Verwijderen van pin uit poot na operatie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Baco

Verwijderen van pin uit poot na operatie

Bericht door Baco »

Mijn kat van nog geen anderhalf jaar oud is vorige maand tot twee keer toe geopereed aan een gebroken poot. Er is een metalen pin geplaatst in het bot, waar het bot uiteindelijk weer om heen moet gaan groeien.

Na een controle waarbij rondgenfoto's zijn gemaakt melde de arts mij gisteren dat hij de pin er waarschijnlijk weer uit wil halen zodra het bot helemaal genezen is. Dit terwijl hij mij net na de operatie verzekerde dat de pin vaak gewoon kan blijven zitten.

Het lijkt mij zo onnoodzakelijk om mijn kat weer te heropereren als hij net zo goed verder kan leven met pin. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Baco's baasje
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hallo baasje van Baco! Inderdaad wel vreemd dat de dierenarts nu die pin weer wil verwijderen. Heb je hem gevraagd waarom hij dat wil doen? Misschien is het toch beter voor je kat?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Ik zou ook ff duidelijkheid vragen aan je da.
Wat ik weet is dat ze bij mensen die pin laten zitten, tot ze er last van beginnen krijgen, en uiteindelijk krijgt iedereen daar op den duur last van, dus zo'n pen moet er altijd weer uit.
Verschil hier is dat mensen kunnen zeggen wanneer ze er last van beginnen krijgen, een kat kan dit vanzelfsprekend niet, en dus is het denk ik de da die beslist wanneer die pen eruit gaat.
Ik denk dat er sprake is van een communicatiefout tussen jullie, ik zou gewoon nog ff een gesprek vragen, daar zal de da zeker toe bereid zijn.

Succes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

In het asiel waar ik als vrijwilliger werk, hadden wij een kat met een pin in zijn voorpoot en die werd er ook weer uitgehaald, maar daar was verder geen miscommunicatie over.

Wellicht dat het toch beter voor de kat is om de pin te verwijderen. Die kat liep na het verwijderen van de pin gelijk weer (nog dezelfde dag), dus het was gelukkig een kleine ingreep voor de kat.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het is natuurlijk toch iets in het lijfje van je kat wat er eigenlijk niet inhoort. Ik denk dat het diende als middel om het helen beter te laten verlopen. Ik zou zeker je vragen nog even stellen aan je dierenarts.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten