Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou het is me een toestand geweest maar ze heeft op de bak gepoept...ze was klaaglijk aan het mauwen en echt op zoek naar een mooi plekje om te poepen....blijven roepen en met mijn handen graven...

Ze heeft het uiteindelijk lang gerekt maar uiteindelijk kwam ze voorzichtig op de bak....en wat kwam eruit :shock: Ze heeft het gewoon opgespaard vanaf gistermiddag...was net een koe :shock:

En jawel hoor ze stond er lekker middenin want ook het graven met korrels gaat anders ...pootjes zitten onder maar ik krijg er echt niet meer te pakken en wil nu geen strijd aangaan. Goede keus ?

En nu zal ik de poep laten liggen voor de geur.....ben er zelf niet blij mee maar misschien voor Tatum wel ???

Hoor het graag...

Liefs Renate
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Wieke, ik heb even een vraagje over die litterpearls. Ik heb het al eens overwogen, maar toen bleek dat het 1 doos pearls per kat per maand is (zoiets dacht ik). Dat zou heel wat kosten per maand. Hoe doe jij dat dan?

Want voor drie katten zou het toch meer dan 30 euro per maand gaan kosten. Ik vind het niet gek of zo als jij dat wilt, maar mij leek het wel een fortuin, vandaar ;-) :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

sKatje schreef:Wieke, ik heb even een vraagje over die litterpearls. Ik heb het al eens overwogen, maar toen bleek dat het 1 doos pearls per kat per maand is (zoiets dacht ik). Dat zou heel wat kosten per maand. Hoe doe jij dat dan?
Ja, ze adverteren met 1 zak per kat per maand. Hier gebruiken ze echter veel minder omdat ze ook veel buiten zijn. Toen ze nog binnen moesten blijven i.v.m. de verhuizing gebruikte ik 2 zakken per maand, dat kost me dus zo'n €15,- per maand (ik bestel het via internet, €6,- per zak + wat verzendkosten, maar die vallen wel mee als je veel zakken bestelt per keer) en dat vind ik wel ok. Bovendien is het het geld meer dan waard, want ik ruik helemaal niks! (behalve dan als de drol net gelegd is... maar dat trekt binnen een paar minuten bij ;-) )
Inmiddels gaan de poezen weer veel naar buiten en gaan de litter pearls dus nog langer mee. Ook dan gaan ze niet stinken. De drollen schep ik er wel elke dag uit. ;-)
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Oh ja, da's dus wel veel goedkoper. Wat ik heb gezien was veel duurder.
Ik denk er nog eens heel hard en diep over na :ethink: :grin:

Thanks ;-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Het poepen en plassen op de korrels zit er al goed in !! Ben zo trots op mijn kleine...gewoon binnen en dag...zonder te mengen....

Maar over die korrels...ik doe dit uit praktisch oogpunt mbt Guus maar moet zeggen dat het me nu eigenlijk wel bevalt...
De drolletjes schep ik eruit en ik schud de bak even op wanneer er op geplast is. Dan zakken de verpulverde stukjes naar beneden en heb je een schone bak..

Nou heb alle tijd om het eens grondig te testen maar ben eigenlijk aangenaam verrast. Ik ruik ook helemaal niets...en als ik de bak heb opgeschud dan ruik ik zelfs weer de frisse houtlucht...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Daarom ben ik er ook zo weg mee Renate, behalve als ze net hebben zitten kakken ruik je echt helemaal geen vieze luchtjes. Ideaal :grin:
Het gruis op de vloer neem ik maar op de koop toe.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Nou breekt mijn klomp....gisteren alles netjes op de bak gedaan...kom ik vanochtend op....geplsast en gepoept in de hal :shock:

Jullie gaan me toch niet vertellen dat ze nu dacht ; ' ze slaapt dus krijg toch geen beloning' 8-)

Gewoon volhouden zal het advies wel zijn :lol:

Maar Sandy wanneer ik de bak ' opschud ' (heen en weer schudden) dan zakt al dat gruis naar beneden en heb je de korrels bovenop. Gaat prima want het weegt ook niets!!
Karlijn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:29

Bericht door Karlijn »

ik heb eigelijk ook nog een vraag, weet niet zeker iof het hier goed staat...

maakt de afstand tussen kattebak en voerbak nog wat uit?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Karlijn schreef:maakt de afstand tussen kattebak en voerbak nog wat uit?
Ja, dat maakt wel wat uit. Katten hebben ze het liefst een flink eind uit elkaar staan, als het kan zelfs in verschillende ruimtes. In de natuur zullen katten ook nooit poepen op plekken waar ze ook eten en slapen.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Sinds een paar dagen hebben wij de Omega Paw kattenbak, degene die je kunt omrollen. Tot zover werkt het prima! En de katten vinden 'm mega-interessant, dus gaan om de beurt steeds op de bak! :silly:
Als het echt goed blijft werken vervang ik onze andere bak ook wel een keer voor zo'n omroller.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Iedereen zegt altijd, geen plastic voerbakjes gebruiken want de bacterien gaan in de krasjes zitten. Geldt dat dan niet nóg meer voor kattebakken? Als ergens veel bacterien zitten is het daar wel en toch zijn ze allemaal van plastic?
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik gebruik een stoomreiniger om de bak met krassen goed te ontsmetten...gaat uitstekend..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik laat de bak als ik hem schoonmaak altijd even een tijdje met chloor weken.
Weet ik zeker dat de bak goed schoon is en het schijnt voor katten nog lekker te ruiken ook.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik heb hier ooit eens gehoord dat chloor niet alle bacterien zou doden, schoonmaakazijn echter wel.
Nu maak ik de bak maar voor de zekerheid eerst schoon met schoonmaakazijn, en vervolgens met chloor (inderdaad voor de geur) en dan spoel ik de bak nog eens uit met kokend water. Dan moet hte toch wel goed zijn?? :lol:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Azijn is juist weer een lucht die katten niet fijn vinden. Die gebruik je meestal dacht ik om plekken schoon te maken waar ze geplast hebben en je dat niet wilt.

Maar ik dacht echt dat chloor alles doodde, ik zal het van de week eens na zoeken.

Lijkt me trouwens inderdaad wel dat alles na dat kokend water er ook nog over heen, wel dood is :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie