Kat krabt aan behang, meubilair etc.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Miepje krabt aan de plinten, het behang en aan mijn kledingkast. Die kast is gemaakt van lekker zacht hout. Als ik het zie en er op tijd bij ben pakt de plantenspuit. Ik ben ook wel veel weg en dan kan mevrouw mooi haar gang gaan.
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Er is toch ook spul wat je op je bankstel of behang kan doen wat niet lekker ruikt, waardoor ze er niet meer aan gaan zitten? Mijn oudste poes krabt namelijk aan de bank en ons kitten gaat dit nu vrolijk nadoen. We willen binnenkort een nieuw bankstel gaan kopen en ik wil niet dat ze die ook kapot maken, daarom wil ik vast oefenen op onze oude bank. Weet iemand hoe dit spul heet en waar je het kunt kopen?
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

hoi

ik weet niet zo hoe dat heet , maar bij een dieren zaak hebben ze van die flesjes en kun je op de bank spuiten

of citronella kopen dan kun je bij de supermarkt doen maar dat moet je wel ff verdunnen anders stinkt het wel heel erg
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Maar gaan ze de rest van het huis dan nog wel leuk vinden? Wij krijgen maandag onze nieuwe bank, en net als onze stoelen zijn ze van een soort tweed. We hebben al aan de stoelen gemerkt dat hij er zijn nageltjes in zet als wij er niet zijn (hij weet dat het niet mag). Maar zo groot is onze huiskamer nou ook weer niet, en hoewel ik m er niet aan wil laten krabben, mag ie er wel op liggen.
Lekker tegenstrijdig, maar zou dit spul daar ook geschikt voor zijn? Wil niet dat ie zich niet meer thuis voelt in zijn eigen huis door zulk spul.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

je kan de zijkanten inspuiten of bv een kleedje op de bank leggen waar hij op mag liggen.
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hi!

Aluminiumfolie kan ook helpen!

Ik had gordijnen en daar heb ik allemaal strookjes folie aan vastgemaakt, dat vond minou niet leuk.
Wat ze niet prettig aan vinden weet ik niet, maar ze heeft niet meer in de gordijnen gehangen.

Groetjes minou
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik heb al een keer een flesje spray tegen krabben op mijn kast en behang gespoten en Miepje trekt zich en niks van aan.
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hoi hoi,
Tja,krabben is ook een vorm van terrein afbakenen en 'nieuwe' meubels ruiken anders en moeten ook 'geterritoriaald' worden :-P
Ook (één) van mijn katten krabt aan de bank (daarom hebben wij Ikea banken waar andere hoezen op kunnen), een andere heeft een voorkeur voor hout (stoelpoten, tafelpoten, het hekje op de overloop, etc. :shock: )
Toen ik in mijn vorige huis een nieuwe bank kreeg hebben we gewoon overdag (wij werken beiden) de kamer voor de katten afgesloten.
Wellicht ook een optie?
Succes,
Jootje.
Gebruikersavatar
wendy f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 apr 2007 16:23

Bericht door wendy f »

Mijn kat vond het altijd erg leuk om aan de bank te krabben. Er is een spray die je kan kopen en dat spray je op je bank of waar dan ook en de kat zal daar niet meer krabben. Zo werkte het in ieder geval bij mij. Maar wat ook helpt is een krabpaal. Wanneer je haar/hem ziet krabben til hem op zet hem op de krabpaal, houd zijn voorpootjes vast en maar die krabbende motie met hem. Zo kunnen ze ook leren om gebruik te maken van de krabpaal. Dit heeft allemaal voor mij gewerkt inieder geval. Wat catnip erop helpt vaak ook wel.

Succes!
Gebruikersavatar
SunDai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:20
Locatie: Hoogeveen

Bericht door SunDai »

Onze dames krabben ook overal aan behalve aan de krabpalen.
Ik ben sinds gister begonnen met de krabpaal in te spuiten met catnipspray maar het enige wat ze doen is er aan likken en spelen met de muis die er aan hangt.
Krabben doen ze er gewoon niet aan.
Kan ik ze nou echt niet op een andere manier leren dat ze eindelijk eens aan de krabpaal gaan krabben, dan dat ik een krabpaal koop waar snoepjes uitvallen als ze er aan krabben? :???:
Groetjes Anita en de beestenbende
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wat grappig, ik heb afgelopen week ook een flaconnetje Catnipspray gekocht en dat op de krabpaal gespoten (de palen zelf dan, niet de mandjes en ander stoffen gedeelten ;-) ).
De meiden zijn er dol op! Ze laten eindelijk de meubels (met name de eethoek) met rust, en dat hebben ze in geen jaren gedaan. Voor ons is dit dus wel de ideale oplossing, maar ik hou er wel rekening mee dat het tijdelijk zal zijn ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

catnip helpt bij mij ook wel, maar het is effectief maar tijdelijk.
wat je ook even kan overwegen is de paal van plaats te veranderen. zet hem dichtbij waar hij slaapt, of ergens waar hij veel passeert, zoek de plaatsen waar hij nu vooral krabt en probeer de paal daar dichtbij te zetten.
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Wij hebben geluk lees ik hier nou wel.
Onze kat krabt nergens aan, alleen aan zijn krabpaal.
Hij heeft een krabpaal waar hij zich echt helemaal aan kan uitrekken en er zelfs in kan klimmen en dat werkt echt super.
Heb er in het begin wat catnipspray op gespoten en nergens last van.
Spuit op al zijn nieuwe speeltjes ook de spray en hij heeft er echt plezier mee.
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Bericht door Anaheim »

Hoi allemaal,

Toto (4mnd) heeft er een hobby van gemaakt om dus ook aan mijn eetkamerstoelen te gaan krabben.
De stoelen zijn van een beetje een ruwige stof dus heerlijk om aan te krabben.
Ze weet ook de krabplank te vinden maar de stoelen zijn blijkbaar interessanter. :evil:

Nu las ik op deze topic allerlei dingen die je op de krabpaal/plank te doen zodat ze daar aan gaan krabben. (catnip/kattenkruid)
De dierenwinkel in mijn buurt heeft alleen valeriaandruppels om katten te lokken en dit heeft alleen effect op het feit dat Romy de hele dag bij de krabpaal gaat liggen :roll: en Toto speelt wel graag met de krabpaal maar krabben ho maar :twisted:

Zijn deze middeltjes zoals catnip en kattenkruid ook gewoon te koop bij de dierenarts?

En ik las ook nog ergens in dit topic dat katten steeds beter gaan luisteren als ze je gaan vertrouwen, en aangezien Toto hier net 2 weken is zou dat het dan ook kunnen zijn dat ze niet altijd luistert als ik haar weer eens op de krabpaal zet?

Groetjes Lenie
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

behang kapot maken

Bericht door Marcel »

Mikkey maakt sinds een week het behang kapot, dit doet ze vooral s'nachts. Ik heb haar er nog niet op kunnen betrappen maar ik vraag me af wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.....misschien het vuurwerk?
Plaats reactie