Volwassen katten en kittens - Welk voer en hoeveel moet ik geven?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
anneliesje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2006 03:20

Bericht door anneliesje »

Evelijn schreef:Ik heb het topic een beetje doorgelezen. Als ik het zo bekijk is voor kittens, Royal Canin Babycat een goede keuze. Ben me aan het voorbereiden voor als het hummeltje over week of 4 komt :D
ik gebruik dit zelf ook en het bevalt me heel erg goed. Lekkere kleine brokjes :grin: Ik geef daarnaast iedere dag nog een beetje blik bij
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Blik voor de lekkere trek neem ik dan aan. Want als ik het zo op de royal canin site lees zijn de brokjes in principe voldoende.
Zal trouwens eens vragen wat ze de kittens momenteel geeft, zou handig zijn als zij hetzelfde geeft natuurlijk. Wisselen van voeding geeft ook allerlei problemen lees ik zo.
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Nou, Sjonnie van ons van 13 weken nam eerst zijn hoogwardige brokjes van Gympet, maar na een proefzak van pro plan kitten moet hij die niet meer :shock: Vind de pro plan heerlijk. Ook wil hij ineens de zakjes kitten wiskas niet meer :shock: Ik geef hem nu maar af en toe koolfis gekookt. Ze hoeven toch niet persé blik voer ?
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

By the way, snoepjes en dat soort zaken wil hij al helemaal niet :shock: :???: ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ze hoeven absoluut niet persé blikvoer Timmy.
Zeker als je een hoogwaardig voer geeft (premium) dan zit daar alles in wat ze nodig hebben. Blikvoer, snoepjes, vis, dat zijn allemaal extratjes. Leuk als ze het willen, maar zeker niet nodig ;)

(wiskas is trouwens behoorlijk rommel, als je dan toch verszakjes wilt geven kan je dit beter van een ander merk doen)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

waarom is wiskas "rommel"
ik geef mijn twee katten ook wiskas verheidzakjes en ik heb er geen problemen mee.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Omdat veel katten ervan aan de diarree raken en er gewoon niet al te geweldige stoffen in zitten. ;-) Kijk maar eens bij de ingrediënten en samenstelling.

Veel katten vinden het trouwens wel erg lekker, door de vele extra geur en smaakstoffen die er aan zijn toegevoegd.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

het is in verhouding ook vrij duur als je het vergelijkt met premium voer.
Er zit verder ook vrij veel zout in, wat niet goed is voor de kat.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

wat is premiun voer?
ik ben ook van plan om over te stappen op ander voer maar niet omdat ik het geen goed voer vind maar omdat ik het inderdaad wel een beetje duurder vind als je het vergelijkt met de huismerken kattevoer.
iemand surgestie welk merk goedkoper en goed is?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

met een premium voer wordt een voer bedoeld die helemaal volledig zijn.
Dat zijn niet de huismerkvoeren van de supermarkt, maar merken als Iams, RC, Hill's.
Die lijken op het eerste gezicht veel duurder. Maar als je dan even verder kijkt, zie je dat je kat er in verhouding veel minder van eet.

Mijn kat eet zelf RC, dat kost 14 euro voor 1,5 kilo, maar daar doet ze bijna 2 maand mee. (ze heeft een dieetvoeding, die is nog weer wat duurder)
De ontlasting stinkt stukken minder en ze doet het er erg goed op. Glanzende vacht, geen stinkend bekkie etc etc.
Mijn kitten begint straks op RC babycat (t/m 4 maanden), daarna RC kitten (t/m 1jaar) en dan op RC indoor.

Ik had eerst Iams, daar was ik ook erg tevreden over. Alleen kon ze door haar ziekte dit niet verdragen.

Maar ik zou je zeker Iams of RC aanraden.
(RC kan je nog wat meer afstemmen op de situatie van de kat, dus binnenkat/buitenkat etc etc)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik geef IAMS light, dat is 20 euro voor een zak van 3 kilo (vast goedkoper als je grotere verpakkingen koopt of in een andere winkel, maar we hebben er niet veel en ik heb alleen een fiets ;) ). Daarmee kom ik 3 weken toe voor 3 katten. Dus da's echt niet duur.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

oke bedankt ik zal er een over na denken en kijken in de winkel wat mij het best lijkt.
het voer dat jullie noemen is inderdaad een stuk duurder dan wiskas ik betaal voor een 2 kilo zak 5.25 en hier doen ze zeker een maand mee als het niet langer is met z'n tweeen.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

sammie1986 schreef:oke bedankt ik zal er een over na denken en kijken in de winkel wat mij het best lijkt.
het voer dat jullie noemen is inderdaad een stuk duurder dan wiskas ik betaal voor een 2 kilo zak 5.25 en hier doen ze zeker een maand mee als het niet langer is met z'n tweeen.
Eten ze maar 30 gram Whiskas per dag?? :shock: Dat is niet veel hoor! Hoe oud zijn je katjes?
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

nee hoor zo wienig eten ze niet ik hou het ook niet echt bij hoelang ze met een zak doen. maar ze eten allebei uit hetzelfde bakje dus.
de ene is een half jaar en de ander 10 weken ze krijgen niet alleen droge brokken ook krijgen ze verheidzakjes elke dag elke een half zakje
hoeveel gram mogen ze hebben elk dan zou ik het eens gaan bijhouden en ze elke een appart bakje geven.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

het bakje staat er de heledag en kunnen elk moment van de dag eten en als hij leeg is dan vul ik hem weer bij.
Plaats reactie