Lapjespoes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
lianne
Poema
Poema

Lapjespoes

Bericht door lianne »

Fristi van 8 maanden is een heerlijke (cyperse) lapjespoes.
Nu had ik een aantal keren gelezen dat een lapjespoes een eigengereid karakte zou hebben :roll:
En inderdaad onze Fristi ook, ze is heel lief, komt zelden op schoot, kopjes geven doet ze tegen alles behalve tegen ons. Heeft ze een kroelbui mogen we haar aaien, anders weet ze ons slim te ontwijken.
Ze komt buiten en jaagt op iedere kat die ze ziet.
Maar daartegen is ze wel altijd bij een van ons in de buurt en komt graag overal bij helpen :icon_shifty:

Is dit echt lapjesgedrag?
We willen graag een tweede katje en hubby wil het liefst een echte lap maar ik twijfel een beetje want een kat die op schoot komt is natuurlijk ook erg leuk.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou wij hebben een lapje en van de 4 is zij toch echt de grootste kroelkont hoor.
Ze komt altijd naar ons toe als we thuiskomen en wil dan opgetild en geknuffeld worden.
Ik kan dr door het hele huis sjouwen ze blijft heerlijk tegen me aan geplakt hangen.
Ze komt ook als we een film aan het kijken zijn vaak genoeg effe dr aandacht vragen, ze slaapt op bed altijd tussen mn benen of bovenop me.
Van de week zelf een keer op mn kussen in mn nek wat ze sinds haar kittentijd niet meer gedaan had :grin:
Ik vind het een beetje wiert dat een kleurslag aan een karakter verbonden word hoor :???:
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Nee hoor, bij de meeste gewone katten speelt de kleur geen rol bij het karakter, ze kunnen allemaal lief of schuw of wild of bang of knuffelig zijn.

Het hangt af van een combinatie van een aangeboren karakter en de "geschiedenis" die ze hebben.

Kijk gewoon bij het uitkiezen van de nieuwe kat of het een knuffelkat is en laat je goed voorlichten, dan heb jij binnenkort een heerlijke knuffelkont op schoot!

groetjes,
Sandra
lianne
Poema
Poema

Bericht door lianne »

Nog even te verduidelijking.
fristi is mijn meissie en ze is goed zo als ze is. maar ik ben zelf zo'n grote theemuts die het liefst cocoont :pdtweb: en daar hoort natuurlijk wel een knuffelkat bij ;-)
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Jij hebt nu toch een pleeggezinnetje van kittens te logeren? Zit daar niet toevallig een knuffeltje bij of mag je er daar niet eentje van houden?

groetjes,
Sandra
lianne
Poema
Poema

Bericht door lianne »

Dit zijn drie pikzwarte kleine poepies, heel handig :eliar: je houdt ze niet uit elkaar alleen onder de kin bij hun keeltje zit bij de een iets meer wit als de ander.
foto's maken heeft niet echt zin want het is een bol wol, alleen als ze kijken met die blauwe kraaltjes zie je iets wat op een kat lijkt.
Eentje komt inderdaad heel snel naar je toe en slaapt in je hand :grin:
Maarre sorry dat ik het zo zeg en ik wil niemand kwetsen maar helemaal zwart vind ik een beetje saai :oops:

Hebben jullie ook dat je een bepaalde kleur of tekening leuk vind en hier voor kiest of maakt het jullie niets uit? Hubby dus een lap en zelf vind ik
een koetjeskat leuk.

Nou ja, ik ga er maar vanuit dat het komt zoals het komt.
(vroeger vond ik mannen met zwart haar heel erg leuk en nu ben al 22 jaar happy met een blonde)
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Ja, dat heb ik ook, ik ga helemaal plat voor blauwe russen en dan vooral degene die een bolle kop hebben. Ik ben eigenlijk gek op alle katten met een bolle toet :-), geen idee eigenlijk waarom.

groetjes,
Sandra
lianne
Poema
Poema

Bericht door lianne »

Wat dacht je van een britsekorthaar? :verliefd:
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

O ik ben gek op lapjes.. maar we hebben ook een cyper een rood/witte en een zwart/witte en ze zijn me allemaal even lief hoor :grin:
Leentje
Kitten

Bericht door Leentje »

Dit gedrag hoort ook bij een rood vrouwtje. Onze poes doet dit ook maar sinds we er nu een katertje bij hebben is haar gedrag al 90 graden gedraait. Ze blijft een aparte maar is wel een stuk aanhankelijker geworden doordat ons katertje haar laat zien dat het heerlijk kan zijn om op schoot te zitten. Heel veel succes, ik weet zeker dat je de juiste beslissing neemt
freija
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door freija »

pitou is een lapje, en best een karaktertje, maar ook een ongelooflijke kroeler. Bille is een langhaar cypersje en is éigenlijk ook best wel een kroelkontje. pitou komt écht zélf aaitjes eisen enzo en kan soms heerlijk op d'r buik rollen en écht op aaitjes komen wachten, dat zal bille nooit doen, maar wél komt ze altijd in je buurt liggen of vlak tegen je aan.

Ik heb helaas zélf geen lichtrosse katten, maar daar heb ik eigenlijk wel een zwak voor, maar ach van zodra het mauwt, vier pootjes heeft en een staart en heerlijk eigenwijs uit z'n oogjes kijkt ben ik verkocht hoor ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
GiNi
Poema
Poema

Bericht door GiNi »

sumi heeft toch ook een beetje dat eigenwijze in zich, ze is een ros vrouwtje. over enkele maanden plan ik een katertje te halen uit het asiel, een lief kroelertje. hopelijk verandert dat haar gedrag een beetje. nuja ze is nog jong en is nog niet gesteriliseerd, dus dat kan uit zichzelf ook nog veranderen he :)
Gesloten