Ik vraag me af of het een goed idee is om onze oude poes (+- 17 jaar) te verwennen met een warmtelamp. Er is sinds kort vastgesteld dat haar nieren niet meer optimaal werken en ze heeft minder eetlust bijgevolg. Een oude poes zou ook vlugger koud hebben en hiervan last krijgen. Ik las ergens dat ze soms baat hebben met een warmtelamp en dat deze ook een beetje energie opwekt (zoals het zonlicht in de zomer). Maar ik wil ook niet dat ze minder weerstand gaat krijgen hierdoor ofzo, door steeds onder de lamp te gaan liggen en achteraf misschien vlugger koud krijgen... Ze kruipt ook graag onder de zonnebank met mij (doet ze al een aantal jaren, hoor!)
Ook een idee om haar eetlust wat op te wekken is welkom!
Warmte
Ja hoor, dat zal je kat heerlijk vinden, want nierkatten hebben het inderdaad vaak kouder dan gezonde katten. Daarnaast heb je ook electrische/warmte dekens voor katten, ze vinden het heerlijk om daar op te liggen. Het is een soort van lange platte warmtekruik met een snoer eraan.
Tips om je nierkat te verwennen: zakjes versvoer "Renal" van Royal Canin (bij de dierenarts te verkrijgen, los of in een doos) en blikjes Clinic (bij de dierenwinkel te verkrijgen). Dit vinden ze vaak lekkerder dan brokjes en aangezien ze goed moeten eten kun je het dagelijk geven.
groetjes,
Sandra
Tips om je nierkat te verwennen: zakjes versvoer "Renal" van Royal Canin (bij de dierenarts te verkrijgen, los of in een doos) en blikjes Clinic (bij de dierenwinkel te verkrijgen). Dit vinden ze vaak lekkerder dan brokjes en aangezien ze goed moeten eten kun je het dagelijk geven.
groetjes,
Sandra