Knuffel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
becca
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:38

Knuffel

Bericht door becca »

Onze lieve kat Rosie heeft een (voor ons) gekke gewoonte. We hebben boven ons bed een aantal knuffel beestjes naast elkaar staan en daarbij staat ook Elmo (uit sesamstraat) Onze poes sleept Elmo iedere keer mee naar beneden (Ze valt bijna over het beest heen) vervolgens ligt deze knuffel weken in de huiskamer zonder dat ze ernaar omkijkt of ermee speelt. Maar durf ik elmo naar boven te brengen en ik zet hem weer boven op het bed dan haalt ze hem weer naar beneden legt hem op de grond, kijt me aan, en miauwt een keer alsof ze wil zeggen hij hoort hier. Om er vervolgens weer niet meer naar om te kijken. Dit ritueel kan soms 10 keer per dag zo gaan... Het is niet dat ik het vervelend vind dat haar knuffel beneden ligt maar ik vraag me gewoon af waar dit vandaan komt. Waarom juist die knuffel (geur?) en waarom moet hij beneden liggen? Wat beweegt haar ertoe, ze speelt er niet mee Ik ben gewoon nieuwsgierig naar een verklaring hiervoor
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

:grin:

Dag Becca,

Welkom op dit forum.

Ik ken dit verschijnsel. Zo heeft Nerrivik een speeltje (een touw met oorspronkelijk een kleurrijk vogelje aan met belletje) wat ondertussen gereduceerd is tot enkele vezels touw en nog iets ondefinieerbaars gekleurd. Het is van haar en van niemand anders. Ze kijkt er ook niet naar om tenzij je het weg durft te nemen. Ze pakt het dan ostentatief in haar bek en verdwijnt met het speeltje om het ergens weer te leggen waar het onaangeroerd voor dagen blijft liggen totdat.. Juist ... Je het durft weg te nemen.

Ik heb geleerd om hier geen verklaring achter te zoeken. Net zoals God's wegen ondoorgrondelijk zijn, zijn de wegen van een kat dat ook.
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Van mij ook een hartelijk welkom op de kattensite :-P .

Ik ken het verschijnsel niet, maar ik vind het wel ontzettend schattig! :grin: .

Wij hebben enkel 1 kat die regelmatig iets uit de wasmand jat en daarmee naar beneden komt hobbelen, luid mauwend, alsof ze een prooi heeft. Wij zijn haar dan ook heel erg dankbaar voor de sokken die ze meeneemt :grin: . Gelukkig heeft ze nog geen onderbroeken meegesjouwd naar beneden terwijl we visite hebben, of zo :icon_shifty:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten