Uitval na kalmeringspilletje

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
NathuendENDen
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2003 10:59
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Uitval na kalmeringspilletje

Bericht door NathuendENDen »

Ventje moest gisteren voor zijn jaarlijkse prik naar de DA, maar omdat hij een fobie, een ongelofelijke hekel heeft aan het transportmandje, hebben wij gevraagd aan de dokter voor iets kalmerends.

Geen probleem zegt hij: 1,5 uur van te voren half pilletje en dan gaat het beter.
Nou, na 1,5 uur Ventje is nog steeds allert, maar moet wel in het mandje!
Stoei, vecht, plast en hup met veel tegensputteren in het mandje. Helemaal over zijn toertjes in het mandje naar de dokter.
10 min. rijden 10 min. dokter 10 min. terug en thuis. Met onderweg een geopend mondje al hijgend komt hij thuis.
Alles lijkt in orden 10 min. boos en weer lekker op schoot, kroelen.
Na een uurtje te hebben gelegen gaat Ventje de trap op en valt op het tussengedeelte van de trap gewoon om!! pok!
Dennis stormt de trap op!! Ventje, ventje wakker worden, helemaal bewegingsloos, met hele vreemde oogjes. snel een beetje koud water op zijn gezichtje..

Een makreeltje gemaakt om wat anders in zijn maagje te krijgen, lijkt het even goed te gaan, maar als hij wil lopen, lijkt hte alsof hij te veel gedronken heeft. Valt af en toe om en kan niet meer op de bank springen,

dokter gebelt en hij zegt rustig plekje voor Ventje met alles in de buurt, eten, drinken en wc'tje, in de slaapkamer. Daar heeft Ventje 3 uurtjes gelegen onder bed, totdat hij vanacht weer bij ons kwam liggen..

De schrik van ons leven, wat een nare ervaring...
Volgende keer geen pilletjes meer, volg mijn raad!!

Dennis.
Cats rule!!
Dogs Drool...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou dan schrik je ook wel even!
Het kan zijn dat hij te zwaar is geweest voor dat type pil. Dan duurt het veel langer voor het werkt, of natuurlijk door de combi van stress met de pil. Ik ben er zelf ook niet zo weg van en zal dus ook niet zo snel mijn dieren kalmerende middelen geven. Hooguit wat homeopatisch, dat zou je nog wel kunnen proberen.
groetjes Sharon
Gast

Re: Uitval na kalmeringspilletje !!

Bericht door Gast »

Hoi,
Wat een verhaal zeg! Denk je je kat te kalmeren, wordt het alleen maar erger. Ik zou me ook kapot schrikken. T lijkt ook veel op een epiletische aanval he? Wat doe je nu de volgende keer? Dierenarts bij jouw laten komen is geen optie?(kost natuurlijk weer een hoop geld en kan niet altijd) Misschien dat de pil inderdaad te licht was voor zijn gewicht, slecht nagedacht van die dierenarts. Ik ben het wel eens met eventueel een homeopatisch middel. Wie weet, daar zitten best goede dingen tussen. K hoop dat je voor de volgende keer een oplossing vind, want zo wordt een bezoekje aan de dierenarts echt letterlijk een hel.
Succes hoor!
xxx
Saskia
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

He gatsie! Wat een eng verhaal!
Die pil is echt veel te laat gaan werken en was blijkbaar veel te sterk voor Ventje! En met alle stress erbij maakt het allemaal wel erg zielig voor Ventje :sad:

Fijn dat hij er nu weer boven opgekomen is. inderdaad jullie zullen je rotgeschrokken zijn! Bah! :sad:
Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval. Ik zou zelf ook niet snel medicijnen ervoor gebruiken, maar nu al helemaal niet meer! Jakkes!

Dikke knuffel aan Ventje, hij zal wel een beetje suf zijn van alles?

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Hoi,

Het kan inderdaad kloppen dat door alle stress het pilletje pas later is gaan werken, terwijl het dan al niet meer nodig is.

Gijs vindt de DA ook helemaal niets en gaat bij voorbaat al onder bed liggen als we het mandje tevoorschijn halen.

Nu weet ik in ieder geval dat we hem nooit een kalmeringspilletje moeten geven.

Liefs en een kopje aan Ventje

Alix
me myself and my cats...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Wegvallen hoeft niet alleen van een pilletje te komen; ook van stress of van medicatie kan een kat wegvallen. Ik gaf eens een kitten een infuus en hij viel zo om. Ik dacht natuurlijk dat ik iets verkeerds gedaan had, maar hij viel dus gewoon flauw.... :shock: Sommige katten vallen flauw van een beetje wormpasta, anderen hebben nergens last van.
Het feit dat Ventje zo lang buiten westen was, lijkt me zeker met de kalmeringspil te maken hebben. Arme Ventje, maar vooral: arme jullie, want ik weet hoe je kunt schrikken als ze dan zomaar omvallen.
Homeokalm lijkt een betere oplossing dan zo'n chemische kalmeringspil.
Geef Ventje maar een dikke knuffel :wink:
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Ook ik heb een vervelende ervaring met kalmeringstabletten..
Ik had van de DA die tabletten gekregen voor oud en nieuw, want dan is het bij ons thuis altijd grote paniek. Dus 4 katten zo'n pilletje gegeven. 2 katten reageerden goed en gingen lekker liggen slapen. 1 kat bleef maar rondlopen, had het idee dat ze alle prikkels doorkreeg maar niet in staat was erop te reageren. Kat nr. 4 bleef ook lopen, had het 3e ooglid voor haar oogjes, liet haar urine en ontlasting gewoon lopen en werd uiteindelijk helemaal koud! Om 00.30u alle bezoek de deur uitgezet en in bed gekropen met Piggeltje (kat nr. 4) tegen me aan onder de dekens. Ze was de volgende dag in de middag pas weer een beetje bij haar positieven!

Ook voor ons NOOIT MEER!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
NathuendENDen
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2003 10:59
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Bericht door NathuendENDen »

Bedankt allemaal voor jullie steun! Ventje is er een stuk beter van geworden. :wink:
Wij zijn gelukkig een klein beetje van de schrik bekomen. Voor de volgende keer, zitten we te denken aan een tuigje, wellicht dat ie dan wat relaxter is.
We gaan natuurlijk wel eerst even oefenen!!!

Maar nooit meer een pil!!

D+N
Cats rule!!
Dogs Drool...
Plaats reactie