hoe leer ik mijn kitten om in de kattenbak te gaan?

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
leen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007 20:31

hoe leer ik mijn kitten om in de kattenbak te gaan?

Bericht door leen »

Ik heb sinds gisteren twee kittens. Het zijn twee zusjes van 7 weken. Met minnie heb ik geen problemen. Mickie wil niet in de kattenbak. ik heb met haar pootjes er wat in gekrabt maar ze springt er direct weer uit. Als ze zelf in de kattenbak ga eet ze het kattenzand op(wat ik wel gevaarlijk vind)Ze heeft vannacht haar vuil in de zetel gedaan en deze morgend in de keuken. Ik heb het opgekuist en wat van haar poep in de kattenbak gelegd. Maar het helpt niet. Heeft er iemand raad hoe ik mickie zindelijk kan krijgen. Bij de mevrouw waar ik mijn kittens ben gaan halen ging mickie wel in de kattenbak.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Je geeft zelf aan dat je de kittens sinds gisteren in huis hebt.
Ze zijn natuurlijk nog erg klein en je huis in hun ogen erg groot.
Meestal zullen ze naar de bak gaan wanneer ze geslapen hebben en met hun suffe bolletje kunnen ze zich vergissen, waar was die bak ook alweer.
Heb geduld, wordt zeker niet boos. maar zet ze zeker na het slapen op de bak en tussendoor ook regelmatig. Komt zeker helemaal goed.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Zet ze ook na het eten op de bak, dan moeten ze ook vaak even iets doen. Uiteindelijk zal het wel goed komen hoor! Ze zijn nu eenmaal nog jong.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Plaats voor zulke jonge diertjes meerdere, open, bakken dichter in hun leefomgeving, zodat ze overal waar ze spelen, snel een bak in de buurt hebben.
becca
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:38

Bericht door becca »

Staat het etensbakje van de poes wel ver genoeg van de de kattenbak vandaan? Sommige katten zijn zo schoon die bevuilen hun eten niet als het voerbakje te kort bij de kattenbak staat. Met het gevolg dat ze hun plasje of poepje ergens anders doen dat deed onze poes ook...
leen
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007 20:31

Bericht door leen »

hallo bedankt voor jullie raad. Mickie gaat nu iedere keer in haar kattenbak. Ik zette haar na het slapen in haar kattenbak maar dan at ze het kattenzand op. Ik heb het dan omgekeerd geprobeert. Ik heb mickie na het slapen eerst laten eten en haar dan in de kattenbak gezet. En na drie dagen proberen heb ik nergens nog poep gevonden. Haar eten en kattenbak staan in dezelfde plaats maar ver genoeg van elkaar. Mickie wilde na het slapen eerst haar eten waardoor ze het kattenzand opat. Met minnie gaat alles goed. het zijn twee speelvogels.
Gesloten