wennen aan naam

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Suki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2007 14:37
Locatie: enschede

Bericht door Suki »

Ja dat zal het wel zijn dan.. karakter
Het lijkt ook wel of katers wat makkelijker zijn als poezen..
ik zie het verschil bij de katten van mn ouders.. en de katten van mn zusje, of het is gewoon toeval

Ik heb mijn andere kat wel zit geleerd.. haha
Dat is echt grappig om te zien.. ze kunnen het dus wel..
Als je maar met een bak snoepjes klaar staat.. daar doen ze veel voor :P
Een kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hier kunnen ze ook op commando gaan zitten. Was als experiment met Woefie begonnen en bleek achteraf heel handig te zijn bij etenstijd. Ze moeten nu gaan zitten voor we hun potje brokjes neerzetten. Heel handig, want Musti heeft anders de gewoonte om alvast naar zijn potje te hengelen en er naar te springen. Resultaat: heel de keuken onder de brokjes en een racende "Musti-op-zoek-naar-brokjes".

We willen er geen circuskatten van maken, maar katten kun je dus best wel iets leren. Vooral door leuke dingen aan de commando's hangen (brokjes of een snoepje krijgen als je gaat zitten, ....)
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Onze katten luisteren ook prima naar hun namen, als het hun zint tenminste. Ik herken het verhaal dat het het beste gaat met de snoepjes in de hand, maar ook als ze iets uitspoken dat niet de bedoeling is (mijn rieten eetkamerstoelen zijn een uitstekende krabpaal; beter nog dan de echte krabpaal volgens de katten). Bizar genoeg betrappen wij onszelf erop dat we hun 'echte' namen gebruiken als ze iets uitspoken dat niet mag, en hun koosnaampjes als je ze wilt aanhalen oid. Ze luisteren dus ook beter naar hun koosnaampjes dan hun echte namen, maar ach who cares?
Gebruikersavatar
daphne
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2007 09:15
Locatie: Almelo

Bericht door daphne »

Hallo allemaal!

Ben nieuw hier en op dit moment trotse eigenaresse van een lieve kater Mietzie zijn koosnaampje is Miepie, lekker makkelijk. ( word vandaag gecastreerd!! mis hem nu al!!)

Maar waar het nu om gaat eigenlijk is dat ik er over ongeveer 2 weken een kitten bij krijg. Die willen we graag lotje noemen. Deze namen kijken toch helemaal niet op elkaar ? Zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik geloof dat katten vooral A E of I goed kunnen onderscheiden. Volgens mij lijken die twee namen qua klank dus niet erg op elkaar.

Succes in elk geval!

Groetjes Kathy en Kimba
joandijkstra
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2007 12:23
Locatie: groningen

Bericht door joandijkstra »

volgens mij horen katten ook de ssss en de ttttt
die heb ik dus nooit in namen verwerkt
zijn agressieve klanken waarmee ik ze corrigeer!
mijn katten heten: penelope, kleio en poedecat
ze wennen heel snel als je de naam langzaam zegt als je ze aait en knuffelt
steeds maar herhalen en vanaf het begin
dan is het in een paar weken gepiept

hartelijke groet
Gesloten