Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Lv070345
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:58

Bericht door Lv070345 »

Ik hou jullie op de hoogte
Dank voor het ruggesteuntje
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

een nieuwe kitten, een kater of poes????

Bericht door mootje »

hallo allemaal,

het is zover ik ben aan het kijken voor een nieuwe kitten...
het is nu 3 mqaanden geleden dat ik tijgertje heb in laten slapen
en mijn arts zei dat ik nu weer een nieuwe kitten in huis kan nemen.
ben bij het asiel geweest en bij de zwerfkatten opvang...
nou werd mij vertelt dat het beter is een katertje te nemen
inplaats van een poes omdat ik al een poes heb.....
en dat zou beter gaan met accepteren als ze groter zijn...

wat is jullie ervaring? tijgertje was ook een poesje
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Waarom post jij bij lezerspost?? :shock: Je bent toch lid :lol:

Wij hebben ook 2 poesjes, ik ben met 1 begonnen en bijna een jaar later kwam nummer 2. Na 2 dagen grommen en blazen, hebben ze besloten vriendinnetjes te worden.

Ik denk dat het meer van het karakter van de katten afhangt dan van het geslacht. Je hebt dominante poezen en dominante katers en ga zo maar door!!

Succes met je keuze en we willen wel foto's zien als jullie een katje hebben uitgezocht!!

Groetjes, Muis en de neef van je vriend ;-)
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

dacht makkelijk bij lezers post...
zijn mischien mensen die niet lid zijn
maar ook deze vraag hebben.....

ik zal zeker foto's gaan plaatsen..
morgen ga ik kijken bij een poesje en dinsdag bij een katertje..
dus ik hou jullie op de hoogte en dan komen er zeker snel foto's zodra de kleine aanwinst erbij is...
vorige keer heeft minousch ook 3 dagen geblazen en daarna ging het goed dus we zullen zien....
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mo, het maakt volgens mij echt niets uit hoor! Het kan klikken tussen twee poezen of niet echt tussen een poes en een kater. Eigenlijk wat Muis ook al zegt. Ik heb poezen die in een bolletje bijelkaar liggen en Freddy is daar als volwassen kat bijgekomen. Gewoon gaan voor de kat die je aanspreekt denk ik en misschien nogmaals de motivatie van je dierenarts vragen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Mo, leuk dat je een nieuw kitten gaat adopteren! :-P Persoonlijk denk ik ook niet dat het veel uitmaakt, kater of poes. Wij hadden al 2 katers en hebben daar vorig jaar een klein poesje bijgenomen. Dat gaat echt supergoed! :grin:
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ja we hebben 2 afspraken om te gaan kijken dus ik laat mijn gevoel
beslissen....
en mijn arts heeft gezegt dat het geen kwaad kan na tijgertje
(ze had FIP) en om een bloed test te laten doen bij minousch zou geen nut hebben omdat ze niet goed vast zouden kunnen stellen of ze draagster zou kunnen zijn van het virus.
als ze gezond is goed eet en geen ziekteverschijnselen heeft enz heeft hetb testen niet veel nut...
dus joepie ik mag er 1 gaan kiezen ;-) :grin: :-P ;-) :grin: :-P
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ik ben vanavond bij iemand thuis weze kijken naar een cypertje,
ze had ook een brits korthaartje zitten en die jumpte bij me op schoot en was niet meer weg te krijgen bij me, ze had best veel kittens lopen 2 eigen nestjes en 1 adoptie nestje van iemand die ze had verwaarloosd.

ik ben nu dus weg van die britse korthaar, maar ze is geen officieele fokster voor zover ik weet zouden het dan wel goede kittens zijn???
en er waren een paar kittens aan de diaree zou dat een probleem zijn??

wie weet raad...........
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Monique, op zich zou die Britse korthaar waarschijnlijk een goede keuze zijn, omdat een kat meestal jou uitkiest ipv andersom. :-P Maar omdat het geen katten met een stamboom zijn zou ik er niet te veel voor betalen (wat vaak wel gevraagd wordt).
Dat de katjes diarree hebben is ook wat minder prettig. Wanneer zou het katje daar weg mogen? Misschien kan ze eerst genezen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het is altijd belangrijk de kat te kiezen waar jij op valt (of de kat te nemen die jou kiest), maar het is ook goed om kritisch te blijven.

Daarom mijn vraag aan jou hoe je indruk van het geheel daar thuis was. Was het er schoon, zagen de kittens én de moederpoezen er goed gezond uit, had de dame in kwestie verstand van zaken én gevoel voor de katten?

Op zich kunnen ook niet officiële foksters uitstekend voor hun kittens zorgen, dus er hoeft echt niets mis met de kittens te zijn. Ze zijn alleen misschien niet 100% raszuiver, maar ik weet niet of dat belangrijk voor je is.

Tenslotte wat betreft de diaree: je hebt diaree en je hebt DIAREE, als je begrijpt wat ik bedoel ;-), of beter gezegd: zijn de kitten ziek en verzwakt door de diaree en moeten ze aan de antibiotica of hebben de kittens tijdelijk last van hun ontlasting. Kun je zelf inschatten hoe het er hier mee staat? Heeft de eigenaresse hier nog wat over vermeld?

Als je de zaak helemaal vertrouwd zou ik het gewoon doen en anders niet. Gelukkig is je andere kat volwassen en dus niet al te kwetsbaar.

O ja, krijg je het katje gelijk mee of moet je nog even wachten? Als je nog even moet wachten kan de diaree al helemaal weg zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

het was wel een beesten bende daar ze had 4 honden en 3 pups lopen en er waren 10 of 11 kittens en 5 volwassen katten...

de volwassenkatten zagen er gezond uit en de kittens ook.

ze had alleen 5 kittens die nog heel klein waren maar die had ze van iemand gehad omdat de moeder ze afstoten en nu geeft ze ze met de fles melk.
ze hadden sinds vandaag wat diaree het zag er niet water dun uit en ze ging ff naar haar dierenarts om te informeren.
het britje is nu 8 weken en mag volgende week weg hij zag er goed uit vacht was mooi schonen oortjes en oogjes, ik hoef geen stamboom, dat maakt mij niets uit. het huis was wel een beetje alles garen maar ik denk dat de vrouw een beetje leeft voor haar dieren.
maar mijn vriend had zoiets van als ze niet erkent fok zouden de katten dan niet doorgefokt zijn maar het britje kwam lekker kroelen en knorren en ze speelde ook lief.....
je weet toch nooit wat je in huis haald een katje uit het asiel kan ook ziek worden dat heb ik met tijgertje gezien en minousch komt ook bij iemnad vandaan met zo'n huishouden van jansteen en daar gaat het perfect mee...
ik vind het zo moeilijk ik ben wel een beetje verkocht het katje was niet weg te slaan bij me,maar zaterdag gaan we nog in het asiel kijken en dan beslissen we pas...

ik hou jullie op de hoogte

m
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

oh en sandra de kittens waren heerlijk aan het spelen en lagen daarna lekker te slapen dus ze zagen er niet verzwakt uit van de diaree ze hadden alleen soms een beetje vies kontje maar dat moest ze nog schoonmaken...
maar bedankt voor je tips
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik lees niets verkeerd uit je beschrijving van het huishouden. De dame klinkt inderdaad als iemand die voor haar dieren leeft en de stofdoek daarbij een beetje vergeet, haha.

Volgens mij heb je gelijk en is er niets mis met deze kitten, ik zou het dus gewoon doen als hij het allerleukste is.

groetjes,
Sandra

PS: heel veel plezier met welke kitten je ook kiest, want de meeste kittens zijn geweldig!
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

ja bedankt we zullen er zeker van genieten het maakt mij niet uit
kitten of volwassen ze zijn allemaal even lief en leuk...
maar ik kan ze niet allemaal in huis nemen helaas hahaha ;-) :grin: :-P

morgen gaan we nog ff bij het asiel kijken en dan beslissen we

thanks
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Spanned Mo. Het lijkt mijn huishouden wel, alleen zijn daar wat bejaarden die wat verliezen soms ;-)
Jouw katje leek zo op mijn Brammetje. Ik weet dit nog.
Ik gun je zo een gezond, leuk katje. Misschien kan je gelijk door naar je dierenarts om het diertje te laten bekijken. dan kent hij dit ook gelijk. Inenten zou ik dan nog niet laten doen ivm de reactie.
Ik wens je veel plezier en toch ook sterkte met alles. Je hebt zoveel meegemaakt met je kleine mannetje.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie