Ik weet niet of het hier juist staat. Ik heb een vraagje over Bartje, onze poes uit het asiel van verleden jaar. Doordat grotendeels zijn gebit ontbreekt is het moeilijk om precies te zeggen hoe oud hij is... Volgens het asiel zou hij een jaar of 12 zijn maar als ik hem vergelijk met onze Hobbes die echt 12 is lijkt Bartje meer een poes van 17 a 18 jaar.
Hij is aan de achterkant stram, komt ook niet meer zo makkelijk op de vensterbank of bank (hij zet zich vast met zijn nagels en trekt zich zo omhoog

Bartje doet dat dus alleen als hij zich inspant en de ene keer dan meer dan de andere keer. In het begin toen we hem kregen zijn we met hem naar de dierenarts geweest. Zij vertelde ons dat hij zich niet lekker voelde in het asiel en daarom zich te beweinig had bewogen en dat hij daardoor spiermassa in zijn achterpootjes was kwijt geraakt. Nu is hij dus een paar maanden bij ons, vanaf september verleden jaar, maar hij blijft stram. Kan dat nog beter worden?
Bartje slaapt veel. Drinkt ook best wel veel. Hij heeft dus een vies traanoogje. Nou vraag ik me af, zijn dit ouderdomsverschijnselen?
Of doe ik er goed aan om met Bartje naar de dierenarts te gaan?
Een maand geleden is hij daar nog een nachtje geweest op verdenking van blaasgruis want meneer wilde twee dagen lang niet plassen

Hoort dit bij ouderdom?
(kan nergens een topic vinden over ouderdomsverschijnselen