Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

[quote="Evelijn"]
Let op: Het absorptie vermogen van Silica Top Fresh Crystals is zo groot dat het niet voor kittens jonger dan 8 weken gebruikt mag worden./quote]

Misschien zijn ze bang dat de kitten "opgezogen" wordt of zo??? :lol:

Ik vind het ideaal spul, en ja, het absorbeerd extreem, wat ik hier wel heel makkelijk vind!
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Tja dat soort ideeen kreeg ik dus ook.. zag al een kitten in een enorme kristal zitten. :pdtcrazy:
Maar ik ben benieuwd of het echt veel verschil gaat maken :smile:
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Die waarschuwing is vermoedelijk om te voorkomen dat de kittens de kiezels niet gaan opeten. Ik denk dat het zoiets is.

Cassie
Nens
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:52
Locatie: uden

Kattenbak

Bericht door Nens »

Dank jullie wel voor jullie reactie, ik heb de kattenbak toch maar in de keuken gezet en het gaat inderdaad erg goed!!!

Groetjes Nens
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

misschien even een stomme vraag, maar iuk heb nu een kitten van bijna 12 weken en we krijgen op korte termijn nog een kitten, moet ik dan direct een 2e bak hebben, of (omdat ze nog zo klein zijn) volstaat 1 bak voorlopig? het is wel een katertje en er komt wrs nog een katertje bij, dus misschien is dat ook weer anders dan bv een katertje met een poesje.. ik weet het ook niet;) tips zijn zeer welkom :)

Groetjes Mel
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee hoor bij kittens kun je gewoon 1 bak blijven gebruiken en als ze later groot zijn zijn ze dat gewend, dus hoeft er geen bak bij. Er zijn wel hele kritische katten die een eigen bak willen, maar dat merk je dan wel. In ons asiel hebben wij een grote bak per nest (4 tot 6 kittens) en dat gaat perfect. Het verschil tussen katers en poesjes maakt hierbij niet uit.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Je hoeft niet persé een nieuwe bak te halen hoor. Mijn 2 katten gaan ook samen op één bak!
Sommige katten willen hun bak echter niet met andere katten delen, maar ik denk dat je dat snel genoeg in de gaten hebt!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Is iemand bekend met het grit van Magic Clean? Doorzichtige en blauwe korrels, die de drolletjes snel doen uit drogen maar geen klonten van de plasjes maken?

Dap vind het allemaal best, maar heb niemand hier over gehoord.

Het is trouwens maar 7E en ik doe er een kleine maand mee (iedere 2 dagen drollen scheppen en 1x in de twee weken zeven en van onderbak wisselen)
Dappie rules!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Volgens mij is dat hetzelfde dan "litter pearls" waar ze hier vaak over spreken. Bestaat trouwens ook van pet plus (noemt iets a la "silica") ;)
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Oh ja, en die van pet plus kost bij makro maar 4.5 euro voor een zak waar je een maand mee toekomt ;)
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

kattenbakdeurtje

Bericht door Lies77 »

Hoe leren jullie het kattenbakluikje te gebruiken? Ik heb een overdekte bak met deurtje, maar in het begin vond Woefie de bak dan niet met alle gevolgen van dien.

Heb dan de kap eraf gehaald en dat lukte. Nooit meer ongelukjes gehad. Ook niet toen de kap erop ging.

Maar het deurtje erin (vooral tegen geurtjes als ze net naar de bak zijn geweest) is toch nog veel te eng. Ze "krijst" er gewoon naar. Musti heeft nog geen deurtje gezien.

Hoe laat ik die twee daar nu aan wennen?
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Bericht door Anaheim »

Hoi,

Wat ik met mijn 2 poezen heb gedaan is eerst de kap er inderdaad afgehaald na enkele dagen de kap er weer opgezet en ze daarna allebei 1x door t deurtje geduwd en dat ging prima.

Misschien kun je dat eens proberen?

Groetjes Lenie
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik heb ook alles geleidelijkaan gedaan. Eerst de bak zonder kap, na enkele weken de kap erop zonder deurtje en nog enkele weken daarna het deurtje erin gezet en ze er enkele keren doen door gaan. Dat ging niet zo gemakkelijk (nu nog doet ze soms alsof dat ding vreselijk in haar weg hangt) maar geen problemen mee gehad verder.
Alles heel rustig aan doen is de boodschap lijkt me, en als je overschakelt naar een nieuwe situatie erbij blijven en bijsturen als het nodig is.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

IK heb een vraagje. Ik heb afgelopen dinsdag een kitten erbij, heb nu dus 3 kittens. Mijn 2 kittens gingen altijd op een normale kattenbak hun behoeften doen met zijn tweetjes, maar nu kan ik tussen 2 dingen kiezen, of weer een normale kattenbak erbij, zodat ze 2 bakken hebben met zijn drietjes, of 1 enorme grote kattenbak, hij heet volgens mij jumbo, ziet er in de dierenwinkel wel 2 keer zo groot eruit.

Dus nu de vraag aan jullie?

Wat is het makkelijkste en beste? 1 hele grote kattenbak met zijn drietjes of 2 normale?

Ze doen hun behoeftes nu wel met zijn drieen in 1 normale bak.

mvg ANGELA
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

heb het al een aantal keren geprobeerd om het deurtje er terug te hangen en ze er dan door te duwen, maar dat weigert Woefie nu helemaal. Veel te eng blijkbaar. En het lijkt mij geen goed idee ze echt te dwingen. Maar misschien is ze nu al een beetje avontuurlijker met een vriendje erbij?

Of zou het helpen om Musti (die veel minder schrik heeft van nieuwigheden) het eerst aangeleerd te krijgen?
Plaats reactie