1. Kiara is een bijtpoes. Altijd al geweest, maar de laatste tijd wordt het erger. Kan het liggen dat haar tandjes groeien ofzo ? Ze wil echt op alles bijten wat ze tegenkomt : de rand van de tafel, een potlood, een geweven houten mandje, de deur, kabels, ons muis, ... Ik dacht er al aan om eens een soort bijtring te zoeken ofzo voor haar, maar weet niet of katten dat wel appreciëren ... Heeft hier iemand ervaring mee ?
Gelukkig richt ze met haar bijtwoede niet al te veel schade aan - mijn gsm lader ziet er een beetje vervormd uit, ze heeft een radioantenne in 1000 stukjes geknabbeld en een tak van een surfinia doorgeknauwd, maar da's allemaal niet zo erg

2. Mellow vertoont de laatste tijd nogal bezitterig gedrag en Tim en ik magen er ons een beetje zorgen over. Er is wat rivaliteit tussen Mikes, de kater van de buurvrouw, en Mellow, maar da's normaal denk ik. Vroeger was Mikes de duidelijk baas, tegenwoordig stelt Mellow zijn wetten als Mikes bij ons binnenkomt (en da's maar goed ook, want die komt toch alleen maar binnen om stiekem te proberen wat brokjes te stelen of in onze kattenbak te gaan - wat ik probeer tegen te gaan omdat zijn geur er dan inzit). Maar da's niet waar wij ons zorgen over maken. Mellow doet ook nogal bezitterig over speelgoedjes t.o.v. Kiara ...
Hij loopt bv. graag rond met een badbeestje van ons (zo'n washand in de vorm van een dolfijn of nijlpaard), een pluche bol die hij van de krabpaal getrokken heeft of bv. zo'n bontmuis. Als Kiara (of ik zelfs) dan bij hem in de buurt komen, gaat hij blazen en grommen ...

Tim vind dat we hem onder zijn pootjes moeten geven als hij blaast naar haar, ik weet het niet goed - is dit natuurlijk gedrag, of moet ik mij toch wat zorgen maken? Meestal zijn ze dikke vriendjes, maar af en toe