rare beweging van kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
amalia
Kitten

rare beweging van kat

Bericht door amalia »

als ik over de rug aai van mijn kat, dan maakt ze een rare beweging en gaat ze gelijk een wasreflex geven, ook zie ik af en toe dat ze een trilbeweging maakt bij haar rug. ze eet gewoon en toont niet ziek en gedraagt haar zoals ze altijd doen. het is een perzisch langhaar.
keek al of er misschien een klit zat ofzo, maar dat zit er niet.
heeft iemand enig idee wat het kan zijn. Misschien een zenuw of een spier?

groetjes amalia
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Allereerst hartelijk welkom op het forum en veel (lees)plezier toewenst :grin:!

Van een afstandje is het altijd moeilijk in te schatten wat er aan de hand kan zijn met je kat, zoals bijvoorbeeld een beknelde zenuw, een lichte epileptische aanval of totaal iets anders, maar het lijkt me in ieder geval duidelijk dat ze het niet prettig vind dat je haar nu op haar rug aait. Het lijkt me dan ook verstandig als je deze week eventjes met je dierenarts belt voor een afspraak, want die kan je vast meer duidelijkheid geven. Sterkte.

groetjes,
Sandra
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Ze kan ook jeuk hebben van eventuele vlooien. Sommige katten hebben gewoon ook een gevoelige ruggegraat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
amalia
Kitten

Bericht door amalia »

ze had wel vlooien inderdaad en heb haar van de week een vlooienbehandeling gegeven, ik zie haar ook helemaal niet krabben.
heb ook het hele huis gelijk voor de zekerheid ingespoten.
kan het echt daardoor komen?
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Ja, ze kan daardoor overgevoelig reageren. Zeker als ze een (licht) allergische reactie heeft op vlooien.
Ik hoop dat het overgaat, maar ik weet ook dat sommige katten echt gevoelig kunnen reageren als je aan hun ruggegraat komt. Het is te vergelijken met kietelen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten