Warmtelamp

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Warmtelamp

Bericht door Sophie_nikita »

Hoi Allemaal,
Ik ben op zoek naar een warmtelamp. (of hoe noem je zo'n ding?)
Maar ik weet niet waar ik op moet letten.
- Fitting? Die moet speciaal zijn, tegen de warmte toch?
- De lampenkap? of een kap eromheen?
- De lamp zelf? Waar kan je die kopen? en wat voor soort lamp?
- Standen? Kan je ze ook in verschillende sterkte aanzetten?

En waar kan je ze kopen en hoeveel zou 1 ongeveer kosten? O ja, ik ben op zoek naar een hangende, om op te hangen ergens boven.

Hij is voor Nikita, die het 's winters nogal koud heeft, soms. Ook al staat de kachel gewoon aan. Ze heeft nl. nierproblemen en als gevolg daarvan heeft ze een dunne, mottige vacht...
Alvast bedankt!
Groetjes Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hallo Sophie,

Er zijn op internet winkels met kattenbenodigdheden voor o.a. fokkers en ik weet dat die ook warmtelampen hebben voor nestjes. Ik geloof dat we geen links mogen geven hier (reclame) maar ik kan je wel even een site PBen. Daar kan je in ieder geval wat ideetjes opdoen. ;-) Volgens mij zijn ze wel redelijk aan de prijs, dus als je eenmaal ongeveer weet wat je wil hebben, dan kan je er nog een zoekrondje op internet achteraan gooien. 8-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als een warmtelamp te duur is kun je ook een electrisch dekentje kopen. Deze zijn er speciaal voor katten en ze zien er uit als een lange, platte, plastic kruik met een snoer eraan. Ze zijn groot genoeg voor twee katten of een hele grote, dikke kat.

Wij gebruiken deze dingen altijd in het asiel bij kittens en bij zieke katten die het koud hebben of onderkoeld zijn. Ze vinden het heerlijk om erop te liggen. Je kunt er een dun dekentje of een handdoek overheen leggen en je kunt de temperatuur zelf instellen.

Het grote voordeel is dat je dit electrische dekentje op haar vertrouwde plekje kunt leggen en dat je hem overal mee kunt nemen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Hoi Sandra,
Zo'n dekentje lijkt me ook wel wat :grin: , waar kan je die kopen? en wat kost dat ongeveer? Ik heb het nog nooit in de dierenwinkel gezien...
Ik denk dat Nikita zich daar wel op ziet liggen....
Maar ik vraag me dan wel weer af, of zo'n lamp dan weer meer als een soort nepzon werkt... :ethink:

Moeilijk Moeilijk....

En Sam, hartstikke bedankt! Goede site! :smile: Ik ga inderdaad ns kijken of ik er een via marktplaats of zo kan vinden... Zou je ze ook in de winkel kunnen kopen? Niet in een gewone dierenwinkel in ieder geval.... :?:

Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Graag gedaan Sophie! En die site die ik je gePBd heb, heeft ook van die warmtedekentjes.
Al schijn je geloof ik ook zoiets bij de thuiszorgwinkel te kunnen krijgen. Ik geloof dat reumapatienten ze ook wel gebruiken.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ja hoor, die warmte dekentjes kan je gewoon bij de thuiszorg krijgen, maar ook in een winkel van electrische apparaten.

Zo'n dekentje vind ik persoonlijk beter dan zo'n lamp. Het dekentje kan je de temperatuur zelf instellen, je kat kan er zich op draaien zoals ze zelf wil, en het word niet zo heet als een lamp, want die word na een tijd echt wel heet, dus die moet je om de zoveel tijd ff uitdoen, met gevolg dat de poes het dan weer snel koud heeft enz.
Zo'n lamp verbruikt ook veel meer dan zo'n dekentje.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Hmm, ja, zo klinkt zo'n dekentje inderdaad veel lekkerder... Ik was er op gekomen omdat ik weinig/geen zon in mijn kamer heb. En in de winter heeft ze het soms gewoon koud. Laatst had ik mijn bureau lamp aan en toen ging ze er lekker onder liggen, maar die geeft amper/niet warmte....

Zou een dekentje hetzelfde effect hebben? Ik denk het wel, jullie ook? Ga ik daar eens naar op zoek...

Sam, bedankt voor het vragen, ik ben benieuwd! En ik ga zeker ook bij de thuiszorg kijken...

Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Moet een volwassen kat eigenlijk wel evenveel warmte hebben als van die kittentjes?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee, een gezonde volwassen kat niet, want die kan zichzelf goed warm houden, maar zieke of onderkoelde volwassen katten wel.

Ik denk dat in dit geval, met haar kat met nierklachten en een dunne vacht (is ze ook mager?), een electrisch dekentje een prima alternatief is.

Je kunt de temperatuur ervan ook veranderen in de zomer en de winter en overdag en 's-nachts. En wat helemaal mooi is dat ze er zo vanaf kan stappen als het haar te warm wordt.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bij de Welkoop kan je ook warmte lampen krijgen, en bij andere winkels waar ze (klein)vee producten verkopen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

De welkoop zei je? Ik ga eens uitzoeken waar die zit. En ik ga ook kijken naar dekentjes.

Nikita heeft een dunne vacht en inderdaad niet helemaal gezond. Echt dik is ze ook niet, maar ook niet echt ondergewicht. Al mag er wel wat bij....

Ze heeft wel vaak een te lage temperatuur. En als het koud is gaat ze altijd onder mijn dekbed liggen, maar dat is zo bedompt.... Vind ik een minder idee....

O ja, ik heb een thermometer in mijn kamer, en het is altijd rond de 20-22 graden. Als ik de verwarming hoger zet, heb ik het weer zo warm....

Bedankt allemaal! En tips zijn altijd welkom!
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Sophie bij ons in Brabant heet de Welkoop..Boerenbond. Wat makkelijker zoeken ;-)
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

o ja bedankt :D Dat helpt! Hebben die warmtelampen??? :S
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ja hebben ze!
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Okay, ik ga zaterdag even kijken! Ben benieuwd!
Jammer dat ik morgen geen tijd heb... :( :D
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gesloten