Hoi,
ik heb Woefie (tja, zo noemt mijn kat, maar da's een ander verhaal) nu zo'n 7 weken en ze is nu zo'n 16 weken oud.
We hebben er al heel veel plezier aan beleefd en ook wel eens wat ergenissen. Ze kan echt carpiolen uithalen en vliegen, spinnen en andere insecten zijn hier echt niet veilig meer. Ze begint al te smakken als ze er nog maar een ziet.

Maar planten mollesteren en uitgraven behoren gebeurt ook met enthousiamse.

Nu maak ik daar niet zo'n punt van, Gewoon een kwestie van ff creatief te zijn met kippengaas of iets anders. Alleen vervelend om weer alles op te moeten ruimen.
Maar als mijn vriend en ik buiten op het terras zitten te genieten van het zonnetje (wat de laatste weken niet ongebruikelijk is) kan ze zo zielig zitten doen. Zij wil eigenlijk het liefste bij ons zijn en natuurlijk wil zij ook van het goede weer genieten. Begrijpelijk allemaal. Het gebeurt dan ook regelmatig dat achter deur wacht tot wij terug binnenkomen en dan toch naar buiten slibberd.Nu hebben we wel een tuigje en een lange koord, maar natuurlijk zet ze zichzelf daarmee binnen de korste keren volledig vast en zijn wij meer bezig Woefie te ontwarren dan dat we zelf rustig kunnen genieten.
Zoals alle kittens is Woefie heel onderzoekend en is naar buiten gaan ongeloofelijk spannend. Maar voor mij ook! Ze is nu nog niet gesteriliseerd, maar dat gaat wel gebeuren als ze 6 maanden is. Er zijn hier in de buurt ontzettend veel katten. En ik weet al zeker dat er 1 kater ongecastreerd en vrij rondloopt. Die katten vinden blijkbaar onze tuin heel erg interessant, want soms zijn er precies hele bendes die bij elkaar liggen te zonnen. Met alle gevolgen van dien: verschillende wilde nestjes. Maar da's ook een ander verhaal. Zolang Woefie niet gesterilisseerd is heb ik schrik dat ze misschien nogal vroeg krols wordt en als we dat dan niet meteen doorhebben en mevrouw gaat gezellig de tuin in.... En die andere katten, zullen die haar accepteren of moet ze er om gaan vechten om ook in haar tuin te mogen rondlopen?
Het is eigenlijk niet heel erg druk bij ons in de straat, al komen er regelmatig auto's voorbij en die kunnen echt goed doorvlammen ook al mag je hier eigenlijk maar 50. Ook veel tractoren rijden hier met een rotvaart door. De visioenen van een platte kat spoken je dan echt door het hoofd. Want hoe leer je een kat nu om een beetje voorzichtig te zijn? Ze is tenslotte nog erg jong en is ook nog eens heel nieuwsgierig.
Voorlopig luistert ze nog niet echt naar haar naam (enkel als zij het wil, zal ze komen), maar daar probeer ik haar nu wel op te trainen. Dus heeft het ook weinig zin om met haar de tuin in te gaan en haar iedere keer terug te roepen. De dingen die ze dan tegenkomt, zijn immers veel interessanter dan mij.
Een kattenren heb ik al voorgesteld, maar dat ziet mijn vriend niet zitten.
Een heel dilemma dus, want eigenlijk is het hier een waar kattenparadijs: tuinen, bos, heide, enz. Genoeg interssante en spannende dingen dus.