op, gooi het speeltje weg maar bewaar het plastic ei wat in de binnenkant zit.

2. maak een niet te strak, niet te los balletje van 1 of twee vloeitjes en doe deze in het ei.

3. klem de veertjes half in het ei tussen de sluiting in en druk dit goed aan.

evt. 4. klem samen met de veertjes een elastiek of touwtje in het ei om een afstandsbestuurbaar speeltje te maken.


t is een beetje werk maar dan heb je ook wat !!!! Je kat wordt hier gegarandeerd compleet geschift van! het plastieken ei maakt voor de kat een geniaal geluid (tenzij je vloerbekking hebt) en de vloeitjes balletjes hierin zorgen voor extra geluid. De veertjes trekken zijn/haar aandacht omdat het door elk klein zuchtje wind beweegt!!!! Ik heb dit speeltje nu 2 weken en mijn Sambal krijgt er geen genoeg van !!!!

Mvg, Rogier
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hey lotte

Gisteravond was Kimba lekker een libel aan het verslinden (bweak!).
Hij krijgt van mij steevast een beloning als hij met een dode muis komt aanzetten en als hij op een vogel jaagt zit ik hem aan te moedigen. Als hij de vogel dan mist komt hij bij mij troost zoeken, KEI SCHATTIG!!!

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Een libel hebben ze hier nog niet gezien geloof ik. Maar er zijn toch weer een paar dikke bromvliegen verorberd vandaag ;)

inderdaad wel heel schattig als ze bij het missen troost komen zoeken he "Baas, zag je dat, had ik hem biiiiiiiiiiiijjjjjjjna, vliegt ie in eens weer weg :shock: :(" :lol:

Rogier, die extra veren zal ik hier ook eens uit proberen :D
In plaats van vloeipapier hebben we hier rijst, werkt inderdaad erg goed :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kimba heeft zonet ondekt dat libellen ook niet veilig zijn ;-) , tenminste niet als ze boven de vijver vliegen...
Kimba in opperste concentratie om een libel te vangen, hij leunde nét iets te ver naar voor en PLONS, de vijver in :lol:
Is hij in elk geval lekker verfrist met deze hitte :lol:
Hij leert het niet af hoor, de vijver blijft z'n favoriete speelterrein, ook al houd hij er af en toe een nat pak aan over ;-)

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

T.rex is stapelgek op frisdrank dopjes: je weet wel van die schroefdoppen op de gemiddelde colafles etc. Loopt ie als een hondje mee in zn bek, legt m neer en geeft m een mep. Hij komt vragen om het dopje zodra hij het geluid van koolzuur uit de fles hoort. hij mag er alleen mee spelen als wij thuis zijn, het is toch maar een klein dopje en een hele grote kater. Daarnaast zijn ze hier bizar genoeg ook gek op sperziebonen.... Zodra een van ons bonen staat te doppen, staan er drie katten klaar om er een uit de pan te vissen en dan maar meppen. Hilarisch, maar ik ben er nooit zo'n fan van aangezien die bonen onder de bank/kast/etc. komen en om duidelijke redenen daar niet kunnen blijven. Ook een leuk spelletje: tennis met het kattenluikje: een kat buiten, een kat binnen en omstebeurten een mep tegen het luik geven.... werkt ook met de kattenbak
Tafeltennisballen, insecten, muizen, vogels, mollen enzovoorts zijn natuurlijk ook heel erg tof (af en toe kom je thuis van het werk en tref je een ware slachtpartij in de kamer aan, overal veren ed. iets minder gelaagd als je het mij vraagt)
Nog een mooi spelletje: wielrenners vangen. Vooral als ze 'uit beeld' fietsen. Dan wurmen ze zich achter de tv om ze te zoeken, heel grappig
verder hebben ze geen specifiek speelgoed, wel gehad, maar meestal na een dag of twee niet interessant meer of gewoon kwijt.
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Hier zijn ook de juist-niet-gekochte-speeltjes favoriet: inderdaad frisdrankdopjes, sluitinkjes van broodzakken of vuilniszakken, lintjes en ga zo maar door. Meestal is het alleen meppen en bij de grotere dingen neemt hij het soms wel in zijn bekje, maar dan is het toch te groot om te kunnen doorslikken.
Uiteraard laat ik Jupi er alleen onder toezicht mee spelen, maar ik heb nog nooit gezien dat hij iets per ongeluk ingeslikt heeft.

En gisteren was hij helemaal hyper en toen had hij zijn eerste muis gevangen :shock: en dat terwijl hij een belletje om heeft (dat die muis toch wel had moeten waarschuwen). Domme muis en snelle Jupi!
Gebruikersavatar
cvwinkoop
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jun 2007 18:36
Locatie: Leeuwarden

Bericht door cvwinkoop »

Voor Harley heb ik verschillende speeltjes, omdat ze 4 maanden is heeft ze nog niet zoveel kapot gemaakt. Ik heb voor haar een balletje waar een soort van touw om heen zit met een rammel erin, een muisje met een belletje, en een piepmuis aan een elastiek. Ze vind ze allemaal leuk, maar gaan na een tijdje vervelen. Er zat ook een muisje met elastiek aan haar krabpaal, maar die hangt er al lang nie meer aan, maakt ook wel een leuk geluid. Als ze klaar is met spelen legt ze heel vaak de speeltjes op haar kussen.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Wel leuk dat Harley alles opruimt. Kimba laat z'n speelgoed gewoon overal rondslingeren zodat wij een leuke hindernissenbaan krijgen in de living ;-)

Groetjes Kathy en Kimba
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Welke spelletjes voor kittens?

Bericht door KellyVG »

Hallo!

Graag zou ik eens weten hoe ik met mijn kittens kan spelen? Vooral mensen met veel ervaring zou ik graag horen. Die weten misschien of er spelletjes zijn die bij bijna elk kitten werkt? Ze hebben heel veel energie. En ipv continu op en onder en achter elkaar te zitten, zou het leuk zijn dat wij ook wat met ze kunnen spelen.
Gesloten