# Wit spul uit anus

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
elisa

# Wit spul uit anus

Bericht door elisa »

help ik heb een ongecastreerde kater van een jaar oud hij wast zich zelf regelmatig zelfs als je hem aait gaat hij zich zelf gelijk wassen.
maar er komt heel vies stinkend wit spul uit zijn anus het is echt heel vies
:evil: soms doet hij zijn staart recht omhoog en komt er een klein straaltje uit dit vind ik niet echt pretig want hij loopt wel door mijn huis en ik vind dit heel vies wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen?

bedankt groejtes een katten liefhebber
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Jouw kater is aan't sproeien, en nog geen klein beetje als ik het zo lees.
Dit zal hij blijven doen zolang hij niet gecastreerd word.
het betekend gewoon dat je kater geslachtsrijp is en z'n territorium afbakend, en de vrouwelijke katten wil lokken.
Een sproeiende kater in huis stinkt inderdaad verschrikkelijk, het is een penetrante geur.
Ik zou je aanraden om hem zo snel mogelijk te laten castreren, dan zal het zeker al een héél stuk minder worden.
Ik kan je echter niet beloven dat het daarna ook volledig zal stoppen, want eens een kater gesproeid heeft, zijn de hormonen aan't werken, en bestaat de kans dat ze het blijven doen !

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
elisa

Bericht door elisa »

ik dacht dat sproeien,urine was want dit is absoluut geen urine!!kopt het dan dat het sproeien is??

ik heb ook een kater van 2 jaar die is wel gecastereerd en ze vechten bijna elke dag ik word er gek van het is geen spelen meer want de plukken haren vliegen dan om je oren ik lijk wel een kinderjuffrouw komt dat ook hierdoor want het komt door simba(kat van 1) die lokt gizmo(kat van 2)uit en hij vind het ook niet leuk als hij dat doet

groetjes elisa
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Sproeien is niet echt urine hoor, het kan eruit zien als urine, maar mmestal heeft het een iets dikkere en wittere kleur, het plakt ook, en stinkt verschrikkelijk. Is dat bij jouw katr het geval ?
Het vechten tussen je twee katten wijst ook in die richting, de éne gecastreerd en de andere niet, dat leid inderdaad tot problemen over wie het gezag heeft.
je gecastreerde kater loopt namelijk door het territorium wat je ongecastreerde heeft afgebakend, en die pikt dit niet natuurlijk.

Groetjes Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
elisa

Bericht door elisa »

ja het klopt allemaal wat je zegt echt onwijs bedankt;) ik ga morgen gelijk een afspraak maken bij de dieren arts want het is echt heel vies:}
bedankt nog he groetjes elisa
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Graag gedaan hoor ! ;-) , en ik vind het fijn dat je naar de da gaat voor de castratie. Op die manier kan ook de da er eens naar kijken, want hé, we proberen hier advies te geven naargelang het verhaal wat we horen, maar wij zijn geen dierenartsen, dus er zou altijd nog wat anders aan de hand kunen zijn...

Groetjes Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben het er helemaal mee eens wat Veronikske schrijft. Zo snel mogelijk je kat castreren, want de strijd tussen gecastreerde en niet gecastreerde katers is eindeloos, er is namelijk geen winnaar mogelijk.

Het sproeien kan wel doorgaan na het castreren (maar hopelijk minder vaak en minder ruikend), maar het vechten zal minder worden en meestal zelfs stoppen. Uiteindelijk zal gewoon de sterkste kater de overhand hebben en de minder sterke kater dient zich hier aan aan te passen.

Het vechten wordt ook minder als ze allebei hun eigen leefruimte hebben, dus als het mogelijk is naar buiten laten gaan (uiteraard pas na castratie) en als dat niet mogelijk is vaker uit elkaar halen door ze ieder een eigen kamer te geven. Dat is voor jou minder gezellig, maar voor deze katers wel beter. In ieder geval zolang het vechten aanhoudt.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes,
Sandra
elisa

Bericht door elisa »

ja bedankt

ik ga morgen gelijk de da bellen!!!
ze zijn bijna altijd samen en naar buiten gaan ze nooit meer want ik ben vorig jaar me kindje(kat van 1 jaar oud)verloren door een rot auto wat me heel veel verdriet heeft gedaan en toen ik een nieuw vriendje voor gizmo in huis had gehaald liep gizmo weg en is 12 dagen weggeweest gelukkig wel terug gekomen niet helemaal heel maar hij is weer helemaal opgeknapt na heel wat bezoekjes aan de da maar ja dat had ik er voor over dus naar buiten nee nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!
dat verdriet wil ik nooit meer mee maken ja er komt natuurlijk wel een tijd van gaan maar dat duurt hopelijk nog heel lang simba en gizmo gaan snachts als wij gaan slapen samen in hun eigen kamer omdat simba nog niet alleen in de woonkamer kan blijven want dan heb ik geen gordijnen meer over hihi maar zal wel een kattenbak erbij kopen en ze voortaan appart doen ik heb het wel is geprobeerd maar dan gaat simba heel hard janken echt niet om aan te horen en als gizmo er dan bij is doet hij het niet heel vaag

groetjes elisa
elisa

Bericht door elisa »

hey ik zou nog even vertellen hoe het afgelopen is.
simba is echt gigantisch vooruit gegaan hij sproeid niet meer hij ruikt nu lekker fris en hij vecht niet meer met gizmo en hij is super lief geworden ik had het veel eerder moeten doen maar alles is dus goed gekomen gelukkig;)

groetjes en nog bedankt voor de tips en uitleg

van elisa :)
Gesloten