Hoe straffen jullie je katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ik straf mijn kitten door hem streng toe te spreken; NEE boris dat mag niet, tnt helpt het wel goed, op 1 ding na.. de computerhoek. we hebben hier een hoekje met redelijk wat apperatuur (en dus kabels) en ook veel verstopplekjes voor de kat.. uitgerekend in deze hoek zit hij dus vaak aan kabels ed te bijten.. wij komen er vaak niet bij, dus het enige wat ik nu doe is de kat roepen, gelukkig komt ie dan wel (wrs omdat hij wat lekkers denkt te krijgen) maar er moet toch een betere oplossing zijn..? ik heb de hoek al zoveel als mogelijk opgeruimd.. en een plantenspuit gebruiken gaat wat lastig met al die electriciteit;)

iemand een tip?
tijdens het typen van dit bericht heb ik boris al 3 x 'weggeroepen' van die hoek, hahaha, het houd je van de straat;)
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Misschien tijdelijk de kabels omwinden met een handdoek en vasttapen?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ja das misschien wel een goede tijdelijke oplossing..
misschien verveelt ie zich wel, ondanks het ruime aanbod speeltjes. maja zoals je gelezen hebt komt daar ook binnenkort verandering in!
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hebben in de computerkamer ook zo'n hoek met kabels en Whoopy zat daar ook steeds. We hebben dat hoekje in het begin goed opgeruimd en er wat voor gezet (dozen) zodat hij er niet meer bij kon. Na een tijdje is het niet boeiend meer, na een tijdje hebben we de dozen weggehaald en toen had hij er eigenlijk geen interesse meer in.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je hebt ook van de dingen die er speciaal zijn om de kabels bij elkaar te houden. De kabels gaan hier helemaal in, dan kan je kat er ook niet meer bij. (en het staat netjes)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

hoe kun je een kitten beste straffen?

Bericht door jenniegirl »

hallo allemaal

ik heb al een keer eerder een stukje geplaats , dat ik 2 kittens erbij heb gehaald van 14 weken, en dat ze overal bang voor waren.

inmiddels zijn ze helemaal weer op hun plaats,
maar nu kunnen ze m,n parkietje maar niet met rust laten.
onze 2 jarige poes heeft er nooit naar omgekeken.

maar de 2 kittens vinden het wel reuze interesant.
tom(de creme kleurige )doet het niet zo veel maar kees ( de grijze is zo,n boefje

maar nu is mijn vraag hoe kan ik het beste een kitten afstraffen,
voor ook bijvoorbeeld in gordijnen te klimmen
ik heb wel eens gehoord met een sproeier, maar worden ze dan niet bang?

groetjes jennie
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Men neme een plantenspuit, vult deze met water, zeg de stand op spuiten ipv vernevelen en bij alles wat jij niet wilt hebben, spuit je met de plantenspuit. Zorg wel dat ze niet zien dat jij dat doet en waar het vandaan komt, dan blijven ze schrikken.

Het werkt echt, is niet zielig, een beetje water is zo weer weg. Wel volhouden! Succes!
Dappie rules!
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

oke dank je wel

ik ga vanmiddag direct naar blokker planten spuit halen.

en dan spuiten maar haha

thxx
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Zorg wel dat ze niet zien, dat jij het bent. Dan gaan ze het alleen laten als jij in de buurt bent :twisted: én je hebt kans dat ze bang voor je worden. Succes!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap ging altijd het hele huis afzoeken op zoek naar het monster wat hem steeds nat maakte als hij iets graag wou maar niet mocht. Die had ik op een gegeven moment rond laten slingeren, en daar heeft ie toen goed z'n tanden in gezet. Het water komt nu niet alleen maar uit het spuitgaatje ;)

Succes ermee en laat je weten of het werkt?
Dappie rules!
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

hahahahaha

ja katten zijn inteligente beestjes,

ik heb hem nog niet gebruikt, ze liggen nu heerlijk

te slapen

ik heb rust nu hahaha
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

halloo

zo de eerste lading water heeft hij gehad
en niet zo,n beetje ook
hij bleef maar doorgaan, en elke keer spoot ik hem nat en keek hij in het ronde waar het weg kwam.
toen ging hij door, ik nog een keer spuiten.
en keek hij weer in de ronde, en daarna nog een keer

en toen heeft hij het maar opgegeven en ligt nu boos boven op de kast haha

groetjes jennie
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Volhouden, en inderdaad niet een beetje spuiten, maar doorzetten. Vond het eerst nog best zielig, maar het werkt wel!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hallo!

Het is nogal een hele onderneming, je kat laten weten dat ie iets niet mag ;)
Je kan water spuiten, maar ze mag niet zien dat jij het bent.... :D

Nou, met Minou heb ik al vanalles geprobeerd. Lief zeggen dat iets niet mag, niet lief zeggen dat ze iets niet mag, ik heb de plantenspuit geprobeerd, ik heb haar zelfs al eens onder een straaltje water gezet, tikken gegeven in het nekvel gepakt en gegromd in een poging haar moeder na te doen ;) en ik heb ook in haar gezicht geblazen.
Alles resulteerd in wraak van haar kant. Zij doet iets wat niet mag, ik laat haar weten dat ze dat niet mag, zij laat weten dat ze niet gediend is van mijn commentaar, en zo kan Minou het best lang volhouden.

Laatst zat ze op de tv, ik moest gaan werken en ik ging haar een aai geven om gedag te zeggen. Had een kauwgum in mijn mond, die vond ze wel lekker ruiken. ze geeft me zoals vaker een tikje als ik haar wil aaien, en ik blaas in haar gezicht. Ze komt met hoge pootjes van de tv af, en ze grijpt me met haar voorpoten in mijn schoen. en slaat me drie keer. Ik zeg er wat van, en niet zo heel vriendelijk, loop weg en ze komt me na om me nog eens te grijpen.

Ik heb echt vanalles geprobeerd, heb het er met de Dierenarts over gehad, niemand heeft echt een antwoord voor me wat ik hier mee kan doen. Laatst zei iemand dat ik wel een heel moeilijke kat heb.

Nu kan het wel zo zijn dat ze zich enorm verveelt, we zijn door omstandigheden niet veel thuis, en als ze minder aandacht krijgt, dan is haar niet leuke gedrag nog erger dan normaal.

Ik vind wel dat ik erbij moet vertellen dat als wij rust hebben, bijvoorbeeld rustig op de bank of in bed liggen, zij wel aan komt miauwen en komt kijken of we een plekje voor haar hebben. En als zij vind dat ze aandacht nodig heeft, maakt ze ons ook wel wakker.
Ook als ze wil spelen, komt ze hetgeen waar ze mee wil spelen brengen, zoals een muisje ofzo, dat lukt natuurlijk niet met het grotere speelgoed..
En op die momenten is ze zo ontzettend lief! Nou ja, ook al heeft ze zulke moeilijke trekjes, het blijft natuurlijk wel mijn meisje.

Dan blijft ze ook tot we slapen en zoekt dan de warme woonkamer weer op.
We wonen op dit moment maar klein, we zijn bezig met het kopen van een huis, zodat wij maar ook minou meer ruimte heeft.

groetjes Minou
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Wij geven een brul, daar schrikken ze wel van.
Ze mogen niet op het aanrecht, op de eettafel, ratten kooi, kasten en buiten.
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gesloten