Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je dierenarts kan gelijk hebben dat hij nog wat aanpassingsstress heeft. Als je hem droge brokjes (geen blikvoer) van een premium merk geeft dan moet het vanzelf overgaan. Zo niet, dan is het misschien een goed idee om aan "sensible" brokjes (voor gevoelige darmen) te gaan denken.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Yoeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:39

Bericht door Yoeri »

We hebben sinds enkele weken 2 nieuwe kittens, Kasper en Kaat. Vorige week maandag ben ik er mee naar de DA geweest voor hun enting (waren toen 10 weken) en een checkup. DA heeft ze gezond verklaard, enting gegeven en bloed getrokken om te laten onderzoeken op leukemie. Dinsdag waren ze nog wat suf maar woensdag ging het al wat beter. Ze dronken nog goed maar aten een stuk minder. Woensdag kwam de uitslag van de leukemie binnen (beiden negatief) en toen ben ik terug nr de DA geweest voor een enting tegen leukemie (op aanraden van DA, kan herhalings-enting in 1 keer gebeuren). De volgende dagen hebben de kittens bijna niet gegeten maar wel goed gedronken. Hun gewicht zakte ook behoorlijk, van +-1200gr nr 1000gr.

Vrijdag toch nog even nr DA gebeld omdat ze zoveel vermagerden maar die vertelde dat het enigszins normaal is door de entingen en dat ze tijdens het weekend wel weer opnieuw zullen eten. Op zaterdag at Kaat weer beter maar moest 2 maal braken, zondag at zo ook beter maar nog niet normaal maar geen braken meer. Kasper was net omgekeerd, zaterdag geen braken, zondag door de dag wel maar 's avond eten zonder braken.

Sinds zondagavond eten ze beiden weer goed en ze zijn duidelijk ook weer aangekomen. Ik merkte gisteren en vanmorgen bij het verversen van de kattenbak dat er iemand last heeft van diarree OF dat beiden last hadden van diarree want er lag zowel plat als drolletjes :smile: We weten helaas niet wie er last heeft en of ze nog last hebben.

Vanavond gaan we het even bekijken of er nog diarree is. Mijn vraag is of we best gelijk nr de DA gaan of we andere dingen kunnen proberen. De kittens drinken in elk geval wel voldoende en eten ook (vooral) nat voedsel.
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Gisteren dan toch met Fabio naar de dierenarts geweest. We kwamen weer terug met een hoop medicijnen...

Wat wel een grappig iets is - Fab heeft waarschijnlijk diaree gekregen omdat zijn kiezen door zijn gekomen - net een baby :grin:

Wij de antibiotica gegeven gaat hij schuimbekken - weer paniek - maar dit bleef dus een normale reactie op de antibiotica :shock:

Gelukkig is de diaree minder, maar vindt het nog steeds vaag. Er wordt dan meer slijm aangemaakt en moet hij dan kwijt - duurt een minuut of wat en dan is het over. Zo zielig want hij weet ook geen raad met zichzelf. Gelukkig nog 4 dagen en dan is het over !!
Samantha - Diesel & Fabio
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Sjezus voldouwen met medicijnen omdat een kitten aan het wisselen is??
Dat is wel het slechtste wat een da kan voorschrijven :???:
Licht verteerbaar voedsel wat stoppend is en/of een kuurtje staupecid wat je bij zowat elke dierenzaak kan halen lijkt mij wel beter.
Dat is een homeopatisch middel waar ik hele goeie ervaringen mee heb en wat niet schadelijk is voor het immuunsysteem.
Altijd maar gelijk pillen geven doen ze wel erg makkelijk.
Maar dat is slechts mijn mening.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Yoeri, zou de diarree niet gewoon van het blikvoer kunnen komen? Misschien is het een goed idee om ze zolang ze diarree hebben (en eigenlijk het beste altijd) brokjes te geven, daar zitten meer voedingsstoffen in en het is beter voor hun tanden en tandvlees. Blikvoer is beter als lekker hapje zo nu en dan te geven.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Yoeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:39

Bericht door Yoeri »

Sandra W schreef:Yoeri, zou de diarree niet gewoon van het blikvoer kunnen komen? Misschien is het een goed idee om ze zolang ze diarree hebben (en eigenlijk het beste altijd) brokjes te geven, daar zitten meer voedingsstoffen in en het is beter voor hun tanden en tandvlees. Blikvoer is beter als lekker hapje zo nu en dan te geven.

groetjes,
Sandra
Voor de inentingen hadden ze geen last van diarree, perfecte drolletjes. Heb ze gisteren beiden gewogen en ze zijn alweer meer dan 1200gr dus terug wat op gewicht. Ze zijn wel beiden nog aan de diarree. Hebben geprobeerd hun wat rijst te laten eten in combi met wat natvoer voor de smaak maar de slimmerds eten er het natvoer tussenuit. Ze drinken beiden wel voldoende dus heb niet onmiddellijk schrik voor uitdroging maar nu 3 dagen aan de diarree is toch ook niet ideaal voor kittens.

DA of misschien nog even gekookte kip/biogarde/rijstwater proberen?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ik zou je da raadplegen en overstappen op droogvoer. Blikvoer is over het algemeen genomen niet zo goed voor je kat, véél te veel zout. Op termijn kunnen ze er nierproblemen mee krijgen ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Yoeri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 sep 2005 12:39

Bericht door Yoeri »

freija schreef:ik zou je da raadplegen en overstappen op droogvoer. Blikvoer is over het algemeen genomen niet zo goed voor je kat, véél te veel zout. Op termijn kunnen ze er nierproblemen mee krijgen ;-)
Ze zitten op droogvoer en ik mag morgen bij de DA een darm-flora verbeterende pasta ophalen :smile:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Hoi allemaal

Onze Lolita heeft waarschijnlijk een voedselallergie dus probeer ik nu in opdracht van de dierenarts een brokje met rundsmaak uit.
Omdat het vorige brokje met vissmaak ook op moet eten de poezen hier gescheiden.
(erg leuk als ze gewend zijn het eten standby te hebben)Lolita mag daar dus niet van mee eten want ze krijgt erg veel diarree met een zurige lucht.

Ook krijgt Lolita al een tijdje geen blikvoer meer om te kijken waarvoor ze nu allergisch is.
Heeft iemand ervaring met voedselallergie bij poezen?
Stel dat de diarree toch terug komt als de kuur finidair op is,
aan welk soort droogvoer moet ik dan denken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Anne, als het goed is weet je dierenarts daar het antwoord op. Daar is speciaal voer te koop. Ik zou het dus aan hem/haar vragen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Dat is ook zo Bella, maar ik voel me zo'n zeikerd bij de dierenarts als ik al voor de zaken uit ga lopen met mijn vragen :oops:
Ik dacht ook even in de trant van als er nou een speciaal voer is of zo, waar ik nog geen weet van heb, dan kan ik alvast rond gaan kijken waar ik het wat voordeliger kan verkrijgen als bij de dierenarts (als dat mogelijk is althans)
Dat is meestal wat voordeliger als dat je het bij de dierenarts koopt.
Tenminste, dat is mijn ervaring met onze hond tien jaar geleden, die had ook een voedselallergie en bij de dierenarts was het voer reteduur en bij een winkeltje waar ik hetzelfde voer vond plus zelfde hoeveelheid was het nog reteduur, maar toch voordeliger :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Heb je nog iets gevonden Anne? Maling aan hebben hoor! Je kan altijd nog verder zoeken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Hoi Bella

Ja ik heb gelukkig iets gevonden wat je bij de dierenwinkel kunt kopen
dat is Pro Plan Delicaat. Ik weet niet of het speciaal is voor poezen met een gevoelige darmstelsel. Op een andere forum had iemand het hier over.
Kort na mijn berichtje ben ik daar op overgestapt omdat Lolita ook van de brok met rundsmaak diarree kreeg en er op het laatst ook van ging overgeven.
Normaliter moet je het dan een paar dagen lang mengen maar dat heb ik overgeslagen.
Ze doet het er goed op en de diarree was snel over :grin:
Bedankt voor je belangstelling :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Ps moet ik er aan toevoegen dat de Delicaat op basis is van kalkoen met rijst
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Pro Plan Delicate is inderdaad voor katten met een gevoelige spijsvertering (dus ook darmstelsel)

Lijkt mij een prima voeding! En zeker als haar ontlasting nu normaal is, houden zo!
Dappie rules!
Plaats reactie