Mozart en Drugs (speed???)

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Mozart en Drugs (speed???)

Bericht door Mrij »

HELP!!!

Mozart heb ik vandaag lekker in de tuin naar buiten gedaan
En opeens zag ik hem met een plastic zakje in zijn bek er druk op kauwen

ik ben toen naar buiten gerent en heb dat afgepakt
het enige wat ik zag was dat er wit poeder in het zakje zat :???:
nu weet ik dat onze buurman (helaas) dealt in verschillende soorten drugs en waarschijnlijk is er een of andere junk geweest die zijn rommel niet heeft opgeruimt.

ik heb direct de dierenarts gebelt en die zei dat ik zout achter op zijn tong moest doen om hem te laten braken en hem dan weer eten geven.
ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om hem te laten braken...
als hij nare verschijnselen krijgt moet ik direct langskomen en dan gaat hij aan het infuus

Ik zit op dit moment jankend achter mijn computer omdat ik zo bang ben dat er iets mis gaat :cry: ik ben me echt dood geschrokken
Op dit moment is mozart nog gewoon normaal geen grote ogen of schuim op zijn bek...

waarom laten mensen toch die zooi rondslingeren :evil:
en hoe kan ik mijn 2 katten ooit buiten laten lopen (wat ik heel graag wil want wij wonen verder schitterend voor katten heel erg rustig etc) als ze al niet eens veilig zijn in mijn eigen tuin ....
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

:icon_shifty: ehhhhhh buurman aangeven? Drugs dealen is verboden, e als jij zeker weet dat hij het doet is één telefoontje voldoende hoor ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Ja helaas werkt dat niet zo...
als je eens wist hoevaak hier politie hier langs het huis rijd en bij hem binnen is geweest sinds dat wij hier wonen en er is nog NIETS gedaan.

er zijn zelfs door bewoners van de straat al verschillende handtekeningen acties gehouden om hem daar weg te krijgen en naar de woningbouw gestuurd...helaas heeft ook dit niet gewerkt

en ja ik weet het 1000% zeker want meneer de buurman zegt dat ook gewoon doodleuk

blijkbaar moeten er eerst doden vallen of zoiets voor ze hem eens de bak in smijten...
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Persoonlijk zou ik MET het zakje en de kat naar de dierenarts gaan. Dan kan de DA bevestigen wat het voor spul is en als het inderdaad drugs zijn, kun je ermee naar de politie en hoef je je geen zorgen te maken over de kat, die dan al bij de DA is.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

dit stelde ik ook voor maar
De dierenarts zei dat ze er niets aan kan doen op dit moment dat het een kwestie is van in de gaten houden
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

ga dan gewoon met het zakje naar de politie? Dan lever je ook nog eens bewijsmateriaal.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

ja bewijs dat er drugs gedealt word maar geen bewijs dat het van hem is natuurlijk...zijn naam staat er immers (helaas) niet op
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

nee, maar als dat in jouw tuin gevonden wordt dan kan er volgens mij toch wel een buurtonderzoek van komen. In ieder geval moest ik een zakje met wit poeder in mijn tuin vinden, ik ga er onmiddellijk mee naar de politie hoor.

Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat je poezel er geen vreemde dingen aan overhoud ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

ik zal daar eens navraag over doen iniedergeval
we hebben al een keer wietplanten bij ons in de container gehad en zijn toen ook naar de politie geweest. deze zijn wel even komen checken of het wel echt wietzooi was en we hebben er verder nooit meer wat van gehoort dus vandaar dat ik daar niet veel vertrouwen in heb

Met Mozart is tot nu toe alles oke
hij zit momenteel op mijn schoot mee te laten op het forum (terwijl hij hard zijn best aan het doen is om mijn vinger op te eten)
dus ik denk dat het dit keer goed is afgelopen
GELUKKIG
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Jee dat is schrikken zeg. Ben blij dat ik in een nette buurt woon.
Ik kan me voorstellen dat je je helemaal rotschrikt.
Wat fijn dat het tot nu toe goed gaat met je poes :-P
Kun je misschien een redelijk gesprek voeren met je buurman en uitleggen dat het voor jou poezen geen doen is op deze manier?
En hem zeggen dat als er wel iets was gebeurt hij de dierenartskosten mag betalen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Waarschijnlijk kan je er wel vanuit gaan dat die troep niet expres is weggegooid. Weet natuurlijk niet wat er in zat, maar het zal toch wel van een bepaalde waarde zijn.

Niet echt fijn wonen zo, zowel voor jullie als de kat.
Heb vroeger zelf jaren in Rotterdam gewoond en had regelmatig junkies op mijn stoep zitten. Politie is met sommige dingen heel laks.
Hoop maar dat er met je kat niets loos is.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Op zich wonen wij gewoon geweldig
op die buurman na...die verziekt de hele buurt
toen ik net boodschappen wilde doen kwam hij toevallig zijn deur uit zetten en ik heb hem dus hierop aangesproken en op zijn manier "schrok"hij er wel een beetje van. Hij vertelde mij dat hij ging afkicken en dat het een kwestie van wachten was op een plek in zo'n kliniek.
oftewel volgens hem zouden we over +/- een half jaar geen last meer ervan hebben en hij zou dan waarschijnlijk ook verhuizen omdat hij dan uit dat huis wilde...
dus...over een half jaar hier bij ons de vlag uithangen dan maar :D en tot die tijd...die poezebeesten maar heeeeeeeel goed in de gaten houden...en voor ze naar buiten gaan tuin inspectie

Met Moos is alles goed hij is net zo vervelend als dat hij altijd is ;)
eind goed al goed gelukkig
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Loze praatjes dat afkicken, dat zeggen ze allemaal om overal vanaf te zijn. Heb je dat zakje nog en ga je er nog iets mee doen?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Diesel22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 sep 2006 11:28
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Diesel22 »

Gelukkig gaat het met Moos goed :!:

Wat een verhaal, ben je mooi klaar mee met zo'n buurman.
Samantha - Diesel & Fabio
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

zakje heb ik indd nog
en ik heb met de wijkagent gebelt over dit voorval en hij zegt dat hij op dit moment gewoon niets kan doen (geen bewijzen zoals ik al zei)

ik heb contact opgenomen met de buurvrouw van mijn buurman (dus ook zijn buurvrouw...snap je hem nog ;)) die moet ook namelijk gewoon last van hem hebben (ik neem aan dat wij niet de enige zijn die last van zijn muziek etc hebben) en zij vertelde me dat ze al zo vaak iets geprobeert heeft tegen die knakker dat ze een beetje de hoop heeft opgegeven

ik ga nu gewoon (heel flauw) bijhouden wanneer en hoevaak wij last van hem hebben en dan ga ik wel heel kinderachtig iedere week naar de wijkagent om met die feiten hem rond de oren te slingeren...
ik HOOP dat hij er dan zo flauw van word dat ze echt eens iets kunnen gaan doen

ik zie op dit moment niet echt een andere oplossing

met Mozart alles nog steeds goed
gelukkig maar wat met een kat gebeurd kan ook met een klein kind van 4 natuurlijk (want die hebben we genoeg hier in de straat) wie weet hoe dat dan zou aflopen
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gesloten