Kat = erg mager.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Bonnie

Kat = erg mager.

Bericht door Bonnie »

Hallo,

Wij hebben een kater van 1 jaar oud.
Sinds een paar weken is hij heel erg mager. We zijn hiermee naar de dierenarts geweest en heeft hem een aantal spuitjes gegeven.

Helaas komt hij nog niet aan. Gisteren vondt ik achterhuis een kikker.
Ik heb eens gehoord dat als katten kikkers vreten, ze erg mager worden omdat een kikker niet verteerd.

Weet iemand wat ik hem kan geven zodat ie hij wat dikker wordt?

Alvast bedankt.

Bonnie.[/i]
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja, je kunt hem A/D van Hills geven (bij de dierenarts te verkrijgen), dat is heel erg geconcentreerd en zit vol met voedingsstoffen. Het is speciaal voor zieke, oude of magere katten. De kilo's vliegen er dan weer aan. Je moet meerdere keren per dag een beetje geven en niet in één keer heel veel, want dan gaat hij overgeven.

Dit blikvoer is echt een wondermiddel, dus ik kan je echt aanraden het te kopen!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

A/D is niet geschikt voor alle katten en zeker niet voor katten met een nierprobleem. Het is ook niet geschikt langdurig te voeren.
Katten met een nierprobleem kunnen bijvoorbeeld snel vermageren of met een schildklierprobleem.
Het lijkt mij een beter plan even vragen te stellen aan je dierenarts en dan ook over de kikkers te vragen. Dit verhaal hoor ik vaker.
Gewoon doen. Je kat is al in behandeling en vragen moet je altijd kunnen stellen.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Zeker niet twijfelen om je DA op te bellen hoor Bonnie. Zeker niet als je een vermoeden hebt dat er iets mis is. Je DA is er voor jou, als je in behandeling bent al, moet je je zeker niet schamen ervoor.
Het is beter van eventjes iets te checken vooralleer zelf iets uit te proberen als je er niet zeker van bent! Je commentaar is volgens mij dus ook zeer terecht Kattenbella!
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Sandra W schreef:Ja, je kunt hem A/D van Hills geven (bij de dierenarts te verkrijgen), dat is heel erg geconcentreerd en zit vol met voedingsstoffen. Het is speciaal voor zieke, oude of magere katten. De kilo's vliegen er dan weer aan. Je moet meerdere keren per dag een beetje geven en niet in één keer heel veel, want dan gaat hij overgeven.

Dit blikvoer is echt een wondermiddel, dus ik kan je echt aanraden het te kopen!

groetjes,
Sandra
inderdaad, dit is echt een wondermiddel, kan ik je zeer zeker aanraden!
Ik heb mijn ziek kitten dit ook gegeven en hij schrokte het zowat naar binnen, en wat ie ervan at, kwam er zowat letterlijk aan qua gewicht.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

maar zo als al gezegt is, is het wel zo verstandig om eerst de oorzaak van het mager worden te gaan zoeken. Want je kan A/D niet altijd gebruiken en zelfs een averechts effect mee bereiken
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ja wij kunnen wel met zn allen Hills AD gaan aanraden, maar ik denk dat een dierenarts daar beter over kan oordelen.... 8-)

Als je kat echt te mager is, dan zou ik de dierenarts inschakelen en eerst kijken of er lichamelijk niets aan de hand is. Is dat wel zo, dan kun je wel Hills geven, maar dan pak je de oorzaak niet aan en dat lijkt me niet de juiste manier.

Ik hoop dat je kater snel weer een beetje aankomt!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Je kan AD alleen maar via je dierenarts krijgen. Een goede dierenarts zal dit niet zomaar geven. Het wordt meestal gegeven na ziekte of een operatie waardoor je kat weer moet aansterken. De oorzaak van de vermarering of verzwakking is bekend. Het is voeding met zeer veel voedingsstoffen, niet voor alle aandoeningen geschikt.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Bonnie

Kat = erg mager.

Bericht door Bonnie »

Oké, allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Hier kan ik zeker wat mee. :)

Ik zal de dierenarts nog even informeren over dat Hills AD.

Bedankt!
Gesloten