Katten en vuurwerk

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dap is nu nog buiten, maar als ie nu weer thuiskomt hou ik hem binnen. Hij vind het niet echt eng, siervuurwerk vind ie juist erg interessant. De knallers, daar van raakt ie een beetje verdwaasd, om dat ie niet kan peilen waar het geluid vandaan komt.
Maar als we vanavond weggaan geef ik hem nog wel even een kalmeringstablet, dat ie in ieder geval lekker kan slapen.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hier reageren ze nu wel. Voorheen waren ze nooit bang, maar nu willen ze zelfs niet naar buiten. :icon_shifty:
Misschien komt het ook doordat het vuurwerk dit jaar zwaarder is? :geenidee:
Gebruikersavatar
SunDai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:20
Locatie: Hoogeveen

Bericht door SunDai »

Ik heb net sinds dit jaar mijn poezen en ze zijn geen vuurwerk gewend, maar reageren er totaal niet op. Ze kijken een keertje op als ze een knal horen en dat is alles. :grin:
Groetjes Anita en de beestenbende
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Onze katten zijn elk jaar weer van slag door al dat geknal helaas.
Xandor ligt al dagen onder het dekbed te wachten tot het weer rustig wordt en de andere katten zoeken ons de hele tijd op, alsof ze steun komen zoeken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ik heb Dap vanmorgen om 10u naar buiten gelaten, en normaal komt ie meteen als ik hem roep, maar nu is er geen spoor van hem :S Maak me nu dus een beetje ongerust. Zo maar even een rondje door de buurt lopen...
Hopelijk komt ie zo uit zichzelf weer thuis... :(
Dappie rules!
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Waarschijnlijk weet hij dat dit z'n laatste rondje is voor vandaag en neemt hij het er nog even lekker van.
Maar ik zou toch maar even rond lopen.
Het komt allemaal wel goed.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Daarom neem ik dus met dit soort dagen niet eens het risico mijn katten buiten te doen, of ik had al een kattenren moeten hebben... :-|

Vorig jaar was hij misschien niet bang omdat hij jonger was, maar nu misschien wel, en daarbij is het vanachter glas voor sommige dieren niet eng, maar buiten waar het harder klinkt e.d. wel.

Mijn buren hebben net hun jonge kat naar buiten laten glippen, nergens te vinden. En dan maar hopen dat ze niet geschrokken zijn en weet ik veel hoe ver waar heen zijn gerend en nog dichtbij zijn.

Liever de katten dan dik anderhalve dag binnen, dan dat ik met die zorgen er om zou moeten zitten :???:

De katten hebben hier allemaal alweer een verstopplek, de een onder de tafel, de ander achter de stoel, en onze kleine zwarte dame kennende die zal wel in dr mandje naast de stoel liggen.

Anders niet.
Mijn vogels gaan zo naar binnen, het luik dicht en het gordijn voor de binnenvoliere en de katten zijn al sinds gisteravond binnen.

De hond gaat mee naar mn ouders en de tv en lampen blijven hier aan voor de katten.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hij kwam gelukkig net binnen sjouwen nadat ik de comp had uitgezet. Hij is helemaal niet bang voor het vuurwerk, want hoewel er flink geknalt werd, wilde hij alleen maar naar buiten. Gelukkig is ie nu lekker aan het slapen.
Toch fijn dat ik me geen zorgen om de poezel hoef te maken...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Bert Wolf
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 jul 2003 15:44
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht door Bert Wolf »

Gelukkig 2007 iedereen!

Onze poezels (binnenkatten) raken rond middernacht tijdens de jaarwisseling altijd getraumatiseerd van al dat geknal, nu is het gelukkig na 1 uur en is de rust binnenshuis weer terug en zijn ze alle 4 weer relaxed.
Groetjes, Bert (ons foto-topic)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Woefie had ook wel schrik, zat verstopt op een stoel onder tafel. Musti zat gewoon naar buiten te kijken. Was niet van het raam weg te krijgen. En hier binnen klinkt het eigenlijk ook nog wel hard.

Tja, die Musti zal altijd wel een specialleke blijven. Is gewoon een kieken. Maar wel een geweldig kieken... :grin:
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Ik las over Bach Rescue spray, verkrijgbaar bij de Tuinen. Is dit ook voor katten geschikt?
Mijn kat heeft ook niks met kattenkruid, zou dit middel dan wel aanslaan of moet ik misschien de Feliway stekker kopen (zo duur :( )?
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Cari »

Je kan de Bach remedies inderdaad ook bij dieren gebruiken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

En weet je ook hoeveel druppels je moet geven voor een kat van 1 jaar, normaal gewicht?
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Kattenbella »

Ik ben al lang blij dat er nu al niet geknald wordt. Een jaar of tien geleden werd er met deze dagen volop geknald.
Volgens mij bij Bach altijd vier druppels.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Ik heb de Bach rescue druppels door zijn voer gedaan. Hij heeft de hele tijd geslapen vanaf 17.00 uur. Of hij was gewoon lui vandaag of de druppels hebben gewerkt :)

Misschien heeft het wel effect, misschien niet....maar ik heb in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan om hem rustig te houden. :)

Ben benieuwd 31 december :)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Plaats reactie