Doodeng om mn katjes naar buiten te laten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Brr, vind het zo eng! Ook omdat we aan de voorkant toch een vrij drukke straat hebben, en onze achterbuurman al enkele buurtkatten heeft laten verdwijnen.

Verder gaan alle katten uit de buurt wel naar buiten, en Dap wordt steeds baldadiger binnen. Zodra hij onze sleutels hoort, weet hij dat er een deur naar buiten gaat en is ie er als de kippen bij. Dus dan begeleidt ik hem nu liever zodat ie in stapjes naar buiten kan, dan dat ie m een keer peert, ergens van schrikt en weg is. Hij is wel vrij schrikkerig, en houdt niet zo van vreemde poezels op zijn terrein, dus daarom vind ik het ook een beetje eng.

En snoepjes en eten deert hem niet meer als ie buiten is, dus dat werkt ook niet als lokmiddel..

Pff, geloof dat ik m tot na de winter nog maar binnen probeer te houden...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

In een ideale wereld horen wat mij betreft alle katten naar buiten te kunnen, maar ik heb al te veel doodgereden katten gezien om dat nog zo maar aan te raden, dus als de weg te druk is (of je buurman te eng) zou ik de kat lekker in een afgesloten tuin laten of anders binnen houden. In andere gevallen kun je het, naar mijn mening, misschien wel proberen, mits de kat natuurlijk gesteriliseerd of gecastreerd is.

groetjes,
Sandra
Ragdoll liefhebber
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 19:25

Bericht door Ragdoll liefhebber »

Ik wil trouwens ook niet dat andere mensen last hebben van mijn huisdieren,
eh onze hond loopt ook niet los op straat hahaha
hier wat leuke voorbeelden van hoe het ook kan:
http://www.volierebouwvanmierlo.nl/kattenrennen.htm
http://www.ijssellandabessijnen.nl/5buitenren.htm
veel kijk plezier.

gr petra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dank jullie voor alle tips. Mijn vriend wil de tuin niet afzetten, en wil graag dat de kat wel buiten komt, omdat hij aangeeft daar zelf veel behoefte aan te hebben. Dus nu ga ik proberen of ik hem kan leren dat ie alleen in de tuin komt.

Wish me luck!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

good luck!!

Mijn twee poezeltjes komen ook buiten. Maar enkel als we thuis zijn. En zelfs kluns Musti weet zich prima te redden. Hij is absoluut geen uil, alleen een beetje onhandig.

Ze amuseren zich te pletter buiten. Echt leuk om die twee bezig te zien. Ze gaan ook niet ver weg en komen regelmatig hoi zeggen. Dus das al fijn voor ons.

In het begin was het doodeng, maar nu ben ik blij als die twee een dag buiten zijn. Zijn dan helemaal afgepeigerd en dan hebben we 's avonds enkel twee pluizige ronkertjes :lol: . Zalig om dan in de zetel te ploffen en zo eentje op je te laten liggen.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dappie loopt nu los in de tuin. Hij heeft een halsband met een belletje om, zodat ik een beetje kan horen waar hij is. Gelukkig vermaakt ie zich nog zodanig dat ie de tuin nog niet uitgaat. Hij heeft nog niet door dat ie tegen 1 schutting op kan klimmen, en verder vind ie t allemaal veel te mooi om ontsnappingsplekjes te vinden.

Ga hem gewoon vaker alleen in de tuin doen, want hij vind het prachtig. En een blije kat is natuurlijk erg belangrijk. Over mijn angst kom ik vast wel heen... Als ie maar geen rare dingen doet :)
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

En Dap is nu de wijde wereld in. Er zat een andere kat op het dak van ons schuurtje. Dus Dap kon ineens klimmen, en is nu de buurtdaken aan het onveilig maken. Eng!

Hoop dat ie zo terugkomt. Wil niet dat ie de hele avond op pad is in het donker. Heb t luik dus maar op 'in' gezet, zijn vlees staat al klaar (daar reageerde hij buiten niet eens meer op) en heb wat snoepjes neergelegd.
Dappie rules!
Gesloten