gek of......

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
hsaskia

gek of......

Bericht door hsaskia »

hallo allemaal, ik ben op deze site beland omdat ik voor een vriendin naar de oorzaak van het gedrag van haar kat zoek. het is een zij en is een rustig beestje. de laatste tijd komt het steeds vaker voor dat ze rustig ligt en ze dan van opzij opeens haar eigen staart ziet. dan gaat ze heel erg blazen en met het einde van haar staart heel boos zwiepen. ze wordt steeds kwaadaardiger en valt uiteindelijk zichzelf van achteren aan met een venijn waar je naar van wordt. dan draait ze minuten lang (soms wel 10 min) rondjes tot ze uitgeput omvalt. dit herhaalt zich soms wel tien keer per dag of nacht en houd haar vrouwtje (80 jr) dan uit haar slaap. die is al een paar maal bij de dierenarts geweest. die zit ook met de handen in het haar. het gedrag lijkt erger te worden. zòò zielig. het is beslist niet leuk om te zien. help!!!! kat en baasje houden dit beide niet vol.
kan iemand hen helpen of een tip geven?

saskia.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Wat vreselijk naar en zielig voor zowel de poes als haar baasje. Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om te zeggen wat het kan zijn, maar als het een oudere poes is denk ik aan dementie, want dan gaan katten ook opeens heel raar doen en nutteloos gedrag vertonen.

De poes lijkt me erg gestresst door deze situatie, dus misschien kan de dierenarts een kalmerend middeltje voorschrijven. Verder kun je ook aan een Felliway stekker of Bachdruppels (homeopatisch) denken om de poes te kalmeren. Heel veel sterkte!

groetjes,
Sandra
Poezebal
Panter
Panter
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Geen leuke situatie, voor zowel mens als dier dus :???:

Ik zat te denken, is er gekeken naar een medische oorzaak? Dus misschien pijn in gewrichten en bij de heupjes en dat ze daardoor op haar eigen achterste aanvalt?

Onze kleine meid mag graag met haar staart worstelen en dit kan er ook omweg gaan, maar het is niet zo dat ze echt "aanvalt"op haar staart.

Als je de poes aanraakt bij haar achterste, hoe reageert ze dan?

Dementie zou ook nog kunnen inderdaad, maar dan is het wel een rare bijwerking om je eigen staart aan te vallen :lol:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Is dit ook een oudere poes. Ik kan dit niet echt terugvinden. Het kan ook zijn dat ze zich verveeld. Ik hoop dat het goed komt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten