Zijwaarts lopende katten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Zijwaarts lopende katten

Bericht door Ninja »

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken ben ik ook een trotse eigenaar van 2 katten. Ik kan me echt uren vermaken door alleen naar ze te kijken. En natuurlijk valt er dan van alles aan ze op ;-) vandaar onderstaande vraag:

Ik heb 2 jonge katertjes en die stoeien regelmatig met elkaar. Soms gaat Gizmo dan ineens zijwaarts door de kamer rennen. Dit ziet er echt ontzettend grappig uit, maar ik vraag me af waarom hij dit doet. Is dit om indruk te maken op Neo (de andere kat)? Of betekent dit iets anders? Ben gewoon nieuwsgierig naar dit voor omstanders grappige gedrag.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Zover ik weet doen ze dit tijdens het spelen om elkaar uit te dagen.
Vaak gaan dan de oortjes iets naar achteren en zetten ze een hoge rug op.
Zit ik ernaast dan horen we het wel.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Ninja »

Dat idee had ik dus ook, maar ja heb voor het eerst (eindelijk) katten, dus je weet dan maar nooit he?

Het spelen gaat vaak ook gepaard met 'prrrooee' (sorry weet niet hoe ik het beter kan zeggen) geluiden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat lijkt me inderdaad grappig zeg! Ik denk ook aan uitdagen tijdens het spelen, vooral als hij ook nog zijwaartse sprongetjes maakt.

Het gekke spelen en dat geluidje 'prrrooee', zet je dat voor ons op een filmpje :grin:?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Ninja »

Hahaha ik zal t eens proberen, maar ja als je wil dat ze het doen dan doen ze het niet he ;-)
Als het me gelukt is, dan laat ik het hier zeker zien!

Ben in ieder geval alvast bezig met het selecteren van foto's :grin:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat geluidje ken ik hoor ;) Onze kater van 7,5 maand doet dat nog steeds;)

Dat zijwaarts lopen is inderdaad uitdagen :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Hahhaa...dat gedrag ken ik ook. Dat doen onze 2 kittens ook als ze elkaar aan het uitdagen zijn...en vervolgens dollen ze door de kamer heen of ze tackelen elkaar.
Het is fantastisch om te zien.

groetjes

Helma
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat vind ik zo heerlijk aan kittens :lol: Hier hebben ze dat zijwaartse lopen ook allemaal gedaan toen ze klein waren om een ander uit te dagen. Nu doet eigenlijk alleen Whoopy dat nog wel eens. Blijkbaar vinden ze zichzelf nu gewoon al groot genoeg :grin:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap prroet heel veel, als hij weer binnenkomt, als hij van boven naar beneden komt, als ik hem roep en hij ziet me niet, en veel als ie baldadig is.
Dan doet hij ook dat loopje, hoge rug, beetje blaasgeluidjes erbij, en dan wil hij alleen maar spelen!

Hij is nu 9 maand, maar van mij mag hij dat altijd blijven doen :D
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Ninja »

Het is blijkbaar dus heel herkenbaar gedrag en ik maar denken dat ik een aparte kat heb ;-) Mensen uit m'n omgeving die kittens hebben (gehad) die herkenden dit namelijk helemaal niet.

Het blijft inderdaad erg grappig en ik hoop ook dat ie het blijft doen. Laatst deed Neo het zelfs ook een keer heel even :lol:
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hallo, ben hier nieuw.
Mijn kater is bijna 9 maanden en loopt ook bijna altijd scheef. Hij doet dat ook als hij naar huis komt gerend, dus misschien ook een teken van blijdschap?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap doet het altijd als ie wil spelen of een beetje baldadig is (en dat is ie best vaak ;))
Dappie rules!
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

ja dat is echt uitdagen.. dat doen ze hier nog dagelijks. tijden,s het gekke half uurtje..
niks om je zorgen over te maken.. een uur later liggen ze naast mekaar te knorren ;-)
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gesloten