Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Bella, ik heb hun site bekeken en zag er goed uit! Ik zag ook dat ze het verkopen bij de dierenspeciaalzaak bij mij in de stad, dus ik ga maandag direct even kijken!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik wil naast dit voer ook de carnibest versvoeding gaan geven. Is wel een eindje fietsen om het te kunnen krijgen, maar te doen. Ik ben benieuwd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Ik heb 2 week geleden ook Jarco besteld, alleen Silly lust het niet, maar de rest wel gelukkig, Silly blijft dan maar op de RC. :lol: Ook onze ene hond krijgt nu Jarco, ik ben tot nu toe erg tevreden.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Hmm, in die winkel hadden er ze er niet van gehoord, en zij raadden mij Smølke aan. Dus dat probeer ik nu..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Smolke heb ik ook eens geprobeerd, alleen kregen mijn katten daar diaree van, en op de een of andere manier veranderde hun gedrag er ook door. :roll:
Jarco kun je gewoon via hun site bestellen en krijg je dan gratis thuisbezorgt, erg handig vind ik persoonlijk. ;-)
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Marion, ik geloof dat je het beste even contact kan opnemen met Jarco zelf. Als zij nog geen distributeur bij jou in de buurt hebben, dan gaan zij voor jou op zoek (meende ik :lol: )
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mijn katten reageren er erg goed op. Die mensen die het verkopen hebben ook aangeboden carnibest voor me mee te nemen, zodat ik daar niet voor hoef te fietsen. Het liefst zou ik dit voer samen combineren. Kleintje kan geen brokken eten en eet nu nog Whiskas. Ik ben daar niet echt weg van en de prijzen van Carnibest zijn ook niet hoog. Dit is vers vlees( ingevroren) voor kat en hond.

Je kan inderdaad het voer bestellen. Het spreekt mij vooral aan dat er geen troep inzit.
Ik heb de RC er nog wel bij, hoewel ze dit laten staan. Ik hou wel het nierdieet er eerst in, vooral voor Mimi durf ik dit nog niet op te geven. daarvoor weet ik echt nog veel te weinig over alternatieve voeding.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Ja, maar op hun site staat dat deze betreffende winkel hun dealer is. Daarom vond ik het raar. Misschien moet ik het gewoon daar eerst bestellen ofzo..
Anyway, ik meng nu whiskas met Smølke, en qua poep gaat dat goed.
Ik probeer dit wel eerst, wil niet blijven wisselen..
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Heeft iemand ervaring met Purina? Dap vindt ze veel lekkerder dan RC, en het is ook een premium, dus wellicht stap ik hierop over. Wil alleen graag julile ervaringen weten.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Nope.

Even update: Smølke wordt zwaar gewaardeerd thuis en ik sprak gisteren nog iemand die het ook aanbevolen had gekregen als zeer hoogwaardig voer. :geenidee: Dus ik heb er wel vertrouwen in. ;-)
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik ben van hill's naar lams gegaan en daarna naar royal canin kitten, en nu lees ik op een ander kattenforum weer dat hill's wordt aanbevolen wegens het bietenpulp dat in royal canin zit.. Ik wil graag goed voer en dan kan ik er gelijk 10 kg van kopen, zodat het ook niet al te duur is.. Wat is dan beter royal canin of hill's???

Royal canin kitten 34 lijken ze nauwelijks op te kouwen :-( . Ik heb 3 kittens waarvan er 2 van 28 maart 2006 zijn, dus iets meer dan 5 maand en beide zijn ze al geholpen.. En 1 tje van bijna 11 weken.

Het lijkt mij sowieso niet dat ik ze nu al op volwassen voer zet, terwijl de speciale voer voor Indah wat ze nu nog 3 weken moet eten vanwege haar spijsvertering ook voor volwassen poezen is. Waarom zet de dierenarts haar een maand op voer voor volwassen poezen?? Ze was toen nog maar 2 maandjes..

En ik heb ook gelezen dat je na de castratie/sterelisatie het beste over kan gaan op volwassen voer. Maar ze zijn nog maar 5 maanden..

Wie heeft er advies over wanneer overgaan op volwassen voer?

En over wat beter is voor ze Hill's of royal canin??

Of hill's natures best, wat ik ook in de winkel heb zien liggen.. Is dat nog beter voer??

Ik dacht zelf dat ik zo ongeveer op volwassen voer kon, als de oudste 2, 9 maanden zijn en de jongste dan 6 en halve maand.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Geen flauw idee wat nu het beste voer is. Ik denk ook dat het echt per kat kan verschillen. De ene kat doet het hardstikke goed op Royal Canin, terwijl de andere kat het niet kan verdragen. De ene kat wordt meer dan 20 jaar oud met het allergoedkoopste voer dat er bestaat, de andere wordt er weer ziek van. Ik zou niet al teveel gaan experimenteren. Als je eenmaal een voer hebt gevonden waar ze het allemaal goed op doen, dan zou ik daar gewoon bij blijven.

En je hoeft inderdaad je katten niet tot hun eerste verjaardag kittenvoer te geven. Vanaf een maand of 8 kan je al wel rustig aan overgaan.

De meeste katten zijn iets ouder als ze geholpen worden, dus dan wordt inderdaad geadviseerd om over te gaan op volwassen voer. Maar aangezien die van jou nog zeker wel groeien, zou ik het op kittenvoer houden hoor!

Succes!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

muis,

bedankt voor de reactie.

Ik dacht al dat 5 maanden nog wat jong was voor volwassenvoer. Ik haal na deze zak royal canin wel weer hill's science plan, hierin zit geen bietenpulp en ze ( Nhor en Bickel ) vonden het toen ze wat jonger waren heerlijk, dus als Indah over een week of 3 van haar spijsverteringsvoeding af is, kan ze gelijk met science plan beginnen en hoeft zij niet te switchen ( maar 1 keer wat ze anders ook moest), Nhor en Bickel wel, maar die kunnen goed tegen switchen van voer, hebben nog nooit diarree gehad. Wel meng ik het oude voer en nieuwe voer nog een tijd, steeds meer van het nieuwe.

Weet iemand hoe duur een 10 kg zak science plan kitten is? ( We hebben er toch drie komt vast wel op..) :icon_shifty:

En dan blijf ik daarna ook op hill's ( had al gezien dat er ook een indoor versie is voor als ze ouder zijn)
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

hoi,

bij ons krijgen ze ook Hill's. Musti kauwt al bijna niet op die brokjes (die toch redelijk groot zijn voor kittenbrokjes) en RC 34 Kitten is nog kleiner. Dus omschakelen is bij hem geen goed idee. Woefie vond RC 34 Kitten ook niet echt lekker precies. Volgens mij vond zij ze ook nogal klein. Ze zijn nu zo'n 5 maanden. Vind zelf Hill's ook beter ruiken dan RC, maar ja, da's persoonlijke smaak.

Ik heb gekozen voor Hill's omdat daar het meeste vlees in zat. Heb een hele tabel met vergelijkingen gevonden op het www, maar is zeker niet volledig. http://home.versatel.nl/Elfquest/kwalit ... rokken.htm

Heb er geen idee van hoeveel een zak van 10kg kost. Ik neem altijd zakken van 2kg, eentje met kip en eentje met tonijn.

Nature's Best van Hill's heb ik ook eens geprobeerd. De brokjes zijn wel grappig: allemaal verschillende vormpjes en elk vormpje zorgt voor iets anders (hart, hersenen, botten, ...) Ze vonden het hier erg lekker. Maar of het ook beter is? Zou in ieder geval een natuurlijk voeder zijn.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik heb het vandaag eens in de dierenwinkel gevraagd, Ze zei dat hill's en royal canin van vergelijkend kwaliteit is en dat ze zelf royal canin het meest adviseerde, vanwege de verschillende varianten.

Ik heb eens gevraagd hoeveel die hill's ( kitten) is per 10 kg en die zakken van 10 kg kunnen hun niet bestellen, hooguit 5 kg. Dit is dan toch een minpuntje met 3 kittens die straks toch zo'n 130 a 140 gram gaan eten per dag . Die van 5 kg kosten 40 euro, terwijl de royal canin 10 kg kitten maar 54 kilo is..

Ik ga dus nog niet over op science plan ,( maar blijf voorlopig op royal canin) en zal voor als ze een maand of 9 zijn eens vragen of de science plan voor volwassen katten mischien wel in 10 kg verpakking is?

Of weet iemand op dit forum of er wel 10 kg hill's zakken zijn voor volwassen katten zijn?

Of zal ik in een andere winkel dan de pet's place kunnen vragen naar de 10 kg variant voor kitten van hill's???

ik heb nog even om te beslissen want er is nog eten voor een week of 2 van royal canin voor ze..
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Plaats reactie