hoesten.....wat is het

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
djesica

hoesten.....wat is het

Bericht door djesica »

ik heb een 11 jaar oude kat en ze hoest eigenlijk al 10 jaar mijn dierenarts hat gezegd dat is astma wat ik eigenlijk niet zo geloof ik heb haar laten rontgen bloed onderzoek maar daar is niets uit gekomen. met mijn gismo is zover alles oke eet goed en brengt de muizen naar huis. maar nu begint ook haar dochter nicky te hoesten en die is nu 10 jaar. het is een hele droge hoest en is maar heel kort maar nu is mijn vraag of iemand de zelfde ervaring heeft met zijn kat en of het werkelijk astma is. :?:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Uiteraard ben ik geen dierenarts, maar ik geloof ook niet dat het astma is. Je schrijft namelijk dat het enkel hoesten is en bijvoorbeeld geen benauwdheid, hijgen of snakken naar adem.

Als het bij kort hoesten blijft en ze krijgt geen echte hoestbuien en de andere kat heeft hetzelfde dan is het waarschijnlijk erfelijk. Misschien zijn het de bronchieën van de kat?

Als je er niet gerust op bent of het wordt erger zou ik zeker even naar een andere dierenarts gaan. Wie weet heeft die nieuwe inzichten over dit hoesten.

groetjes,
Sandra
Corine

Bericht door Corine »

Hoi Djesica,

ik heb 2 katers met astma en wilde het eerst ook niet geloven. Inmiddels, na vele dierenartsbezoeken ben ik overtuigd. Astma is op longfoto's zichtbaar ; je ziet dan donuts ( ringetjes gevuld met slijm ). Mijn katers worden succesvol behandeld met Dexoral. 1 van de 2 katten was ook niet benauwd, hoestte alleen de andere was wel benauwd. Ook op de volgende site heb ik zinnige informatie gevonden http://www.kalverbos.nl/astmakat.htm
Ik ben geen dierenarts maar ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt,
groeten Corine
Gesloten