ik merk wel dat ze vaste "plaatsen" heeft waar ze me aanvalt. dat is als ik in de zetel zit en als ik achter de pc zit (hier dus

vreemd wel dat ook jouw kat zo aanhankelijk is, rian! sumi volgt mij dus ook overal waar ik ga. dat gaat zelfs zo ver dat als ze in de bureau is en ik ga naar de living en wil de deur toedoen, ik maar hoef te roepen op haar en ze gaat mee naar de living. waar ik ben, is zij

ik ben zelfs aan het denken geweest dat het zoiets is dat zij me ziet als haar "mama" en me dus volgt, en af en toe moet "uitvechten" wie de baas is of wie de sterkste is ofzo. want omdat ze het op zoveel verschillende situaties begint te doen, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het is omwille van de aandacht ofzo. ik heb nog altijd geen reden gevonden dus

maar ik herken het gedrag ook steeds sneller en zie het al aankomen. vaak loop ik dan naar een andere kamer en laat haar in die kamer zitten, of ik zet ze even in de keuken om te bekoelen. volgens mij is het ook al geminderd, maar dat kan ook zijn omdat ik op tijd in kan grijpen.