Joey is gisteren, na twee weken binnen blijven ivm blessure aan pootje, weer naar buiten gegaan. een beetje gegrom met de buurkat in de brandgang achter het huis, maar niks bijzonders.
Rond 17u kwam hij netjes binnen om te eten en zeurde niet meer om naar buiten te gaan.
vanochtend liet mam jojo en moor weer naar buiten. Toen ik beneden kwam kwam Moor naar binen, even kroelen op de bank en Joey kwam ook even.
Ze gingen weer alletwee naar buiten, niks aan de hand.
OPeen gegeven moment schrok ik wakker van een hoop gegil en zag ik Joey de tuin invliegen en in de ren gaan ztten. Niks aan de hand, zal wel ruzie gehad hebben met de buurkat, die twee doen niks dan vechten helaas.
Mam vond dat ie zo arrogant zat te kijken in de ren dat ze toch ff naar buiten ging om te kijken hoe Skippy van de buren ervanaf gekomen was...die ging dus via de voortuin naar de brandgang..
Op hetzelfde moment als mam de deur uitgaat hoor ik een gegil uit de tuin komen..
Ik kan niet goed zelf opstaan ivm erge rugpijn, maar nu moest ik van mezelf..
Een rooie kater uit de buurt (het is net een tijger zo groot) trek mn kleine Jojo aan zijn nekvel uit zijn eigen ren!
Ik kan niet lopen of wat, maar nu negeerde ik even de pijn en vloog naar buiten. Begint me die griezel nog tegen mij te blazen en te grommen ook!
Ik weet niet waar ik het lef ende kracht vandaan haalde, maar ik heb hem bij het dichtsbijzijnde lichaamsdeel gepakt en van Joey afgetrokken. idioot. Nog was meneer niet van plan te vertrekken,, maar na een handje steentjes van het grind in de tuin en een flinke gil dacht hij toch dat het slim zou zijn naar huis te vertrekken.
Joey vloog de ren weer in maar toen ik naar hem toe kwam kwam hij naar me toe, zijn hele koppie lag open en hij had letterlijk een blauw oog, en weer dat pootje...
Hij bedacht zich dat ie niet meer kon lopen, dus ik tilde hem op en ging naar binnen..
Mam stond voor op de stoep en was tot de conclusie gekomen dat Skip ook eenhalf oortje open had liggen, maar dat ie nu gezellig samen met die rode duivel over het gras liep...
Ik heb Jojo zn koppie schoongemaakt en zijn oogje gekoeld, wat ie erg fjn vond, zijn pootje is ook schoongemaakt..
We zijn samen op de bank gaan liggen en hij heeft werkelijk de hele dag geslapen. wil nu ook niet eten.
Ik ben het zo zat met Skippy en die rode! Hij wordt gewoon uit zijn eigen tuin geplukt!

Heeft iemand een idee wat ik eraan zou kunnen doen? zo gauw joey uit de tuin komt zitten ze bovenop hem, en nu dus ook al thuis in zijn eigen veilige tuin!