Likken aan plastic tassen...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Richelle, misschien gewone plastic zakken van de winkel in je pedaalemmer doen? Da's ineens recyclage ;-)
Tenzij hij die ook lekker vindt natuurlijk...

Flits houdt alleen van stevige plastic handvaten van zakken. En alles wat veel te hard kraakt :roll:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Kattenbella schreef:Het foto likken ken ik ook. Ik hou dus alle foto's bij de katten vandaan evenals plastic. Tijger eet het op en kotst het weer uit. Volgens mij zijn dit echt vieze gifstoffen en is het gewoon beter het uit de buurt van onze dieren te houden!
en daarbij kunnen natuurlijk allerlei verstoppingen krijgen als ze plastic eten, en een goede verstopping is wel eenmalig.
Ook kunnen ze stikken in plastic, ook niet echt wenselijk.
Dus lijkt me heel belangrijk dat wanneer je een plastic etende kat hebt, je alle tasjes en dingetjes die hij/zij eet uit de buurt houdt!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
marilyn19
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jul 2005 18:30
Locatie: groningen

Bericht door marilyn19 »

Ja dat zakjes eten herken ik onze pleun is ook een ware plastic verslaafde en als je hem dan bij het zakje wegtrekt krijg je ook nog een paar flinke tikken op de koop toe :evil: en dat terwijl ik hem daar weghaal voor zijn eigen bestwil :cry:
~~Marilyn~~
Gebruikersavatar
Elz
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2005 11:42
Locatie: Gent (B)

sliding...

Bericht door Elz »

Die van ons knabbelt of likt 'gelukkig' niet aan ieder plastic ding dat hij tegenkomt, maar toch heeft hij wel een zwak voor plastieken zakjes.
Als de winkelzakjes zijn uitgepakt, dan doe je hem er een groot plezier mee met ze op de grond te leggen.

Dan zoekt hij de opening, kruipt achteruit, neemt een aanvalspositie aan en loopt vervolgens met alle geweld in de zak, die dan verder glijdt over het tapijt (en waardoor hij soms al eens 'boink' een stoelpoot treft. Leuk dat het is!
Voor de grap tillen we de zak dan wel even op en lopen zo efkes het huis rond.

Maar het hoeven niet altijd plastieken zakken te zijn, een koffertje of andere stoffen draagtassen zijn al even leuk om je in te verstoppen. Een tijdje heb ik zelfs mijn rugzak moeten afstaan... het werd de nieuwe mand.
De topper blijft echter een bananendoos!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

likken aan het raam en nog meer dingen

Bericht door mootje »

mijn kleine tijger is pas ziek geweest zoals ik al eerder gesvhreven heb.

naar dat ze ziek is geweest likt ze ineens heel vaak aan het raam, aan een betonnen beeldje aan een ijzer strip bij de achterdeur en van de week likte ze ineens aan het behang..... :???:

ik vind het maar een raar voor ze ziek is geweest deed ze zoiets nooit, ze is wel in haar gedrag iets veranderd ik weet niet of dat kan na ziekte, ik ga ook weer eens informeren bij m'n DA......

groetjes monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Over het plastic likken: Het schijnt dat er een soort coating over plastic heenzit wat de kat erg aantrekt (ze gebruiken dit om de zakken flexibel te houden zodat het niet scheurt, het wordt ook vaak gebruikt als toplaagje bij foto's).
Het kan betekeken dat hij te weinig vet binnenkrijgt. Of de smaak gewoon te lekker vindt, dat kan natuurlijk ook ;-)

Maar het kan heel erg gevaarlijk zijn, dus ik zou plastic en foto's zoveel mogelijk uit de buurt van je kat houden, en kijken of de kat behoefte heeft aan een vet (probeer eens margarine of een beetje Turkse Yoghurt).
Romy

Plastic zakken

Bericht door Romy »

Kan iemand mij vertellen waarom mijn kat aan plastic zakjes likt.
En niet aan alle zakken.. Alleen aan de goedkoopste marktzakjes en xenoszakjes enzo.
Haha.
Is ze gewoon gek of heeft dit misschien een reden?
Alvast bedankt!

Romy
Pablo
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:21

Bericht door Pablo »

Hoi Romy,

Je berichtje is alweer van enige tijd geleden maar ik heb het net gelezen en mijn kat doet precies hetzelfde!! Weet ook niet waarom!!!

Groetjes,
Syl
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Onze katten vinden plastic zakken ook geweldig. Ik denk omdat het zo'n lekker krakend geluid maakt. Ze kruipen er zelfs gewoon even in.

Nog iets wat onze katten doen: ik heb zo'n plakbandapparaat die je gebruikt om dozen mee dicht te plakken. Als dat ding op tafel staat gaat er geheid een kat aan het uiteinde van het plakband bijten...
Waarom ze dat leuk vinden is mij een raadsel. Zelfs de 2 kittens hebben ontdekt dat dat leuk is. (ze eten er niet van..alleen maar bijten).

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Flits geeft de voorkeur aan harde handvaten zoals bij H&M-zakken. Maar ook koekplasticjes en zo komen in de aanmerking als het midden in de nacht is en er geprutseld moet worden :roll:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Likken aan plastic tassen...

Bericht door yana »

He dit ken ik! Onze ragdoll likt aan dat plop-plop plastic (waarmee je dingen inpakt). Ze knaagt er niet aan, eet het dus níet op. Dit is blank plastic, dat al flexibel ís. Kan dat kwaad?
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Likken aan plastic tassen...

Bericht door Indyentommy »

Tommy van mij eet werkelijk alle plastic die hij maar tegen komt. Hij likt er niet alleen aan maar hij bijt er ook in. En als ik het weghaal word hij nog boos op me ook. Ik moet er altijd voor zorgen dat alles is opgeruimd als ik even wegga of naar bed ga. Want hij eet het liefst een zak chips nog op (zonder inhoud) erg zielig want ik wil niet dat hij verstopt raakt. Zo heeft hij dit ook met alluminium folie. Hij is hier helemaaaaaal lyrisch van. Als ik daar een propje van maak dan is hij daar zoet mee totdat ik t weer afpak. Maar als ik niet kijk zit hij t stiekum uit elkaar te halen en op te eten. En dat is wel het laatste wat ik wil. Dus ik daarvan maak ik geen propjes meer. En hij is zooo verliefd op propjes. Indy heeft dit overigens niet. Zij likt nergens aan.
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Likken aan plastic tassen...

Bericht door Adriana »

hebben jullie een fles lactulose of laxatract bij de hand?
acute verstopping ligt op de loer en je kunt soms in een vroeg stadium de handel er nog uit laten glibberen met een aantal malen in de bek ingespoten lactulose.
wij hebben een kater die plakband eet en doorschijnende folie van boeketten.
als dat klem komt te zitten in de darmen dan ben je nog niet jarig en een darmoperatie is ingewikkeld en iets voor ervaren chirurgen.. bovendien dure grap.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... nd#p408138
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Indyentommy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2010 02:25
Locatie: Ridderkerk

Re: Likken aan plastic tassen...

Bericht door Indyentommy »

Bedankt voor je advies. ;-)
Tommy, Indy, Sylly en linnie
Cerna

Re: Likken aan plastic tassen...

Bericht door Cerna »

WAt dacht je van lijm?! Onze Noa zit al klaar wanneer de post binnenkomt en wanneer je dan niet snel genoeg bent, dan begint ze aan de plakkant te likken en wordt helemaal high (lijmsnuiver!).
Ik heb de DA gevraagd of hierdoor haar nierproblemen konden zijn ontstaan, maar hij geloofde dat niet. Toch houden we alle post zoveel mogelijk bij haar weg. Ze wordt ook heel boos wanneer ze eerder bij de brievenbus is dan wij (of soms zijn we niet thuis) en we haar drugs afpakken.
Plaats reactie