Oud gedrag afleren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Oud gedrag afleren

Bericht door banoentje »

Hey mensen!

We hebben een probleempje met Kimba.
Hij heeft in de achtertuin een vijver tot z'n beschikking. Uiteraard is dat z'n favoriete speelplek.
In die vijver zitten een hoop vissen, vijf kikkers en een roodwangschildpad.
Kimba kon vroeger die kikkers nooit vangen dus maakte we er geen probleem van dat meneer een ganse dag probeerde iets uit die vijver te vangen.
Vorige week, grote paniek, Kimba had een kikker gevangen!
Mijn vriend was er op tijd bij om z'n kikker te redden (hij is nogal gehecht aan die beesten). De volgende dag had Kimba wéér een kikker vast!
Hij weet dat het niet mag, want als hij aan de vijver zit en m'n vriend komt eraan, spurt hij als een bezetene weg. Maar we kunnen moeilijk een hele dag de wacht gaan houden hé!

Nu mijn vraagje; Kan ik Kimba toch nog duidelijk maken dat hij die kikkers niet mag vangen of kan ik hem leren om na al die tijd ineens van de vijver weg te blijven? Kimba speelt daar nu toch al dik 7 maanden en libellen mag hij vangen zoveel hij wil.
Mijn vriend wil van die schrikdraad rond de vijver plaatsen, maar dat vind ik zo zielig voor Kimba.

Groetjes Kathy en Kimba
Heeft iemand een andere oplossing??
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Effe een update;
Die schrikdraad zal er niet komen (gelukkig). Mijn vriend is al alle dagen z'n koffiedrats rond de vijver aan het gooien. Kimba zit al véél minder om en bij de vijver :smile:

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten