Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Ivonne

Bericht door Ivonne »

Hallootjes,ik heb de dierenarts gebeld en het kan zijn dat hij wat stress heeft van zijn bekkie,die is nl erg rood en zijn tandjes vallen er een voor een uit,ik ben met dit al heel wat keren bij de arts geweest en die weet niet waar het van komt. en ik kam mijn main coontje heel vaak hij heeft bijna nooit klitjes alleen tussen zijn voorpootjes. :grin:
Antibiotica helpt niet,heeft ie al 3 keer gehad,hij heeft een beetje pech,ik denk zelf dat het een soort virus is. :cry: hij kan zijn tandjes wel trekken maar ze vallen er ook vanzelf uit alleen duurt het wat langer,ik weet niet of hij veel pijn heeft,want hij eet gewoon die grote main coon brokken en stukjes witte kipfilet eet ie ook zo op.een kat heeft wel een hoge pijngrens maar als het te zeer doet dan zou ik dat wel merken.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Echt niet op wachten en laten trekken. Je kat heeft echt veel pijn hiervan. Mijn Arie heeft dit net achter de rug en Froei heet het ook gehad. Je ziet ze opknappen na de behandeling.
Stel je je voor dat je dit bij jezelf zou moeten laten gaan. Niet doen hoor!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Fram
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2006 00:33
Contacteer:

Bericht door Fram »

Oei, en laat je DA dit gewoon lopen zo? Ontstoken tandvlees waar niets aan gedaan wordt is doodsoorzaak nummer 3 (althans, dat was vorig jaar zo) onder katten... En dit klinkt behoorlijk als ontstoken! Daar moet absoluut snel wat aan gedaan worden.
Als de kat er geen last van had, had ze ook geen stress... en waarschijnlijk ook een prima vacht. Vacht is wat dat betreft een mooie graadmeter, maar dat vertelde ik al eerder natuurlijk :)
Echt, laat er wat aan doen! Enneh... ook bij DA's is het heel normaal om een second opinion aan te vragen, gewoon doen!

Groetjes, Fram
Ik Wil Nu Aandacht En Geen Seconde Later!
Aldus mijn katten.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Hoi, ik heb het ook gekocht, maar aangezien mijn kat nierproblemen heeft, heb ik het eerst aan de dierenarts gevraagd (ik werk er, dus was ik er toch ;) Hij heeft de inhoud eens bekeken, en zei dat er veel eiwitten in zitten, en dat is niet goed voor de nieren. Ook zei hij dat er vrij veel vet en koolhydraten inzitten.

Misschien iets om te overwegen? Vooral als je kat iets ouder is (verhoogde kans op nierinsufficientie) of al nierproblemen heeft...

Ik weet dat Vit. B tabletjes ook helpen bij vachtproblemen. Deze zijn iets duurder (15 cent per stuk o.i.d. en 1 per dag).

Ik ben het dus maar niet gaan geven, heb nu wel een grote pot staan... Ik ga maar kijken of het bij mij werkt, of zo. Al heb ik eigenlijk geen problemen ;)

Groetjes!
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ze krijgen zo'n klein beetje per dag dat ik denk dat het wel meevalt met de risico's hoor ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik moet het in de grote meute gaan gooien ook met de nierkinderen eeh???
Ik zal kijken, plakken en knippen.Die vlooien zuigen ze ook kapot.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

De dosering zal dus wat meer werk zijn. Ik moet daar wel naar gaan kijken
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb net twee grote potten gehaals voor mijn groep. Ik denk ook dat het meevalt voor de nierkatten. Ze zouden er natuurlijk wel hinder van hebben als je ze dit alleen te eten zou geven, maar het is maar zo'n beetje ;-)

Vraagje, zouden de vlooien dan niet in de omgeving gaan zitten van ellende?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Nou ja, ik zou het niet te licht opnemen, mijn dierenarts zei dat het echt niet goed was voor mijn kat en raadde het sterk af, terwijl haar nierwaardes (met nierdieet en fortekor dan wel) helemaal normaal zijn. maar ik wilde jullie alleen maar waarschuwen, je moet zelf weten wat je doet, maar ik denk dat voor katten met nierproblemen een behandeling met frontline beter is (gaat niet in het bloed zitten) en ach dan maar niet zo'n mooie vacht... (is wel jammer)

Groetjes
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ja al dat gif op en in het lijf van zo'n dier jaar in jaar uit is wel goed zeker :???: Ze likken het wel op dus komt die rotzooi altijd in het lijf terecht.
En niemand denkt aan de lange termijn gevolgen daarvan.
Net als met mensen trouwens, we krijgen zoveel troep binnen wat goedgekeurd is door de overheid dat niemand de risico's ziet of wil zien (uit gemakzucht) op de lange termijn.
Dat geldt trouwens ook voor medicijnen.

Het gaat om een pot van 175 gram waar de waardes voor 100 gram zijn beschreven en ze krijgen net een half theelepeltje per dag.
Dat is zo'n klein beetje dagelijks dat het me heel sterk lijkt dat het kwaad kan, mensen kunnen ook overdrijven hoor.
Net als met voer, alleen het duurste is goed genoeg anders ben je ook niet goed bezig.
Ik geef het trouwens niet voor een glimmende vacht maar puur ter voorkoming van vlooien, en ik vind dit verantwoordelijker dan vergif gebruiken, want dat is het en niet meer en niet minder.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Net ontdekte ik dat Thomas vlooien had, en dus zullen de andere twee het ook wel hebben en/of krijgen; ik ga ze daar zo op controleren. Thomas is de enige die buiten komt en contact met andere katten heeft, dus op die manier blijft de bron bestaan. Ik wil ook graag overschakelen op edelgist i.p.v. al die chemische kuurtjes, maar zit wel met een vraagje: moet ik de katten nu toch nog eenmaal vooraf een anti-vlobehandeling geven, of verdwijnen de vlooien bij gebruik van de edelgist? Uiteraard ga ik ook flink met de vlooienkam aan de slag.

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Laura, ik zou ze wel een vlooienmiddel geven erbij, heb ik hier wel gedaan. De edelgist is goed voor het weghouden van de vlooien.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Sophie_Nikita, ik heb mijn dierenarts ook eens gevraagt hoe dat zit met die edelgist. Hier waren ze van mening dat edelgist minder belastend is (mits je dus echt kleine beetjes geeft) dan de chemische bestrijdingsmiddelen. Dus dierenartsen spreken elkaar wel een beetje tegen :???:
Ik ga er dus maar vanuit dat iedere dag een klein beetje niet schadelijk is (kan op de weegschaal 1/2 theelepeltje niet wegen, dus het is nog geen 5 gram per dag ;))

Laura, ik zou ze eerst even ontvlooien, dan weet je zeker dat alle vlooien weg zijn en dan overstappen op de edelgist.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Je kan van Biofood ook gistnoepjes kopen die vlooien weghouden.
Ik heb het vanochtend gekocht bij de dierenwinkel. Alleen zit er ook iets van knoflook in :???:
Anyway als ze hier naar knoflook gaan meuren dan hou ik daarmee op :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Dat van die knoflook is niet zo gek hoor!
Ik heb al eens informatie gezocht op het internet over vlooien en er stond bij verschillende bronnen dat vlooien een hekel hebben aan een gastheer die look eet!!
Ik ga Kimba toch ook maar is edelgist halen (en ik blijf misschien is muggenvrij :grin: )

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten