Ontstoken neus

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
Rob
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2007 09:47
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Ontstoken neus

Bericht door Rob »

Hallo,
Sinds een jaar heeft onze ragdoll (2jr)een ontstoken neus. We hebben een lange grasspriet uit zijn neus gehaald, maar dat is al weer een maand of 10 geleden. Druppels en atibiotica hebben telkens maar even geholpen. Bob niest nu vrij veel en er komt pus uit zijn neus. Weet iemand wellicht een methode om dit te behandelen? Wij zien er erg tegenop om te laten snijden omdat we toch het gevoel hebben dat het niet duidelijk is wat men nu wil gaan behandelen. Foto's laten ook niets zien van eventuele voorwerpen in zijn neus.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Heeft je kat niet gewoon een vorm van niesziekte. Ook al zijn ze geent dan nog kan er een vorm van nies doorheen komen. Meestal niet zo erg, maar het kan dat je kat gevoelig is. Wat zegt je dierenarts hiervan?
Echinaforce door het eten kan eek helpen zijn weerstand een beetje op te bouwen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Kattenbella schreef:Heeft je kat niet gewoon een vorm van niesziekte. Ook al zijn ze geent dan nog kan er een vorm van nies doorheen komen. Meestal niet zo erg, maar het kan dat je kat gevoelig is. Wat zegt je dierenarts hiervan?
Echinaforce door het eten kan eek helpen zijn weerstand een beetje op te bouwen.
Het lijkt van verhaal hetzelfde nies virus als kleine dante hier.
Groene snot uit de neus.
En hij heeft hier een paar andere aangestoken die recent geent zijn.

Vraagje kattenbella
Welke soort van Echinaforce?
MiekeH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2007 11:14
Locatie: rosmalen

Bericht door MiekeH »

Heeft de da al gekeken naar het virus Pseudonomas.
Onze kat heeft dit ook en dit is een virus wat elke keer weer terugkomt.
Soms gaat het een tijdje goed en dan komt het weer terug.
Je kat kan er na verloop van tijd behoorlijk ziek van worden.
Onze kat heeft hiervoor een neusspoeling gehad en diverse antibioticakuren.
Pseudonomas kan alleen geconstateerd worden door onderzoek in een lab.
Mieke.
Bazin van Loes en Quick
Rob
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2007 09:47
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik ga er eigenlijk vanuit dat de dierenarts wel onderzocht zal hebben op de voorkomende infectieziekten. Ik zal het in elk geval voor de zekerheid even navragen. Spoelen van de neus had ik ook al eens voorgesteld. Mensen ondergaan dat ook wel eens bij gronische ontstekingen. Weet iemand of dat baat heeft en wat de kosten zijn? Ik hoor de dierenarts praten over bedragen oplopend tot wel €1000,-. Overigens is Bob niet ziek van het hele gedoe. Hij speelt volop en eet prima. Ik ben alleen vbang dat op den duur die ontsteking een en ander aan zal tasten en dat er dan niets meer aan te doen is.

Mieke, Even een vraagje. Ga jij naar de dierenarts in Kruisstraat?
MiekeH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2007 11:14
Locatie: rosmalen

Bericht door MiekeH »

Hoi Rob,

De dierenarts kan niet onderzoeken op Pseudonomas, dat moet echt in het lab gebeuren en daar zijn de kosten om en nabij € 80,- van.

Het spoelen van de neus ben ik ongeveer
€ 45,- voor kwijt geweest, dus dat staat niet in verhouding met het door jou genoemde bedrag.
Het gaat dan om een dagopname want het moet wel onder sedatie gebeuren.
om 9.00 uur brengen en om 16.0 uur ophalen.
Overigens heeft het bij mijn poes niet geholpen daar de neus al te ver ontstoken is geweest.
Wat wel heeft geholpen zijn de neusdruppels Rhinigenta.

Mijn dierenarts zit in Rosmalen Centrum.
Arno van der Loop.
Mieke.
Bazin van Loes en Quick
Rob
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2007 09:47
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Rob »

Oké dank je wel. Ik zal eens met de Dierenarts gaan praten dan. Wij gaan overigens altijd naar Kruisstraat.
Gesloten