Een tijdje in water gezeten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Andie

Een tijdje in water gezeten

Bericht door Andie »

Ik zit met een vraagje

Turbo, onze jonge kater is vandaag in de rivier die achter ons door stroomt gevallen. We hadden het niet gehoord, en pas ontdekt omdat hij om tien uur 's morgens nog niet was komen eten. Hij is er tegen de middag door de brandweer uitgehaald.
Ik denk niet dat hij al die tijd constant in het water heeft gezeten, maar toch een heel tijdje. Hij was erg geschrokken en gespannen toen hij terug thuis kwam. We hebben hem zo snel mogelijk droog gemaakt. Daarna heeft hij zich terug getrokken in zijn mandje en de hele tijd geslapen. Wat ik mij afvraag: bestaat er een kans dat hij iets heeft opgedaan? enzo ja waar moet ik opletten? Hij lijkt redelijk normaal, maar hij jankt wel als je in de buurt komt.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ach gossie wat een eng avontuur voor zo'n kleintje, geen wonder dat hij van slag is.
Ik zou voor de zekerheid de da bellen en indien deze het nodig acht even langsgaan.
Verder lekker verwennen!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arme Turbo! Ik denk dat hij een flink trauma heeft opgelopen van dit avontuur, waardoor hij nog best een tijdje angstig kan blijven. Meer dan veel geduld en liefde geven kan ik jullie niet adviseren.

Ik denk dat als hij vies water heeft binnengekregen hij gaat overgeven of op een andere manier ziek wordt (diarree, niet eten en drinken, slapjes worden) en dan moet je natuurlijk snel naar de dierenarts. Gelukkig is het geen stilstaand water vol met bacteriën. Sterkte en hou je ons op de hoogte?

groetjes,
Sandra
Andie

Bericht door Andie »

Goed nieuws!!

Turbo loopt ondertussen weer buiten. Klimt wel nergens op, en blijft in de buurt van mensen, dus misschien nog een beetje angstig.
Hij heeft wel goed gegeten en hij rent weer rond in de tuin.

In de familie hebben wij een student dierengeneeskunde en die kwam toevallig langs. Had blijkbaar zijn trein gemist en kwam ff dag zeggen. Hij heeft Turbo eens bekeken en kan niets vinden. Ik blijf wel de komende dagen waakzaam dat hij goed eet en drinkt en de komende dagen zal ik hem 's nachts terug binnen zetten. We denken dat hij tijdens een gevecht van de muur is gevallen.
Gesloten